Saturday, June 28, 2014

cerite 2.16am hingga 3.56am



pukul 2.16 pagi... -waktu mula buat entry ni...

pagi yer..pagi....
2-3 menjak ni tah kenapa susah betul aku nak lena..
dah macam2 pulak bende aku pikir..
sedangkan bukan bende2 penting pon...
tapi nak gak berat2 kan kepala...
pastu termimpi2...

eeaahh.. minggu lepas aku mimpi bercinta dengan AC mizal...
kahkahkah...
ape kebende lah ko mimpi macam tu..
mimpi... bukan aku saja2 nak berangan pon.. coooii..!!
ngan AC..?? eeerrr.... uurrrmm.... kahkahkah....
tak kose tau....
aku rasa lah kan... ni penangan memanjang aku bukak tivi..
memanjang muka die jer lah jadi pengacara...

2.20am
berenti kejap.. tengok nuffnang...
jarang2 aku cek.. jaraaaaanng sangat...
kalau bukan blog orang..cerite pasal BE bagai tu..
aku haraaaaammm nak tau semua tu..
memang perasan ada iklan bagai -dah aku yang letak banner kan-
tapi...tak pernah amik berat sangat... hahaha..
kesian...
dah berapa kali aku perasan ada email dari nuffnang..
tapi jarang nak cek sangat..
banyak sangat email masuk setiap hari..
ko tanya orang yang email aku..berapa lama aku dapat jawap email orang..
kakadang makan bulan hokeh..rasa bersalah giler...
kalau ada yang tak jawap tu..ko hantar lah email 2-3 kali lagi..
aku tak marah.. sebab kekadang terlepas pandang..
kan besh kalau ada admin nak uruskan macam blogger popular..*paannggg
hahahaha... gelak guling2...melampau sangat pemintaan tu..
dah tau bukan blogger popular pon kan..tak yah banyak bunyi sangat aty ooii..
eerrrr...tapi perasan 2-3 menjak ni gak.. aku nyer Earning macam lajuuuu jer pulak...
alhamdulillah... dah bagi rejeki tu tak yah ko susah2 nak pikir kenapa tetibe tu keeenn... hahaha...
tunggu lah beranak pinak lagi baru aku cash out kan..
kot nanti terdesak ker kan..ahaaakksss...
baru2 ni.. ada pihak nuffnang tu hantar mssg..
tu pon tah biler die hantar aku baru baca...
cakap iklan kat blog ni tak memenuhi spesifikasi kekdah nya..
aku pon tak paham sangat..dan buat2 tak paham jer lah terus..
aku rasa.. derang cek2 blog aku tak banyak tampal iklan derang..
ohooii.. aku tak gheti sangat bende2 ni..
ada aku letak setepek-2 tu cukup dah tu...-aku rasa-
tapi kot derang rasa tak cukup...
aaaiihh.. malas ah aku..
tak pikir sangat pon..kalau ada..ada lah..
malas aku nak ekjas2...
sejak sekian lama.. dari awal blogging..
baru ni ko nak kesah...tak kose tau...

2.27am...
biler stay tengah2 malam macam ni..
mula lah aku lapar...tu yang malas tu..
malas aku nak turun dapur sorang2...carik makan..
tahan jer lah sampai esok..

oohh..lusa dah puasa..
esok nak detim2 tengok transformers ngan fared...
qaleef tinggal...weeeeeaaaa... suka ko eh aty...miahahaha...
24/7 ngan anak.. aku rasa...qaleef pon jemu ngadap muka mak nya ni...
so esok.. qaleef tinggal ngan mummy Tina ngan Yuyu -qaleef panggil Lu'lu..
tak tau macamane gamak nya..
budak tak pernah kene tinggal ngan mak nya kan..
pandai2 lah ko Tina ooii...

esok rasa nak shopping pre-raya sikit..
waahhh giteeww ko.. ada pre-raya shopping ko kan...
tina dah bagi hint kot kiteorang nak gi dating lebih masa..
so kepala otak laki bini dah macam2 plan..
laki dah sound banyak kali..
nak gerak pagi2....
pagi2 dia..bukan pagi2 aku...hahaha..
aku oke jer bangun pagi..
qaleef ar..bujang sangat sekarang..bangun kol 11 hari2...
ko tengok pulak lah die tido pukul berapa kan...puuuffttt....

