Monday, May 11, 2015

food hunting :: rojak penang SS15 subang Jaya



aku ni..kalau dah kate teringin nak makan..
tak kire ngandung ke idak..
memang nak kasi pekena gak..
ingat tak ritu aku kate teringin nak makan pasembor penang..
selagi tak merasa.. selagi tu dok nyanyi kat abah sado...
ikut hati.. memang nak jer gamble ke sana masa cuti panjang minggu sebelum2 ni..
tapi mengenangkan badan ni tak boleh dah nak jalan2 jauh sangat..
aku pasrahkan jer tekak ni...

abah sado kesian..
sikit lagi die nak gi sendiri penang tu belikan tuk aku..
tapi aku rasa tak besh lak macam tu..
kalau nak.. aku nak pergi sama2 ngan die..
tapi tu lah...berat sangat hati nak jalan2 jauh hujung2 cegini...
kang tak pasal aku terberanak kat penang tu kang.. hahaha,,, pelik pulak kang...

abah sado tanya kawan opis die yang memang jenis food hunting merata..
mana nak dapat pasembor macam kat penang tu..
tapi area sini2 ler..

tu die bagi kedai ni..
popular kate nya...
orang beratur nak makan...

memula aku tak nak gak..
sebab.. aku nak kan feel ke penang tu sendiri..
ngada sangat kan..
tapi..dah kate..memang tak sanggup nak pergi..
tu.. hari cuti panjang tu.. dah alang2 kiteorang kuar masa tu..
laki aku ngajak carik kedai yang kawan die cakap nih..

tak de exactly alamat pon..
kawan die just bagitau seksyen 15 dekat ngan shell..
pandai2 lah ko...uhuuuu....

aku terus gugel..
memang popular..!! sebab banyak review..!!!
bukan kedai pon.. lebih pada stall tepi jalan...
so.. kiteorang sampai kat subang jaya ss15 tu..terus carik shell..
lalu nak ke shell tu.. terus ley nampak kat tepi jalan stall yang di maksud kan...




betul2 tepi jalan besar.. gerai majlis
tengok review gambar2 memang ramai orang beratur..
tapi.. mungkin petang tu..kebetulan tak de pon orang sangat..
tak lah beratur panjang macam dalam gambar aku tengok tu..
bagus gak lah.. sebab mase tu pon dah lewat petang..
tapi aku perasan.. memang tempat ni macam ada 'peminat' nya sendiri..
yang datang beli-makan.. tak kire cina india melayu..
cina pakai kereta besar2 pon aku tengok singgah beli...
tapi persekitaran nya tak berapa bagus lah..
tak bersih sangat.. huhu.. tepi jalan jer pulak tu..


harga murah..tapi tak banyak pilihan..
tetap tak sama macam kat penang.. sobsobss..
feel tu memang kalah lah kan.. tak dapat lah ko nak sama macam makan kat penang tu...
tapi.. asalkan dapat lepaskan mengidam kat tekak..
aku ok kan jer...

tapi boleh lah.. kite try dulu rasa die acaner...







aku amik mix sotong dan telor baru rm 5 sepinggan

beli ngan air cendol gerai sebelah nya.. sedap..!!



amik sepinggan jer nak rasa dulu..
so far.. kuah die memang sedap boleh tahan gak lah..
tapi isi nya kurang sikit.. keras.. 
tapi... boleeeeeeeyyyy laaaaaaa.....
boleh hilangkan mengidam ni tuk sementara waktu.. huhu..


kat situ tak de sediakan meja kerusi..
kalau ko nak makan kat situ..
dok lah makan kat tepi2 tu jer...
risau gak lah aku kot trnampak bende2 yang tak sepatut nya aku nampak..
yang akan membantutkan selera aku kan.. hahaha...



ok... walaupon masih tak puas hati sebab tak dapat pekena pasembor penang real punya..
tapi.. aku rasa ni pon dah ok dah..
kuah die sedap...
cuma.. environment tak ley nak hadap sangat..
tapi so far..lepas makan tu..
tak de pulak dah aku rasa teringin nak makan pasembor lagi..
hahaha..
kalau tak..dok lah menyanyi pagi petang siang malam pasal ni...
so.. consider setel lah mengidam aku yang satu ni... ngeheeeee...

ritu kate nak makan durian pon..
dapat dah...
pulak tu kemahen sedap durian nyer.. 
memang rezki dapat yang elok2 puas aku ngerja kan..
tapi.. yang ni rasa macam nak kasi pekena lagi lah..
nanti ajak abah sado beli hujung minggu ni...wehuuuuu..



ok lah... tu jew nak cerite...