Friday, December 26, 2014

Qaleef Eeman :: tabiat












aku sebenarnya suka ngan tabiat qaleef yang satu ni..
sukakan buku ni..
malam2 nak ajak tido...
ko hengat senang ke nak soh tido gitu2 jer..
tapi kalau aku pancing ngan buku...
haaa..memang laju jer dia..

" qaleef... jom tido..."

qaleef :: tak nak..!! 

" jom lah...."

qaleef :: tak nak tido.. tak nak tido...

" qaleef... jom mama nak bacakan book.."

laju2 qaleef masuk bilik die amik buku2 die suka penuh2 kiri kanan tangan

qaleef :: nak baca book..


kaaaaaaannnn.....
macam tu lah setiap malam...
walaupon aku ni dah ngantuk giler babas kekadang..
tapi memang kene bacakan buku tuk die dulu..
sekurang2 nya 3 buku...

kekadang buku gambar2 jer..
kekadang buku katon..
selalu nya buku penceritaan..tu yang selalu aku ngantuk cepat tu..
dasar sangat mak ko ni kan.... hahahaha..

bukan waktu tido jer..
biler2 waktu pon..
kalau kat luar pon macam tu..
hagak2 tak ley duduk diam..ko nampak kedai buku..
ajak die masuk dan pilih buku..
dapat satu buku die suka.. senyap lah...





selalu aku yang layan..kalau abah nya takde



[sumber IG]

tapi kalau abah sado ada.. qaleef suka abah nya yang baca kan..
sebab abah nya lagi teror giler buat macam2 bunyik suara...




jadi.. tu sebab aku selalu teruja nak belikan buku tuk qaleef..
dulu.. at least sebulan mesti sebijik buku kene beli tuk qaleef..
tapi 2-3 menjak ni.. aku jarang beli.. kesian qaleef... huhu
tu yang sanggup redah big bad wolf tengah2 malam tu..
semata2 nak memborong2 buku2 qaleef.. lebih murah...

beli banyak2.. sebab aku tau.. qaleef tak kan sia2 kan..
apa2 sahaja buku.. die boleh layan..
lagi2 kalau tengok aku membaca..
laju2 jugak die amik buku die bukak sama..
kekadang.. majalah dekorasi mama pon boleh.. hahaha..
janji die dapat joint..

harap tabiat die yang satu ni kekal hingga bila2..
tak kisah buku apa2 pon..
yang mendatangkan ilmu..
sebab.. dari pembacaan ni lah datang nya banyak pengetahuan am..
biarkan otak tu penuh ngan macam2 ilmu..
tu ada pepatah kata..membaca jambatan ilmu...giteeewww ko.....




DAPATKAN PACK EPHYRA DENGAN HARGA KASIH SAYANG
dengan harga LEBIH MURAH...!!!

JOINT PENGHANTARAN PADA HARI INI 
-PEMBAYARAN SEBELUM PUKUL 3 PETANG-


dapat kan FREE SKIN BAR [bernilai rm 40]  dan FREE KALENDAR 2015 
dengan PEMBELIAN PACK PREMIUM [30 SACHETS]
[tawaran tamat pada 31 december 2015]




PREMIUM PACK [30 SACHETS [SEBULAN]


 :: FREE BOTOL SHAKER
:: FREE BAG EPHYRA
:: FREE SKIN BAR EPHYRA 
[LIMITED TIME ONLY]
:: FREE KALENDAR 2015 
[LIMITED TIME ONLY]
:: FREE POSTAGE SEMENANJUNG


TRIAL PACK
10 SACHETS
BAG EPHYRA
FREE POSTAGE SEMENANJUNG


PASTIKAN ORIGINAL !!

WHAT'S UP /SMS :: 019-2085089

nurha_abdul82@yahoo.com



6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah pagi

Diana Rashid said...

Betul2..bab membaca ni kita tena terapkan bagi dia suka...macam anak saya yang pertama memang iut ayah nya..suka betul membaca..harap2 yang kedua ni pun macam tu.setakat ni nampak suka tengok tv je banyak..hahahah

eamy milea said...

good boy qaleef niee..buku tu beli kat mane aty...

Ayu Rashid said...

Hehehe. Nanti qaleef pun terer deko cam mama dia.

rini.borhan said...

LAlahai qaleef bijak nye..kalau Rizq masih tau koyak buku je lagi..

Saluran Bantuan Pantai Timur melalui SMS

eima said...

Bgsnue qaleef...alisha aku pun minat buku tp menulis...membaca die kurang...xpenah plak ajak aku membaca tp klu menulis mewarna mmg fav die