Monday, February 23, 2015

permainan pilihan :: the first e-book islamic untuk anak




kalau ada bende besh..
permainan menarik..
yang berbentuk educational..
suka aku nak berkongsi ngan korang semua..

kali ni nak share pasal E-Book islamic untuk anak..
lepas aku apply pada qaleef .. aku rasa e-book ni sangat bagus..!!
simple..colorful.. dan menarik minat anak..
sebab qaleef suka.. aku rasa.. anak korang pon mesti suka..

kenapa aku cakap macam tu..??

sebab e-book ni ada

✔mngandungi 20 m/s yang berwarna-warni
✔mempunyai audio 
✔mengandungi 2 bahasa iaitu bahasa arab dan bahasa inggeris 
✔mempunyai butang muzik yg mengandungi pelbagai lagu kanak2 
✔mengenal huruf 
✔mengenal kenderaan 
✔mengenal buah buahan 
✔mengenal haiwan 
✔mengenal nombor 
✔mengenal bentuk dan warna 
✔belajar cara2 berwuduk dan solat beserta bacaan2 dalam solat 
✔doa2 harian bacaan ayat2 suci Al Quran yg terpilih 



haaaa..menarik kaaaaannn...
audio dan warna-warni tu menarik minat anak nak belajar..
qaleef banyak belajar SEBUTAN ARAB  yang aku sendiri tak tau melalui e-book ni..!!!
kagum giler aku...
budak kan cepat belajar..
10 kali die tekan2 butang dalam tu.. dah boleh hapal..teror..!!
bende2 simple jer.. tapi menarik..

ko tau tak.. budak-orang yang mahir lebih dari 2 bahasa adalah bijak...
haaaa.. tu nak qaleef belajar bahasa arab selain dari bahasa inggeris tu..
buat masa ni belajar basic2 dulu...
biar sel2 otak tu bersambung kreatip cepat sikit giteewwww...


jom explore 'antara muka' the first e-book islamic for children ni





fungsi butang2 


✔mengenal huruf 



✔mengenal kenderaan 


✔mengenal buah buahan 



✔mengenal haiwan 



✔mengenal nombor 



✔mengenal bentuk dan warna 




✔belajar cara2 berwuduk dan solat beserta bacaan2 dalam solat 
✔doa2 harian bacaan ayat2 suci Al Quran yg terpilih 




the first e-book islamic for children

HARGA :: RM 55 SAHAJA 
[Harga pasaran :: RM 69-79]






WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja]
EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com