Monday, March 10, 2014

ilham dari pembaca :: Pembahagi ruang dapur




Assalamualaikum..

hari isnin dah kembali..
blues monday..??
canaaaannnoooott hokeh..cannot...
sebab Rasulullah lahir pada hari isnin...
haaaa..... 

apa nak update eh..

harini.. aku agak sibuk dengan sikit urusan..-macam biasa-
hari jumaat ritu kan kate tak gi amik EPhyra..
so..hari ni..nak tak nak..kene gak ar gigih gi KL amik stok..
aaiihh..malas betul...
lepas ni amik stock lebih sikit..supaya tak kene gi sana tetiap minggu..
seminggu 3 ctn memang laju jer bai..[alhamdulillah]
ephyra semakin mendapat tempat..di yakini..weeeeaa..

ni ngah tunggu qaleef bangun..

saja nak cerite...

umah aku takde air...ppffttt...

kalau ikutkan senarai catuan air..
kawasan rawang tak terlibat..
tapi dah kenapa pulak tetibe je pulak tak ada air..??
malas pulak aku nak pikir...

on off..semalam 2 hari langsung air kecik nak mamps...
gigih menadah air nak masak..
hari ahad...tak kose aku nak masak dah..
makan kat KLCC je terus..
kahkahkah...KLCC ko...macam nak hebat pulak bunyik ko kan...agagaga..

aku gi aquaria tu ar..bawak dak qaleef tengok ikan..
kagum oooii..
bukan qaleef jer..ngan aku ngan laki kagum tengok hidupan laut super cantik..
tu nanti aku nak cerite walaupon ko tak peduli sekali pon...ngeee..

cakap pasal takde air tu...
sebab tinggal 2 beranak jer..-laki out station-
jadi tak ar terasa sangat..
cuma tak 'tahan' biler air direct sinki tak ada..
air tangki jer mungkin boleh bertahan...
tapi...macam tak konpiden pulak aku nak masak nasik atau nak guna air tangki tuk buat air masak..
gigih gi beli air meneral...
tu pon habes memanjang yang botol besar2...!!

laki aku cakap..
kalau dah keadaan terdesak sangat..
kot la...kot...
tak ada air langsung dah nak guna..
die akan amik aku bawak gi out stesen sekali...

eerrr..harap2 air masih bertahan..
malas betul aku nak ngekor kali ni...

air sinki halus2 pon..masih boleh ditadah...
takper..takper...2 beranak jer...
insyaa Allah tak ada masalah..

qaleef pon mandi laju2 jugak sekarang..
jangan nak mengada sangat sekarang ni setiap kali mandi nak hangkut sekali segala lori..segala kereta menan die bawak masuk bilik sama...ggggrrrrr....


okeh...sebenar nya nak cerite lain...

saja2 nak share gambar dari sorang pembaca blog aku ni..-Nor Fadhilah Harun
kongsi melalui FB...
kiteorang borak2 pasal umah..
macam2 info baru dan idea serta kontraktor aku dapat..
mekaseh Ila..sebab berkongsi pengalaman die masa proses nak duduk umah baru yang super cantik..!!






haaaa...nampak tak ape yang aku nak kogsi kan...??

iaitu persamaan border tiang tuuuuuu...
ila kata die dapat idea nak buat tu dari blog aku ni ar...
kembang kempis hidung aku ni biler idea aku dapat di kongsi bersama orang lain..hahahaha....
dan bawak manapaat jugak..
memberi ilham pada orang yang mencarik2 idea..
ecececeaahh ko aty.. memberi ilham lah sangat ko kan...ngeeeee...

aku sendiri pon dok carik idea dari orang lain jugak...mihmihmih....

ok... tak dapat nak cerite banyak..
rumah aku ngah buat minor renovations
bergegar lantai umah aku ni...
berdesing telinga aku dengar bunyi gerudi..
duduk kat kerusi ni pon..macam kene karen montot aku...
sebelum aku migrain dan qaleef buat perangai..
bahek lah aku siap laju2 dan kuar sarapan jer kat luar..
terus gi KL amik ephyra..
dan..eerr..nak carik bunga tuk pasu baru kat konsol table aku ritu cerite tu..



notatanganAty :: jangan berhenti berdoa dan sedekahkan seberapa banyak alfatihah tuk pesawat yang masih hilang tu...insyaa Allah moga2 di beri pertunjuk dan di selematkan mereka2 semua tu..amiiinnn...