Wednesday, May 06, 2015

Shopping :: beli comforter set baru untuk berpantang


amboiiii... ngade nya..nak berpantang siap nak kan comforter baru...



konon nya...


ceeaaahh...


pantang.. pantang jer lah..

sibuk nak tukar comfoter baru bagai..tah apa2 jer ko aty..


aaahh.. biau lah....

aku yang nak berpantang.. 

tu hanya sebagai alasan jeewwww..

aku memang nak beli comforter baru...
lama tak beli.. balik2 tukar ruper tu gak..
biar lah nak pantang ni mud mendatang sikit kan...

eerrrr... kalau tak de mud pon..pantang tetap kene pantang....ngeheeee.....


memang niat nak beli comforter set baru..

yang sedia ada dah lunyai2 semua..
dari masa tukar cat bilik dari kelabu ke hijau ni plan nak membeli..
tapi tak terbeli2 gak..
jadi.. kali ni..tekad..nak gak beli...

konon2 tunggu jusco sales..

tapi manjang 'tak kene'
alaa.. jusco tu pon kekadang.. autak gak tu..
aku tengok rega sebelum j-card sama jer pon..
konon2 potongan 80% bagai..
dari 8-9 ratus.. waktu sales jadi 2-3 ratus jer..
siap potong2 tunjuk harga lama dan baru..
macam aku tak perasan lak.. ahahahaha..
tu sebenar nya saiko-logi jer ko tau tak...
yang mana kualiti kain mahal.. berjenama..
ttap harga tu gak..
yang jenis biasa2 tu jer.. die kasi murah..-murah sikit lah-
tapi idak lah sampai harga saiz king comforter ley dapat 5-60 jer oooii...
lagi2 kalau ko kate nak 100% cotton...
ratus2 gak rega nya..
laki aku selalu bising2.. -mana sales nya..sama jer rega tengok sebelum2 tu lagi-
ahahahaha... malang la.. sebab aku ni jenis biasa membeli kan..
pulak tu..jenis suka survey puluh2 kali sampai hapal...
jadi.. tu yang tau tu....
tapi kalau dah kate nak beli..beli jugak lah..
kalau tak.. ko gi lah beli kat butik2 memang jual khas comforter ni..
tuk pakai kawen boleh laaaa..
setakat ko nak lenjan ngan anak kecik..susu air tumpah memanjang..
tak yah lah nak memilih2 sangat..


eaaahh.. terpanjang pulak mukadimah..ahaaakkss..


aku suka jer beli kat jusco tu..

lagi kat jausco bukit tinggi klang.. banyak pilihan..
tapi.. baru2 ni..perasan kat parkson pon ok gak lah...
biler kate sales tu.. memang ley dapat harga lebih murah sikit untuk comforter yang sama jual kat jusco tu..
tak yah kate sales pon.. memang banyak gak lah pilihan...
ko kalau nak pakai basahan macam aku cakap..tuk ko lenjan pakai basuh pakai basuh..
boleh lah beli kat sini gak...
ai is bajet.. nak beranak hokeh..
tak kose nak beli yang silk bagai sampai rega 5-6 ratus..
lepas tu sayang nak pakai.. uhuukksss...
baru pakai masuk 2 minggu laju2 bukak basuh simpan...
laki aku pandang bini nya kecik besar kecik besar jer...
dah tu.. pakai yang lama balik.. motip..??
rasa nak lempang diri sendiri...hahaha...
jadi nya..carik yang biasa pon tak apa...kalau boleh murah lagi.. nak murah...
asalkan cotton 100% kain sejuk selesa.. dah cukup...

kali ni aku mencarik..

tak de lagi mengikut tema...
haaa.. aku ni memang pelik..
suka matching2 ngan langsir carpet bagai..
deko lah sangat ko kan...paaanngggg..!!!

sebelum ni.. aku memang sangat2 cerewet mencarik warna..

nak kaler mesti nak blend ngan dekorasi-warna bilik tu..
macam baru2 ni aku mencarik warna yang sesuai ngan kaler hijau-coklat-gold bilik aku tu..
ko ingat senang ker nak jumpa..
time di carik..memang tak lah kan ko nak nampak bayang..
tu yang sudah nya tak terbeli2 tuh...

tapi untuk kali ni..

aku cakap ngan fared.. kite beli jer ikut mana mate kite pandang ok..
tak kisah lah kalau warna biru ker..kuning ker..pink ker...
asalkan mesti comforter set.. [aku tak nak quilt set]
dan mesti 100% cotton..tak mo campur2 sikit pon..
kalau dapat lagi murah ngan kualiti tinggi lagi lah aku suka.. ahahahaha...
harus lah kan....





tu biler sampai parkson.. laju laki aku pilih kan..

