Friday, March 14, 2014

biler rasa lebih selesa pakai dari tak pakai



Assalamualaikum...salam Jumaat..
semoga Jumaat kita hari ini adalah jumaat yang penuh barakah..insyaa Allah...








tetibe gambar kasut..
dah kenapa....

eerrr....macam biasa...

pasal kasut pon boleeeeeyyy......hahahaha..

okeh..tak kelakar...

sebenarnya nak cerite tu...
bukan kasut baru pon..
tapi saja2 nak bagitau..
ni kasut peberet aku sekarang...weeeeeaaa.....


krik krik krik..


kecoh ko aty...macam orang peduli...



okeh..ade aku kesah...

muwahahaha....


sambung...


ni bukan flat shoes..tapi wedges..tapi tak tinggi sangat..
dan tak rendah sangat...
ko pon tau kan...aku memang tak gemar nau kasut takde tapak nih...mihmihmih..
gitu lah orang kurang ketinggian nak cover diri..sobsobsss...


selesa bai kasut ni...


dah kate kalau kasut peberet..
memang itu jer lah dok ulang2 pakai kan..
tapi sayang gak...kang rosak cepat..
tapi lenjan jugak lah..
kate suka sangat kaaaannn.....

kalau aku dah suka sangat..memang susah ar..
sebab... aku dah pikir nak beli lagi 2 pasang...!!!
lain2 kaler...
ada kaler cream soft dan kaler biru jeans tak silap..

cuma yang leceh nya..
kasut ni..ko nak pakai..
kot ko nak pergi jalan2 tempat yang tak yah nak bukak2..
ok lah...selesa pakai sepanjang perjalanan giteeww...
tapi kalau ar ko kene menyinggah mana2..
contoh singgah solat kat luar..
atau kat kedai2 yang kene bukak kasut bagai tu..
memang leceh sikit bai..

haaaa..tu ko tak nampak ada tali pin menyilang kat kaki aku tuh...
tak ley bukak tolak2 kaki gitu2 jer..
ko kene duduk..dan bukak pin die tuh..ppffttt...

gigih hokeh...gigih....

takper2...kate suka sangat kaaaannn...

alaaa..susah sikit jeeeeewwww....


sekarang aku kalau carik kasut..
nak carik yang tertutup depan belakang..
tah kenapa..tetibe jer...
baru2 ni aku gigih mencarik boots tak jumpe2 yang pekenan..
aku nak yang tutup habes..
nak yang tinggi tapi tak nak runcing tumit nya..
atau..nak kan wedges boots..

nak yang stylo dan cantik konon nya...puuuii lah ko aty ooii...
banyak nau cengkadak..

maksudnya yang memang jenis aku suka..
senang cerite yang test2 aku lah...ngehngehngeh..

yang tali2 tu...aku pakai gak..
tapi...tengok keadaan dan pakaian aku sendiri..
tapi memang aku prefer pakai kasut tertutup..
macam yang atas gambar tuuu...haaa..

sebab kekadang kan..
stoking aku mudah nau koyak kat muncung kuku tu..
nak kate kuku panjang..tak gak..
nak kata jari aku tajam..eerrr....no komen...hahahaha...
tapi memang senang nau berlobang..
kekadang pakai masa nak kuar tu elok jer..
ngah2 jalan..tengok2 dah tersentil jari aku..nyampah tau..
tu aku prefer nak pakai kasut tertutup jer terus..

haaa..bercakap pasal stokin...
aku dari dulu2 lagi..
memang tau kaki tu pon sebahagian dari aurat wanita..
tapi..dah kalau pakaian pon aku susah nak jaga [dulu]
apetah lagi stokin kan..-moga di ampunkan dosa aku Ya Allah-

jadi..pelan2 aku berubah dan mulakan dari mana yang mampu aku buat dulu..
termasuk stokin di bahagian aurat kaki..
memula memang  tak biasa...tapi aku tak berat tuk buat..
maksud nya..tak ar susah pon nak buat..
cume yang mungkin buat rasa susah pada awal nya...
adalah istiqamah..
biler mula ko pakai..
jangan sesekali ko pikir nak pakai bukak on off..
maksud nya..kejap pakai..kejap kang malas..
haaa..bagi aku..tu yang sebenar2 berat dalam erti kata sebenar...
iyeeerrr..istiqamah..
tapi...atas galakan laki aku..penguat semangat..
serta penyokong aku paling tegar..
memang tak de can ar ko nak pakai on off kekdah nya..

dan dari situ..
aku belajar apa makne istiqamah..
buat bukan sekadar kerana suami..
tapi lebih kerana Allah..
yang bukan sekadar mudah nak sebut..
tapi sukar sangat nak lakukan..
namun..biler kite berjaya tuk buat dengan ikhlas..
insyaa Allah segala yang kite mungkin rasa sebelum ni macam tak boleh..
macam susah..macam tak selesa...
pasti akan dipermudah kan....



alhamdulillah...
aku dah semakin selesa...
dan in fact... aku lebih selesa pakai stokin tu.. dari tak pakai...
tak kisah ar kalau aku pakai kasut tertutup penuh sekali pon...
apetah lagi kalau kasut terbukak tu...


eerr..apa aku cerite ni bukan nak menunjuk2 kan kebaikan atau apa..
tapi..kalau aku yang mungkin korang kenal macamane pakaian nya sebelum ni..
yang macam tak hengat mati tah esok lusa..
yang macam tak tau dosa pahala..
yang macam langsung tak pikir cinta aku pada suami tu macmana yang sepatut nya aku berikan..
pon boleh berubah...boleh lakukan..
dan aku rasa...tak lah sesusah mana pon sebenarnya..
malah...hati aku lebih tenang saat ni..
jadi..aku yakin..dan percaya lah cakap aku..
korang2 jugak..wanita lebih2 lagi para isteri..
pon mampu nak buat bende yang sama..
insyaa Allah..korang pasti akan lebih selesa dan lebih yakin..
yang penting..kite cuba buat dulu..
ikhlas kan hati kerana Allah..
dan buat demi cinta pada suami..
kate sayangkan suami separuh mati kaaaaaannn....
you jump i jump kekdah nya....ngeeee...




dan doa kan aku terus kekal macam ni..insyaa Allah..
semoga Allah tetapkan hati aku sehingga mati....amiiinn...



notatanganAty :: kalau kite buat kerana Allah..mesti akan lebih tenang..dan pasti akan lebih baik..insyaa Allah..korang pon cuba lah jugak...aku jamin pasti serasi...