esok... nak singgah kubur arwah mak...
rindu sangat rasa nya..-tak pernah hilang pon-
orang kata.. kalau masa bercinta dulu...
kalau rindu..dapat tengok bumbung umah pon jadi lah buat penghilang rindu..
tu ni..aku rindu kat mak...
tak dapat tngok depan mata.. dapat ziarah kubur pon jadi lah..
selalu bila hari2 mengaji baca alquran dan niat jugak hadiah untuk dia..
gambar die mesti ada kat celah2 mukasurat alquran tu...
sampai kan qaleef pon tau...tu nenek dia...
masa mak aku meninggal..qaleef baru setahun...
die tak ingat dan tak paham apa2..
tapi sekarang ni.. die kenal nenek die walaupon hanya melalui gambar...

ok next...

aku tak ley nak layan sangat perasaan aku ni..
lagi2 waktu macam ni...
mau ada drama pagi2 buta ni kang...

2.38am

tahun ni aku tekad nak buat kuih raya sendiri..
since qaleef memang sangat suka makan cookies...
jadi teruja tu lebih sikit...teruja nak buat sama2 dengan dia..
tahun lepas pon ada gak berangan2 nak buat cookies sendiri..
tapi masa tu qaleef baru setahun...tak besh sangat buat sorang2...
aku rasa masa tu pon..
kalau buat..mesti lebih pada 'mengacau'..
tapi kali ni..qaleef dah 2 tahun 2 bulan lebih sikit..
die pon memang selalu pandai jer nak buat macam2 sama2 ngan aku...
pagi2 kalau aku buat bekfas kreatif2 sikit tuk die..
die pon seronok tengok bende2 tu semua..
tu yang mak ko pon semangat gak nih ha...


2.42am

ohhoooii...biler nak mengantuk ni.....
esok dah kat konon2 nak gi sarapan kat kedai Mira -warung kat kawasan umah family aku-
laki aku suka makan kat situ..
sebab nyaman jer kate nya..
yer lah..kawasan kampung kan...
makanan pulak sedap...
tah merasa tah idak nak sarapan kat sana..
mau kang lepas2 raya baru dapat gi kot...hahaha...

dulu2 selalu balik sana..jadi kerap lah singgah..
ni biler dah jarang2..
jadi asyik menyebut jer..
masih selalu gi sana..
tapi jarang lah nak pagi2 sampai kan..

kiteorang ada perancangan nak beli rumah kat kawasan sana..
shah alam sangat dekat kat hati aku...
mungkin sebab... adik beradik aku ramai kat sana..
beli umah dekat2 umah family aku..
insyaa Allah..kiteroang masih merancang...
tak rugi pon tambah aset..
tak nak cakap pasa reta donia..
tapi.. kiteorang..terutamanya aku...
nak sangat duduk dekat2 ngan adik beradik aku..
terutamanya tina n adik2 aku..
aku nak adik2 aku tinggal ngan aku..
walau macamane baik pon mak tiri tu..
tapi die tetap 'orang lain'...
adik aku tu pon..terutamanya yang bongsu...
memang setiap hujung minggu akan duduk umah kiteorang..
samaada aku..tina atau abang aku...
cume sebab umah aku jauh sikit tu yang susah die nak datang sendiri...
tu pon kekadang soh gak aku datang amik die...
aku lagi suka...sukaaaa sangat kalau adik aku ada depan mata...
kalau gigih.. nak jer aku amik tetiap minggu..
tapi tu lah.. die pon banyak aktiviti sekolah bagai kan..
jadi cuti skolah lama jer boleh duduk lepak umah aku...
dan qaleef lah orang paling seronok..
biler adik aku balik...
sayu hati aku tengok qaleef tercarik2 acu nye...


