Tuesday, April 21, 2015

MISI 18 APRIL 2015 :: di sebalik sebelum majlis






belon yang banyak..!!! 
plan nya nak tiup 200 biji
tapi ni jer yang boleh.. 100 biji gak ni..
tapi.. tak semua pon yang sempat dipasang kat luar..
dan banyak pecah..!!! 
masa tak cukup tuk kiteorang pasang sabtu pagi tu... ni pon adik aku tolong pam kan dari malam sebelum tu...



paling last minit..!!
malam tu baru plan nak masak soto..aku masak sendiri hokeh...
ni gara2 adik aku Tina la ni..
die kata kiteorang pasang khemah siap scallop macam ada kambing golek.. ciiiissss...
yer lah.. plan nya sekadar ada mee hoon dan kuih muih jer..
fared pulak dok pikir2.. ringkas sangat..
tapi msalah nya.. kenapa last minit..!!! ggrrrr...
so.. tina yang memang teringin nak makan soto.. request kat aku..
kakak mithali... buat kan jugak lah tuk adik...

33 kampit kecik nasik impit..aku rebus tengah malam tu sampai pukul 2.30 pagi sambil tengok majalah 3..
di sebab kan periuk kecik jadi kene masak 2 kali

sup aku masak pagi tu lepas subuh..
sadis nya.. ayam rebus kali kedua.. tak sempat carik sebelum tetamu dah mula datang..!!
tapi seb bek aku ada potong ayam kecik2 masuk kan sekali dalam sup tu..
idak lah kosong jer kan..

sambal kicap [takde dalam gambar] abah sado yang buat..!!
pertama kali dan hanya berpandukan dari google..
alhamdulillah menjadi.. eerrrr.. harap takde yang sakit perut cirit birit.. heheh..




3 tier paper plate ni.. aku baru jumpe dan beli sehari sebelum majlis..
comel sangat kan..!! -beli sebab comel- hahaha..
letak kat candy table.. nak letak apam polkadots
tapi last2 aku alih kat kat meja hidang sebab..apam tak terusik biler aku letak kat situ.. ngeeee...



bekas air pinjam ayah siap aku deko jugak..
ayah aku kate..kemahen ko..hahaha...
pinjam 2 sebab konon nya malas nak top-up2 masa majlis..
tapi.. bekas pink tu masa nak buat air baru perasan leaking..!!
so.. tak dapat guna..
dan ada hikmah nya jugak ..buat satu bekas jer pon tak habes...
sebab aku ada sediakan air kotak jugak selambak...
memang orang mengerjakan tu jer lah kan berbanding air sirap.. huhu..



sebenarnya.. ada props ni tuk amik gambar masa majlis..
tapi.. tetamu tak merasa..!! aku pon tak nampak bayang..
sebab aku perasan.. anak2 jirang hangkut bawak balik.. hapekaaaahh..
ku halal kan jer lah..huuuuu....

qaleef yang eksaited sebenarnya.. suka soh kiteorang amik gambar sambil die posing ngan prop ni..



chalkboard welcome ni.. 5 kali aku ubah..!!
dan yang ni-hasil yang di gunakan hanya siap sehari sebelum majlis..
tu pon.. malam tu ada salah ejaan.. 
fared perasan.. tengahari sebelum majlis tu aku terpakse gak betulkan..puffttt...

gambar ala2 Polaroid tu aku tempah kat IG.. on9 jer..
murah.. tapi hasil agak tak memuaskan hati..[patut lah murah sangat]
dalam 30 keping gambar di cuci.. hanya 15 keping jer yang betul2 boleh guna tayang
selebih nya.. gambar 'penyek' dan 'lonjong' timpus kembang muka dak qaleef die tarik2 nya..
jadi..sebab tak puas hati.. aku tak nak syorkan kat korang semua 





pengantin tido betul2 sebelum majlis start... 








