Wednesday, February 11, 2015

perancangan :: bilik permainan jadi bilik tidur anak





lain eh bilik permainan dan bilik tidur untuk anak ??


lain sebenarnya..

biasa kalau kate playrooms tu..
memang bilik bermain jer..
penuh ngan menan2 dan aktiviti sesaja..

tapi bilik tidur..biasa lah.. ada katil..
almari..tempat simpan guna pakai pakaian harian...

biasa kite orang melayu tak buat..-jarang ada-
tu kalau ko gugel.. ko jumpe kat negara omputeh jer buat..

tak pasti kenapa...
ruang mungkin....

macam aku sendiri..
bilik qaleef tu lah bilik permainan dia...
sebelum ni..qaleef tak tido bilik tu..
dan bilik tu memang bebetul jadi playrooms tuk qaleef..
tapi ada aku letak almari pakaian die dalam tu...
dan segala keperluan qaleef...kegunaan harian..tuala..
dalam bilik tu..sebab qaleef akan mandi serta bersiap hanya dalam bilik die tu jer...
tapi tidur masih dalam bilik makpak nya...
-masih dalam peringkat memisahkan tempat tidur-

PERANCANGAN AWAL KAMI ::

hal bilik anak-ruang khas untuk anak adalah sangat penting tuk aku..
walau macamane pon..
aku akan sediakan ruang tersebut tuk anak-anak2

sebelum tau jantina anak....


dah pikir..

kalau lah anak perempuan..
bilik ke-3 tingkat atas [bersebelahan bilik permainan qaleef]
aku akan jadikan bilik die - bilik anak perempuan...
nak dekorasi konsep gurlish...

konon nya...


dan bilik permainan qaleef..
akan kekal sebagai bilik qaleef..bilik tidur + bilik permainan




ai is baru berangan bak buat bilik cegini tawww... ahaakkss..




plan jangka masa panjang pulak

kalau anak ke-3 adalah anak perempuan lagi
[ni kalau anak ke-2 perempuan lah]

jadi.. anak2 perempuan akan di pindahkan ke bilik qaleef..

dan abang nya [qaleef] akan tukar ke bilik ke-3 tu..

sebab bilik ke-2 tingkat atas -bilik qaleef sekarang-
lebih besar dari bilik ke-3 tu


TAPI...

di sebab kan anak ke-2 aku adalah anak lelaki..
senang lah sikit perancangan tu...
abang qaleef dan adik nya akan jadi ROOMMATE....


sebenarnya... aku dah fared ada perancangan lain..


asal nya.. kiteorang nak asingkan PLAYROOMS dan jugak BILIK TIDUR


which is.. bilik sekarang ni akan jadi bilik tidur
ada set katil dan almari

dan bilik ke-3 akan jadi Playrooms


saja nak bagi ruang lebih pada anak2..
lagi pon.. bilik ke-3 tu pon tak di gunakan sangat...
so aku ok ngan perancangan fared yang sebenar2nya..
tapi...last2 tak jadi...
sebab.. lepas beli perabot [almari] tuk adik baby
dan ubah susun atur playrooms asal ni..
tak de masalah tuk buat kedua-dua nya dalam satu ruang...




teaser dulu 2 keping gambar

almari adik baby...-sama macam almari abang qaleef
masa ni belum habes pasang lagi..dan bilik masih belum di susun atur pon lagi

yang ni aku akan cerite dan bagi gambar kendian yer.. insyaa Allah..



dan untuk perancangan aku cerite kat atas tu..
buat masa ni.. perancangan akan kekal macam ni..
tak ada pengasingan antara bilik tidur dan playrooms

selamat satu bilik.. heheh..

sebab bilik ke-3 tu walaupon tak banyak guna sangat..
tapi biler adik2 aku datang sekarang..
derang akan tidur bilik atas ni jer berbanding bilik tamu kat bawah..
kat bilik-3 tu pon ada katil bujang..
aku terpikir2 gak.. kalau nak buat sebagai playrooms bilik tu..
mana pulak nak aku simpan katil bujang dan tilam tu kan...

cuma untuk bilik qaleef dan adik baby..
selain almari baju ni..
ada beberapa lagi perabot baru akan masuk tuk letak permainan..
rak panjang tu kiteorang ubah jadi menegak untuk jimatkan ruang...
dan tambah lagi bekas untuk isi permainan...
insyaa Allah...
masih dalam perancangan...


















PERHATIAN 

UNTUK WOODEN TOYS/TONGCAI- TEMPAHAN DAN PEMBAYARAN BOLEH DI BUAT SEBELUM HARI JUMAAT
DAN PENGHANTARAN AKAN DI BUAT PADA HARI SABTU ATAU ISNIN SETIAP MINGGU - HARAP MAKLUM








MAGNETIC MAZE [FISH]
-MAGNET STICK



MAGNETIC MAZE 
-MAGNET STICK

AVAILABLE
BUTTERFLY PINK
MARINE
LADYBUGS
WOOD GRAIN


PRICE :: 35 /per unit
 POSTAGE :: Rm 8 sm







WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja]
EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com





6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

great idea

Rosnizawati Zawawi said...

Kat mna beli almari tu?

eima said...

bilik ke tiga simpan utk adik room mate qaleef ..mana tau kot dpt girl plak .. hehehehe jgn mrh ...sbb baby skrg blm keluar aku dah reply gini

klu tetamu 2-3 org dtg boleh guna bilik ke3 tu utk tido ....

tak sabo nk tgu gambar bilik yg diusbahsuai ni

saya fatiha said...

Salam Aty,

Almari tu beli kat mana ye?

ema said...

As salam...akak nak tny..almari tue beli kat mana ye?

ema said...

As salam..
Akak nak tny...almari tue beli kat mana ye?