2.55am

aku rasa..macam dah mengantuk kot...hahaha...boleh gitu...
kene paksa tidor ni..
kalau tak boleh jugak..
aku rasa satu jer cara nya.. amik wudu' dan buat amalan sunat..
mungkin tu buat hati lebih lapang..
dan lebih mudah tidur...
mudah-mudahan...
aaahh ko.. langsung tak boleh cakap pulak..
kekadang..apa aku tulis..
takde pon pikir sapa akan baca..
ada masa..aku tulis hanya untuk diri sendiri..
macam entry ni...

kalau lah aku boleh private kan blog aku..
dah lama aku buat..
tapi.. blog ni jugak lah salah satu jalan datang nya rezki aku..melalui perniagaan...
ada pembeli membeli melalui kepercayaan..
sebab mungkin kenal aku...mungkin...
jadi..tu yang agak susah aku nak abaikan blog ni..
walaupon kekadang aku rasa macam..
ni bukan blog sendiri... hahaha...
sebab.. tak semua apa yang kite rasa..
yang aku sendiri rasa..
boleh sewenang2 nya aku tulis..
tak macam dulu2...
aku tulis lah apa pon..takde sapa amik peduli..
sekarang.. menulis..macam tak boleh salah sikit..
secoet pon tak boleh..
orang akan pertikai kan..dan terus pertikai kan..
anggap lah aku manusia biasa...
aku sama macam orang lain..
ada kekhilafan..ada sifat2 buruk..tak sempurna..
ada masa.. aku jugak silap bercakap...
ada masa.. bercakap atau menulis tak pikir betul salah..
sama macam orang lain..
aku punya kehidupan yang sama macam korang semua..
kalau orang anggap blogger ada dunia nyer sendiri.. -dunia blogger-
aku tak pernah rasa macam tu..
macamana ko nyer kehidupan..
macam tu jugak aku...
jadi..tolong lah..tolong jangan eksaited sangat biler jumpa aku..atau nak jumpa aku...
hahaha...tetibe...macam perasan pulak bunyik nya....
aku nak ko tau..
aku orang biasa...
sangat biasa..
langsung tak de keistimewaan..
kalau ada pon.. tu semua milik Allah...
blogger bukan retis..
apetah lagi aku..jauh sangat tu...hahaha...
yang paling penting..
jangan judgmental aku..
jangan jadi orang yang konon2 bercakap mengenai seseorang macam kenal sangat..
hanya dengan membaca blog..
percaya lah cakap aku..ko sangat jauh tuk mengenali seseorang tu hanya melalui blog..
lain lah kalau ko memang kenal rapat..
orang kata.. suami isteri.. tinggal satu bumbung pon belum cukup mengenali hati budi..
manusia ni berubah2..mengikut pengalaman hidup...mengikut apa yang dilalui setiap hari..
pemikiran jugak boleh berubah2..mengikut keadaan atau input kehidupan setiap masa..
makin kite mengenali seseorang tu..
kite kene sedar yang sebenarnya..makin banyak yang kite perlu belajar tuk mengenali..
setiap masa.. setiap detik.. ada jer bende baru yang kite akan tau tentang seseorang tu..
lebih2 lagi pasangan kite atau orang yang kite bergaul rapat..
jadi..macam tu jugak dengan blog serta kehidupan blogger...
jangan mudah nak judgmental seseorang tu macam ni atau macam tu hanya dari penulisan..
macam aku cakap tadi lah..
ko tak mungkin akan kenal seseorang tu kalau setakat ko kenal melalui blog...
melain kan ko memang bergaul rapat dengan dia..
jadi.. takde sebab tuk seseorang membenci seseorang lain yang tak dikenali..


3.19am

masih menulis....

sigh....

aku jugak suka baca blog orang lain..
ada blog2 yang aku anggap istimewa dan suka nak baca kisah kehidupan die..
dan ada masa nya.. aku tak bersetuju dengan penulisan seseorang..
tapi tak pernah pulak aku pikir untuk terus2 menghukum..
bagi aku.. tu hak masing2 tuk bercakap dan berpikir..
kite manusia biasa.. ada pemikiran sendiri..
tak semestinya kite perlu bersetuju dengan pikiran orang lain..
dan tak semesti nya kite perlu kondem dan terus2 jatuhkan hukuman setiap kali pon..
aku letak diri aku dari sudut pembaca..-bila membaca blog orang lain-
kalau rasa2 tak suka.. kite mungkin boleh bagi pendapat dengan cara yang betul..
atau kalau kite rasa tak de bende baik dan dicakap kan..
diam jer kan lebih elok...
paling mudah.. kalau aku tak suka langsung..atau tak boleh nak terima..
aku tak kan torture mental aku aku tuk terus2 membaca..
just leave it...