ape lagi eh...
sebenarnya.. macam banyak bende2 last minit atau tak jadi..
tapi.. takde gambar nak cerite..
salah satu nya.. kek birthday cair dan hampir pecah masa kiteorang amik malam sebelum majlis..!!
tu adalah perkara paling tragis terjadi..
dan ironi nya.. bende yang sama pernah terjadi pada kek kawen aku dulu.. hahaha...
tapi.. seb bek.. walaupon herot sikit..dan ada bahagian fondant yang pecah..
masih boleh di ekjas.. 
dan masih terbentuk..
cume agak kecewa lah sikit..sebab hal berlaku dari pihak bakery yang sepatut nya lebih tau...
tapi tak per lah.. rasa kek pon sedap sangat.. mengubat kecewa..
dah selamat pon dalam perut kan.. hahaha..
aku masih nak rekomen kat korang semua..
sebab.. sebenarnya.. hasil nya adalah lebih memuaskan hati..
dan aku percaya.. pihak bakery pon belajar dari perkara yang jadi kat aku ni..
dan tak akan berulang lagi..
tapi.. percaya lah.. kek nya memang sedap sangat..!!!

ada kesempatan aku akan share yer kat mana aku tempah kek birthday qaleef yang sedap sangat tu..





rasa nya tu jer kot..
ada beberapa perkara lagi aku tak sempat nak buat..
sebab terlampau last minit..
tapi tak apa pon.. sebab tak menganggu kelancaran majlis..
banyak aku belajar dari majlis ni sebenarnya..
walaupon bukan lah majlis yang besar..
tapi.. dari sini aku belajar tuk handle lebih lagi kalau ada rezki nak buat majlis lagi..
insyaa Allah..

TAPI..


biler menyembang ngan abah sado..Lepas2 majlis..
lepas ni lah.. kalau ada rezki nak buat majlis  macam ni atau lebih besar..
kiteorang decide nak pakai fully catering jer..
hahahaha... penat hoooii...penat giler lepas majlis tu..
penat mengemas...rasa nak pengsan...
di sebab kan hampir semua barang adalah barang sendiri..
jadi.. harus lah basuh sendiri..kemas sendiri....pheewwww....

malam lepas majlis tu.. aku kene kejang urat hokeh..!!
bukan otot.. tapi urat..
pertama kali aku kene..sakit nya alahai....
tapi.. tah dari mana datang.. beruntung adik bongsu aku ada kemahiran mengurut..
siyes ni.. die teror mengurut..
ko jangan main2 ngan urat tau.
kalau salah urut.. makin teruk..
tapi.. adik aku urut.. alhamdulillah.. ok..
memang kiteorang dalam family dah tau lama dah akan kepakaran adik aku ni..
aku rasa.. kalau adik bongsu aku tu pompuan..
tak yah susah2 aku carik tukang urut lepas beranak.. hahahaha..



ok lah.. sambung kendian..
nak share pasal deko2 majlis pulak lepas ni..insyaa Allah... 















DAPATKAN EPHYRA DENGAN HARGA LEBIH MURAH DARI PASARAN DAN ORIGINAL DI SINI..!!!

LEBIH BERBALOI..!!!!

EPHYRA MEMBANTU ANDA ::

✔️masalah jerawat pulih
✔️jeragat hilang
✔️parut berlubang akibat jeragat makin pudar
✔️masalah eczema pulih
✔️kulit jadi lebih bersih & berseri
✔️suami/ kawan2 perasan perubahan pada kulit yg jadi lebih glowing


✔️berat badan turun 1-2 kg
✔️perut kempis!!! .







SET 1 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] 
 + EPHYRA SKIN BAR

FREE BOTOL SHAKER
FREE POSTAGE SM


SET 2 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS]
+ EPHYRA SKIN BAR
FREE BOTOL SHAKER
FREE POSTAGE SM

SET 3 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] SAHAJA
FREE BOTOL SHAKER
FREE POSTAGE SM


SET 4 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS] SAHAJA
FREE POSTAGE SM


SET 5 ::
EPHYRA SKIN BAR SAHAJA
POSTAGE RM 7 SM







EPHYRA SKIN BAR





WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja..tolong jangan call]


EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com