Tuesday, February 17, 2015

Perancangan MISI 18 APRIL :: Qaleef Eeman TURN 3 !!



ada sapa2 pernah perasan tak aku ada sebut pasal MISI 18 April 2015 kat entry lepas2...??


tak...??



krik krik krik....



fine.....



huhu....


bajet macam ada orang kesah pulak ko kan..


okeh.. ni aku nak cerite pasal MISI 18 APRIL ..


Selain Misi untuk adik baby..
aku kekadang fokus gak untuk MISI 18 APRIL ni..

MISI 18 APRIL 2015 ni khusus tuk QALEEF EEMAN 3 TAHUN..!!!

sambutan birthday tuk qaleef..insyaa Allah..

ni fes time kiteorang nak buat majlis proper sikit tuk qaleef..

masa First year ritu..
ada gak rasa nak buat..
tapi masa tu.. mak aku sakit.. dan meninggal bulan 5 tahun tu..
jadi.. memang tak akan buat lah kan..

tapi masa tu pon.. 
tak rasa sangat nak buat..
sebab baru setahun..
qaleef tak paham apa..
tapi ada lah sikit kenangan potong kek..

tahun ke-2... memang langsung tak plan..
tak rasa nak buat sebarang majlis bagai..
bukan tak teruja..
tapi.. aku ada pendapat sendiri tentang sambutan hari lahir anak ni..
aku pikir.. qaleef masih lagi 'tak paham' akan semua tu..
die tak akan tau.. tak akan memahami..tak akan menghargai semua tu..
die tak akan ingat pon kalau aku buat majlis besar2 tuk die..
sedangkan majlis tu tuk die kan..
jadi pointless lah tuk aku buat semua tu..
bagi aku.. apa yang penting..
bukan tuk menggembirakan hati aku sebagai mak nya..
tapi hari lahir die.. hari untuk menggembirakan die sepenuh nya
-walaupon aku yang beranak kan die- hahahaha...

jadi besday qaleef last year..
kiteorang..aku dan abah sado..
habes kan masa 2 hari suntuk hanya untuk menggembirakan qaleef hari tu...
abah sado mintak cuti semata tuk besday qaleef...
tuk bawak die keluar...
belanja die makan apa yang die suka...
beli kan apa sahaja die nak -ikut kemampuan-
aku ingat lagi.. kiteorang habes kan masa sikit pula lama kat kedai buku melayan perangai die..
tu belum cerite perabehkan duit lagi...hahahaha...
dan hari tu jugak..
kiteorang bagi die main apa sahaja yang die nak..
yang sebelum tu..malas aku nak layan sangat.. agagaga...
qaleef suka berlari..
jadi kiteorang bawak die gi tempat yang di boleh berlari sepuas2 nya...
asalkan die gembira hari tu..hari kelahiran die...

dan aku rasa tu lebih bermakna tuk kiteorang dan qaleef...
sebab dapat tengok kegembiraan serta kepuasan pada muka die..
hadiah paling bermakna..
duit yang sepatut nya aku mungkin akan habes kan tuk buat besday party qaleef..
aku spend tuk qaleef masa tu...

eerr.. aku tak kecam korang2 buat besday party tuk anak seawal baby..
tak de salah..
ada bajet lebih.. boleh buat..
bagi orang makan pon pahala jugak insyaa Allah..
tapi macam aku cakap lah..
semua tu aku buat secare peribadi..
tuk qaleef...
aku tak nak penat2 baut [besday party] tapi qaleef hapa pon tak paham..
tiup lilin pon tak gheti kan..apetah lagi memahami makne potong cake serta celebration tersebut..

TAPI....



tu sebelum ni...



nak masuk tahun ke-3..


qaleef dah paham semua tu..!!!

die dah tau nanyi lagi birthday..
die dah tau tiup lilin..
dah tau lepas nyanyi2 kene potong kek..
dah tau kegembiraan orang bertepuk tuk die..
macamane die seronok lalui semua ni biler pergi besday party orang lain...

walaupon pada awal nya aku tak rasa nak buat..
tapi biler tengok pada perkembangan qaleef pada perkare2 ni..
aku teringin nak die rasa sendiri pengalaman ni..
sebab aku rasa.. die dah tau tuk menghargai nya..
menghargai sambutan yang di adakan tuk die..
dan aku pasti.. die mesti seronok kalau ramai2 kawan datang dan main kat rumah die..
kan motif aku hanya untuk menggembirakan dia..
jadi.. kalau sambutan ulangtahun ke-3 ni akan menggembirakan die..
apa salah nya kan...

mungkin lain tahun akan buat kat sekolah pulak...
so... amik peluang ni tuk buat kat rumah sendiri...
nak jugak rasa meriah nya menyambut birthday tuk anak fes time kan...
dan buat sekali ngan majlis doa selamat tuk kelahiran 2nd baby aku ni jugak...
insyaa Allah...

jadi.. wujud lah MISI 18 APRIL ni.....
tak pernah lagi buat sebarang majlis macam ni kat rumah..
jadi.. blur2 gak lah...
pelan2 aku buat list...
mana nak mula bagai...
yer lah.. kalau ikut tarikh tu..
aku dah makin sarat..
macam nak kawen jugak..
ada perancangan2 kene buat supaya tak kelam kabut nanti..
bajet pon boleh kuar sikit2...ngeeee....


insyaa Allah aku akan share yer..BIRTHDAY PARTY LIST


ni nak share dulu BIRTHDAY THEME untuk MISI 3 TAHUN QALEEF 18 APRIL 2015








 BIRTHDAY THEMED :: CARS
























COOL kannnnn..!!!

kenapa bukan THOMAS N FRIENDS kegilaan qaleef..??

memula memang plan nak buat theme THOMAS
tapi biler aku mula carik barang.. macam susah pulak nak jumpe..
tak popular ker..??
aku rasa cukup popular..
tapi tah kenapa susah nak dapat barang2 die..
agak terhad lah...
tak nak susah2 kendian hari..
awal2 tukar theme terus..

memandang kan kesukaan qaleef sekrang adalah Mc QUEENS dari cerite CARS ni..
jadi.. kiteorang pilih theme ni...
lagi pon warna nya [merah] lebih ceria..
dan barang2 nya lagi snang nak carik - dan murah-
so proceed theme ni..

buat masa ni.. misi dah berjalan..
aku dah mula beli barang2...
kepala ligat tuk persiapan dekorasi..
hal makan2 nak tempah - boleh mula bulan 3 nanti-
ni pon dah nak akhir bulan 2 kan..
aku tak boleh nak buat sekali harung - pikir dan shopping-
sebab aku pon bizi gak kan..
ngan bisnes.. ngan persiapan nak beranak lagi
jadi dalam masa yang sama.. pelan2 buat MISI ni..
memandangkan baru fes time...
blur campur eksaited sangat...!!
tak lah nak buat besar2..
tapi target nak panggil ramai bebudak...
nak kasi meriah dan qaleef seronok...


insyaa Allah..
aku akan update kat sini sikit2 yer...
buat masa ni... dah tempah dah deco tag..invitation card semua tu...
pon aku akan kongsi ngan korang semua..
teruja..!!!