Thursday, January 22, 2015

MULTI GOAT MILK - 1 susu untuk seisi keluarga



ada orang tanya aku.. apa makanan atau minuman tambahan aku untuk pregnan kali ni...
terus terang aku cakap..
aku memang tak boleh telan ubat2 yang klinik kasi tu..
dari awal.. sampai la sekarang..
kalau aku telan gak..
kompem aku muntah belillah....pheewww...

jadi apa aku buat..
supaya baby dapat khasiat yang baik jugak..
aku banyak amalkan makanan2 sunnah..
macam biasa lah.. orang2 pregnant suka makan tu...
cume kali ni.. aku tak suka sangat bende2 manis..
jadi kurma kismis tu kurang sikit..manis kan..
tu kalau dak qaleef tu... di hadap nya makan sampai licin jam2 tu gak.. 

cuma.. alhamdulillah..
aku tak de masalah ngan minum susu...
kalau dulu masa qaleef aku tak ada pendedahan tentang susu kambing yang memang elok tuk kehamilan..
tapi kali ni.. syukur sangat.. 
dah ramai sangat dan banyak produk2 islam melayu kuarkan susu kambing yang memang kite tau kan..
bukan jer bagus tuk anak kite..
tapi bagus tuk semua orang..
senang nak dapat beli dan amalkan...
bagi aku.. semua orang..tak kire umur jantina..
patut mengamal kan..
patut ada susu kambing kat rumah..

tu untuk kali ni..
aku memang amalkan pengambilan susu kambing dari awal kehamilan..
cuma susu putih tu aku kurang sikit lah..
selalu mesti aku letak sikit milo kasi rasa coklat2 tu.. hahaha...







tapi baru2 ni.. aku di perkenalkan ngan satu lagi jenama susu kambing 
MULTI GOAT MILK
produk keluaran melayu islam..alhamdulillah
aku suka sangat bende2 macam ni..
sebab.. lebih di yakini...insyaa Allah..

MULTI GOAT MILK ni ada 2 perasa..
iaitu PERISA ASLI dan PERISA COKLAT
jadi dah tentu lah aku minum yang susu perisa coklat...




apa yang aku suka sangat MULTI GOAT MILK perisa coklat ni
rasa nya asli.. setahu aku tak de penambah perisa 
dan tak de gula tambahan..!!
elok lah tuk orang pregnan macam aku ni kan...yang kene kawal gula..
lagi pon.. aku memang kurang sikit manis2 untuk 2nd pregnancy kali ni..

rasa nya pon sedap.. tak pekat sangat.. dan tak cair..
rasa koko asli tu...memang sedap lah tuk pencinta coklat cam aku ni..
tak de bau hamis..
dan 100% asli tanpa campuran susu skim..!!

haaa.. yang ni aku baru tau..
korang kalau nak beli susu kambing ni..
pilih yang betul2 asli... sebab ada diantaranya yang dah di campurkan dengan susu skim atau perisa2 yang tak asli dalam bentuk serbuk [yang di benarkan]
tujuan nya tuk mengurangkan kos pengeluaran

tak de masalah.. tapi tak besh lah kan..
sebab apa yang kite nak mesti lah sesuaty yang asli..dan terbaik..

so..dengan MULTI GOAT MILK ni insyaa Allah di jamin asli dan kualiti premium yang tinggi
kerana di hasilakn dengan menggunakan serbuk susu kambing yang di import dari Belanda
(pihak MULTI GOAT MILK memilih Belanda sebagai lokasi import bahan mentah kerana ia terbukti mempunyai produk susu berkualiti, piawaian tinggi dan diyakini status halalnya)

insyaa Allah




apa lagi yang menarik tentang MULTI GOAT MILK ni ialah..
satu susu ni sesuai untuk semua..
untuk satu keluarga..
dari anak [di atas 1 tahun] hingga lah ke golongan warga emas..
maknenya..khasiat nya adalah menyuluruh...




khasiat untuk orang dewasa/wanita



wanita hamil macam aku ni memang elok sangat lah minum susu2 macam ni kan..
elok untuk kandungan..insyaa Allah..
-  boleh mencegah demam kuning pada anak
dan boleh menambahkan susu badan jugak nanti


sesuai untuk lelaki dan ahli sukan


untuk golongan warga emas


dan paling penting tuk aku..
sesuai tuk anak2 [1 tahun ke atas]

since aku memang dari awal bagi qaleef minum susu kambing jer
memang penyokong tegar susu kambing lah kekdah nya.. [selain susu ibu]




tengok qaleef minum MULTI GOAT MILK ni

aku memula risau nak bagi die minum perasa koko..
sebab pernah ada kisah [cirit birit] dulu2...

tapi.. biler die tengok mak nya minum kemahen sedap gamak nya..
die pon merengek2 nak.. aku kasi jer..
selalu die tak berapa suka.. sebab susu ni tak manis tau
memandangkan tande gula tambahan..
tapi mungkin rasa koko asli tu sndiri yang sedap buat qaleef sendiri pon suka...




sebenarnya MULTI GOAT MILK ni aku sediakan khas tuk waktu aku mengandung ni lah..
tapi sebab memang qaleef pon dah suka sangat..
memang kene share2 lah abang qaleef dan adik baby..
tak per.. 2-2 anak mama akan dapat khasiat terbaik dari susu kambing ni..



korang kalau nak cube jugak MULTI GOAT MILK ni..
boleh lah  hubungi ::

Produk: Multi Goat's Milk by Shireen Glow Enterprise (002166646-H)


Hotline: +6011-12318511 (whatsapp)






harga juga berpatutan..
setanding dengan kualiti nya sendiri


Price per box (500 gram)
RM40 (Semenanjung)
RM45 (Sabah/ Sarawak)
$19 (Singapore/ Brunei)

dan menarik nya.. korang boleh beli-kumpul dan tebus
dekat kotak tu ada kupon di beri..
kumpul kan 15 kupon dan tebus untuk dapat kan satu kotak percuma..!!




so korang yang masih mencari2 atau mahu mencuba susu kambing
samaada untuk diri sendiri.. atau untuk anak..
boleh lah cuba MULTI GOAT MILK ni jugak..
secare peribadi.. aku memang sukakan rasa nya..
serasi ngan tekak aku...
dan agak bagus untuk kandungan aku...

bagus jugak untuk qaleef..
since aku memang penyokong susu kambing pada anak2 kan...

jangan lupa yer :: susu kambing susu ke dua terbaik selepas susu ibu....