macam tu jugak biler aku letak kan diri aku sebagai penulis entry..
aku tak pernah paksa untuk orang terima apa aku tulis...
aku tak pernah mintak pembaca untuk suka apa yang aku pikirkan..
pembaca ada hak untuk menolak apa yang aku kongsikan..
dan aku tak bekecil hati..
kalau aku jadi pembaca yang tak suka pada penulis nya..
aku tak akan torture diri sendiri untuk terus2 masuk blog tersebut..
so.. kalau ada yang tak suka..menyampah..dengan setiap perkataan penulisan aku..
hingga takde satu pon yang boleh dipandang baik..
jangan terus2 torture diri sendiri untuk2 terus2 baca blog aku..
aku manusia biasa..
banyak kekhilafan.. 
aku hargai pembaca2 blog aku..
kesudian membaca..
aku tak pernah anggap sapa2 yang datang blog aku sebagai 'stalker'...
aku anggap korang membaca saja2...
sekadar isi masa lapang korang...
bukan lah bersangka baik sangat..
tapi aku nak hati aku tenang..
biar ikhlas dalam menulis..
biar aku menjadi diri aku sendiri..
di samping sentiasa belajar tuk perbaiki akhlak diri..
macamane haters bencikan aku..
macam tu jugak aku bencikan 'perkataan haters' tu...
tak nak langsung terpikir dalam pala otak sengal aku ni..
yang aku ada pembenci dari orang2 yang aku tak kenal sapa die..
dan jugak..tak kenal sapa aku sebenarnya...
yang tetibe tak de pokok pangkal nya tetibe nak membenci orang..
jadi sebab tu aku bende 'perkataan haters' tu..
sebab.. dah kenapa orang nak membenci aku kan..

okeh okeh..
aku mengaku..kekadang aku memang 'lantang'
tak kene jiwa raga..yang buat tetibe jer orang membenci...
mungkin ada penulisan aku yang buat pembaca terganggu...atau tersinggung..
mungkin ada care aku..secare tak sngaja membuka ruang untuk orang 'menghukum' secare mudah..
iyeeerr... tak semua orang suka kite kan..
dalam dunia realiti pon bende2 tu adalah biasa..
kawan2 pon ada yang membenci...
inikan pulak dalam dunia yang 'jauh' dalam nya macam ni kan..
tapi apa2 pon.. apa sahaja kesalahan aku datang nya dari penulisan..
aku betul2 mintak maaf..
kekadang...apa yang aku tulis..
tak seperti apa yang pembaca pikirkan..
melalui penulisan..macam2 orang boleh manipulasikan..
dan perkara tu berkali2 berlaku..
jadi.. kalau perlu.. aku mintak maaf pada orang2 yang tersinggung..
aku akan buat.. aku sanggup buat...
aku banyak kekhilafan..kelemahan...



3.44 am

aku selalu pikir.. Aku ni...orang biasa2 yang tah mana2 datang..
yang langsung takde keistimewaan..yang tak besh mana pon..
yang life style sama jer macam orang lain jugak..
ada ker orang nak sangat amik peduli kan..hahaha...
apa kata orang2 yang rasa2 macam tersinggung ngan penulisan aku..
atau yang pernah judgemental aku...kite lepak sama2..
aku ni bangsa banyak cakap..
ramah tak hengat dunia..
aku akan cuba buat korang selesa ngan aku..insyaa Allah...
dan kalau lepas kenal2 aku..lepas tu baru ko bolh putuskan samaada tuk terus membeci aku atau sebalik nya..
eerrr...kalau nak lah....kahkahkah....

orang kate..tak kenal maka tak cinta kaaaann...giteeww ko aty...


3.55 am

thats it aty...
dah..tido.....


jangan esok nak moody tak tentu hala sebab tak cukup tido dah lah...phewww...








notanganAty :: selamat berterawikh yer semua..selamat melakukan ibadah puasa.. collect double2 triple bonus dalam bulan ni macam ko collect double overtime keje hujung minggu...weeeaaaa.....