Wednesday, April 16, 2014

HARGA KATIL IKEA - yang korang tanya tu-



sebab ramai nau yang email - PM kat FB - wassap dan sms aku tanya pasal katil anak IKEA aku beli tadi...
jadi..aku buat entry ni tuk korang yang bertanya tu..
tak larat aku nak jawap satu2..
bukan sombong tau..
tapi...ayat aku bagi copy paste jer tu macam tak berapa nak mesra alam...ngehngehngeh..
jadi..nak mesra2..aku up jer kat sini..

alolololo...manja tol ar korang ni...haaaiihh....
boleh jer kan carik kat ikea.com.my page ni...
haaaa...tak rajin ler tewww...
ker sebab saja nak manja2 ngan aku...muwahahaha...

eerrkk..

ok2..baik lah..

bagitau ni...





HARGA :: RM 499 Full set tak termasuk tilam


ada bircj color gak..kot ko gigih nak cat ikut tema kekdah nya kan



HARGA :: RM 299

haaaa..dah alang2 aku bukak page ikea tu...aku share sikit lah a few katil kanak2 yang saiz lebih kurang katil qaleef tu..yang sesuai lah tuk budak umur2 qaleef tu...


ÖVRE
Bed w slatted bed base and canopy
HARGA :: RM 549





yang ni palang ko boleh tambah kiri kanan kot ko nak beli katil yang takde hadang tepi tu..
HARGA :: Rm 39
kalau katil qaleef tu..palang tepi ni dah termasuk sekali dalam harga Rm 499 tu..


MINNEN
Ext bed frame with slatted bed base, black-brown



SUNDVIK
Ext bed frame with slatted bed base, white


SNIGLAR
Bed frame with slatted bed base, beech


KURA
Reversible bed, white, pine











Okeh..tu jer saja2 nak kasi korang cuci mata sambil on mud wishlist...
jangan tanya aku lagi...
aku memang kejam...muwahahaha..
lagi satu...ko kalau nak beli..tengok dan ukur saiz bebetul tau...
sebab..saiz katil ni ada yang kecik sikit..
dan ada yang macam saiz katil bujang standed tu..
dan lagi..korang kreatif..
macama2 boleh buat..
letak bumbung ker..
payung ker..daun ke...haaaa....

kalau ko tanya katil ni muat masuk kereta ker tak..
muat...tapi perlukan ruang dari bonet sampai ke dashboard depan..
masa beli katil ni..bawak balik pakai MYVI jer
dan biasanya memang kalau kate nak beli perabot ikea..
memang bawak MYVI jer...-kereta aku-
instead of Honda.. kiteorang rasa MYVI lebih praktikal nak bawak barang..
sebab...perabot panjang2..
kiteorang boleh bukak seat belakang..
dan masuk kan barang dari bonet..
dan jugak boleh bukak dashboard belakang tu..
kalau honda..tak boleh angkat cabut dashboard tu kan..
tengok barang jugak lah...
kene ukur dulu siap2..
supaya tak sia2...
IKEA ni datang barang sekeping2..
kotak leper panjang atau lebar..
memang mudah nak hangkut..
tapi gigih ar ko pasang sendiri...
kalau ko nak orang tu pasang boleh jer..
kene caj...so far aku tak pernah lagi lah..
kalau ikut dari manual user yang disediakan step by step..
senang jer nak pasang..
cume kuderat tu jer lah...

dah...tu jer..
bai...
sepatut nya ada entry susun atur petang ni..
tapi ditunda esok sebab nak bagi laluan pada entry ni...
kahkahkah...bajet tv sangat ko pulak aty....



notatanganAty :: yang dok jauh2 tu..kalau nak beli barang IKEA ni...cek dulu dalam internet page IKEA..ada stock ker tak barang yang ko nak beli tu.. tak ar dah jauh2 ko datang nanti hampa..
aku yang dekat ni pon selalu kene macam tu..katil anak aku tu..
sebulan aku tunggu....