Monday, January 06, 2014

makne bercuti tuk aku




adalah untuk anak........


maknenya habeskan masa tuk qaleef..
pergi tempat yang dia suka..

bukan tempat yang aku suka hokeh...
kalau ko tanya aku tempat percutian yang macamane aku suka..
haarus lah aku jawap tempat yang aku boleh bershoping...muwahahahaha...

eerrkk...

okeh2...

bini :: sayang...jom gi bercuti bawak anak..kesian qaleef...sayang sibuk..orang sibuk....nak bawak gi playground pon susah sekarang..

fared :: sayang nak gi mana..??

bini :: orang nak pergi tempat yang qaleef suka...

fared :: tak nak gi langkawi ker..??

bini :: tak nak..kite gi dekat2 sini jer...tempat yang qaleef tak mudah boring....


waaaaaagghhhhh ko...
kompiden cakap taknak...
giler ko tak suke laki aku macam bagi hint ajak aku shopink kat langkawi kan kekdah nya...

tapi aku tolak...

sebab...aku tak gigih sekarang nak jalan jauh ngah qaleef...
siyes ni...
aku tak sanggup bai...
duduk dalam kereta berjam2 ngan qaleef yang mana lah tau ape maknenyer duduk diam...pheewww...

naik fligh...??

kiteorang ni jenis bangsa bercuti tak berapa nak plan..
main redah jer...
jadi kalau jam2 tu nak pergi..jam2 tu baru nak booking ticket..
memang susah sikit lah...boleh hilang mood hokeh...

jadi...jalan dekat2 jer sudah...
yang penting adalah aktiviti untuk qaleef..

untuk mak pak nyer..tak payaaaaaahhh....
bagi aku..asal qaleef seronok...kiteorang pon gembira...
ni kalau qaleef borink..mula buat perangai..
aku nak hepi2 celah mana bai...
stress jadi nya....

jadi...macam biasa...
tak payah nak plan2..
jalan dekat malaysia jer..insyaa Allah boleh survive...ngehngehngeh...

malam tu terus ajak laki..
esok siap2 terus pergi..

alaaaa...melaka jew....


tempat peberet qaleef adalah tempat  yang penuh ngan binatang....ppfftt...

makpak ko pasrah nak....



buat masa ni aku tak berapa nak rase bawak qaleef gi theme park..
lagi2 time2 cuti sekolah ramai2 orang ni..
banyak penyakit oooii....
kalau nak..aku prefer pergi laut jer terus..
tapi...qaleef tak suka sangat mandi laut...
jadi...buat ape aku nak bawak selalu2 sangat kan...
cukup lah ritu berminggu2 aku duduk PD tu ikut laki aku kerja...

nak bawak gi aquaria KLCC
tapi...kompem penuh ramai orang..cuti pulak tu kan..

konon2 nak jalan jauh sikit baru feel rase berjalan tu kan..
kiteorang pergi lah safari zoo kat melaka.....


boleh laaaaaa....yang qaleef suka..
dan...eerr..jauh sikit lah dari umah... kahkahkah...






merasa gak lah aku naik gajah
fes time ni oooii...

sebab dah biasa...qaleef tak takut dah nak bagi makan gajah ni sendiri






susah betul nak ajak qaleef berposing sekarang ni

shopink is must




haaaa...kan aku cakap...qaleef suka....
nampak die enjoy ngan aktiviti die..
walaupon tah berapa kali kiteorang bawak die gi tengok binatang2 ni semua....pheewww....


buat masa ni...
kiteorang hold dulu percutian jauh2...
masa tak mengizinkan..
terlalu pack tuk kiteorang berdua..
aku sendiri pon banyak kerja...
macam bisnes juta2 ko kan...
ah ko..kalau bisnes juta2 senang..
upah pekerje..
ni semua kene buat sendiri...ngeeee....
ngan laki aku sekarang kerap kene gi out stesen...
aku pon sekarang dah tak kose nak ngekor...penat packing barang..eeaahh..??
hahaha...siyes ni....




tapi dah cakap ngan laki...kalau nak jalan2 mana...sila buat ngan cepat..
sebelum aku TER mengandung balik...qaleef dah nak 2 tahun ni...muwahahahaa....




notatanganaty :: apa makna percutian tuk korang..??








26 comments:

careno said...

uihh.. kemain Qhalif tak takut menatang smue tu.. aku bwk ank aku g tgk menatang2 smue mende die takut... istilah bercuti bg ank aku adalah bebas berjalan2 tanpa didukong dan pegang... haaa... ko bawak la g shoping complex ke, pantai ke... zoo ke... yg die tau... "Lepassssshhhh..." (ayat tak bg pegang tgn die...hahaha)

UMIE SUE said...

nak bawak aqilah jugaklah..dia xpnh tgok gajah

CikNaa said...

waahhh..mak aty makin cun aa..ala2 model gituu..hehe. sonok bercuti, ciknaa tunggu 2 orang ni bsr sikit la.tak dan nak handle 2 sekali gus..

Wawa Yusoff said...

kita bwk elman ke zoo melaka haritu. stress!! setiap kandang binatang dia menjerit takutt.. sepanjang dalam zoo dia bedokong. rebeh bahu mak nye ni haaaa.....

Aeen said...

percutian bg ain...mase utk berehat n menenangkan fikiran...pergi jalan2 luar dari kota..n spend a lot of time wif family..especially utk anak2..mcm ain husband kerja susah nak dapat cuti..so mmg susah nk g bercuti..huhu

Nurzakiah Hanum said...

seronok bawak anak2

syawalsimpsons said...

lama betoi tak jejak kaki ke sini ni

oshinz said...

sis.. baju cantik. hehehe.

irmafittaputri said...

gigih ko aty pakai wedges tinggi no pi zoo... nasib xkena kejor heiwan..hehehehe..aku dapat cuti dok umah diam2 pon dah suke wei

fazianbatrisyia said...

suka aje kalau dapat bercuti. A'Famosa Safari eh tu?

Chekgu Azrine said...

Akk pun suka holiday..tp aci x nk holiday kt oversea..haha..poyo!!

LisaLisut said...

i lebih kurg u.hehe. satu sbb financial.hahaha

dlu ms kecik i g zoo melaka. lps ni nk bwk anak g sne pulak la hehe.aritu kt zoo taiping xdpt naik gajah. if dpt naik gajah mst hannah suke hehe

fiveberry said...

betul aty..nk jenjln jauh2 ngan dak kecik ni kena byk sabo...tp sy redah je..rela tgk ank2 cranky di luar umah drpd dlm umah...runsing...hehe

MizzTina said...

tgk dri gmbr pun tau qaleef suke giler.. kemain dia selidik n tgk dkt²..

pd sy buat ms skang ni percutian langsung xde makna.. hahaha..

harzharun said...

ishk, kalo qasyaf, xkan pergi dekat punya kat semua binatang tu...

mkn kat kedai, ada kucing melilau bawah highchair dia pun, dah tpekik2 ketakutan..haha

NinaAz said...

Hikhikhik. Sebelumm terrmengandung balik bagus g honeymoon jauh2 bertiga dulu. Heheeheh

Masya said...

Jauh ke dkt x kisah ... Janji masa bersama itu yg penting

anak Wan Salleh said...

cop.. melaka ada gajah? husband saya orang melaka tak pernah cakap pun :D

izfanora said...

ayat termengandung xnk kalah.. hahaha.. xsbr tggu darwish bsr ni.. nk bw gi zoo..huhu..

lieyalatif said...

bagus qaleef tak takut pun gi dekat2 gajah tu....aunty pun takut tau kakaakakak...bikin malu sajork!

betul tu aty, sementara belum berbadan dua ni baik pulun jalan2..... kang bile dah memboyot leh rehat2 lepak umah jek kan...nak jalan pun pi dekat2 jek.....lieya ni kalo mengandung mmg mood melepak umah jek...layan matooo ikikikiki

eima said...

kat mana ni cam besh ngan redup je .. makna bercuti utk kami pun sama ..bw anak pi berjalan tmpt yg diorg nk pi ... sbb tiap kali nk pi berjalan pi tanya anak2 dulu ..diorg setuju br on ...

nayfatimah rasyid said...

selamat datang ke Melaka ...
mmmm orait lew tue yang penting Qaleef suka ... '-'
kami pon dah lama x pi zoo Melaka ..
nanti nak baw budak-budak pegi...

Haslinda Sadiken said...

uwaaaa..x jumpa lg aty..dekat dh tu..

TelingaBulat said...

sukenye die tgk binatang heheh

Fiza Rahman said...

Bestnya dpt naik gajah. Gi melaka bulan 12 haritu tak singgah pon zoo melaka.

YanaUjang said...

err aku bercuti ikut kesukaan kitorang...ank aku tu, asal dia boleh bebas berlariiiiii mmg dia suka..so aku pn akn cuba pi tpt² yg lapang utk dia asah skil berlari...muahaha~

klu binatang...ank aku takut...ehh chop! aku kagum gila qaleef nak lagi duk dalam stroller...tabik spring sket! huhu zafirah mmg takmo dah duk dlm stroller..bg la dia menan ke hape pun dia taknakkkk jugak..hehh~