carik saiz king... yang cantik2 banyak..tapi saiz tu tak de pulak..
macam biasa.. aku dah tau.. 
kalau laki aku kalau pilih mesti nak ada hijau2 terang pucuk pisang..
tak banyak..sikit pon jadi lah..
aku tau tu..tauuuuuuuuuu sangat...
tapi.. sebab aku pon malas nak pilih2...
ikutkan jer lah..
lagipon.. fared pilih tu cantik gak lah..aku pekenan..
tak pernah aku ada comforter kaler tu...so..proceed..
mak yong kaki dah lenguh berjalan..



beli sekali ngan 2 biji bantal baru..sorang satu..
beli yang elok sikit...
kali terakhir beli bantal...eeerrr... masa baru kawen kot..hahahaha..
laki dah merungut kate dah nipis bantal nyer..
yer lah..dah nak masuk 5 tahun dah kawen ooiii...
dah tu.. nak harapkan binik jugak yang kene pikir..
sampaikan hal bantal pon..bini kene shoppingkan...
eeeaahh... biasa lah tu kan.. memang keje2 orang pompuan lah tu...

setel pilih...tak lama pon..
sebab ko tau lah kan kalau laki yang pilih..
memang cepat jer...tak cerewet macam aku ni ha...huuuuu...

tapi.. sampai masa nak bayar...ada problem lak..

kene lah pilih yang lain.. adeeyyyhhhh...
ada lah bende nya..malas nak cerite...

dan sudah nya.. lain yang kenan..lain yang di beli.. agagaga..

seb bek ai is nak beranak tau..
tak kose nak cerewet2 bagai...
merah ke..pepel ker.. hitam ker... hapa pon boleh..
asalkan mesti bertukar...gitu sekali ko...

lepas bayar comforter bantal..
dapat voucher parkson..
expired 15 hari... 
terus jer lah guna beli barang lain..




beli barang elektrik.. beli iron...
dah lama nak beli iron.. sepanjang kawen... 2 kali beli..
masa baru kawen... beli yang ringan plastik.. lepas tu jatuh..muncung nya patah..
biler gosok baju.. lagi2 kalau tudung satin ker.. shawl licin2 tu.. 
nanti tertarik2 benang.. sakit hati tau..

ada lagi satu.. jenis stim.. beli kat paka ganu 2 tahun lepas..
tapi tak besh nya lahai...tak suka aku lah..
nak menunggu panas tu pon satu hal..
tapi ada material.. macam sutera ker.. aku pakai gak iron stim tu..
cume kene sabar sikit lerrr...

nak beli yang lain..tak terbeli2.. sebab nya jarang guna..
dah tu memang cegitu.. selagi tak betul2 jahanam.. sanggup lah ko guna..hahaha..
lagipon...kekadang jer aku guna.. tak keje kan..bukan nak gosok hari2..
baju abah sado.. hantar dobi jeeewww...gosok kan.. ngeheeeeee....

tapi dah alang2 ada voucher ni.. barang elektrik dok sebelah kaunter..
beli jer terus tak yah nak tunggu2 lagi..


aku beli yang jenis berat punya..!!
ni masa aku kecik2 ni pakai yang cegini lah.. gosok baju senang jer licin..
lepas tu tahan lasak.. jenama panasonic.. dulu national.. puluh2 tahun jenama ni tau..
cume lelama gosok lenguh ar.. berat nau..
takper.. bukan nak gosok selalu2 pon kan... aku leeerr...

warna pink adalah kebetulan...
ada 3 kaler.. hijau..pink ni dan biru...
budak tu kate.. tinggal 1 jer.. kaler hijau.. laki aku suker le teewww..
tapi..bukak2.. kaler pink.. ahahaha.. comel..
iron jer pon...tak penting pon..
sebab tak de mengikut tema ke hapa...ngada sangat tu nak pilih2 kaler..
yang penting elok.. senang gosok..pakai lama puluh tahun.. huhuhu...







tak pasal merah maroon kiteorang beli..
tak kose nak matching2 langsir dinding carpet bagai lah..
kaler ni ceria mata aku pandang..pon boleeeeyyy....cantik gak...
tak pernah ada pon lagi kaler cegini...
baru feel nya macam besh sikit nak berpantang nanti kan.. hahahaha..
tak de kaitan hokeh...



katil aku saiz queen..
tapi tilam aku inci  nye tebal...
dan aku suka pakai comforter saiz king.. 
sebab dapat cover tutup bawah katil sekali tu...
kemas sikit..banyak reta bawah tu tu...tak tau mana lagi nak di simpan kan..
tapi mostly pon.. bawah katil..set2 comforter aku gak lah..hahaha..
siap berbungkus..simpan bawah tu..
aku tak suka..sebab nanti perangkap habuk..
tapi memang tak de tempat dah nak letak lagi..
kalau atas lemari lagi aku rasa semak mata sebab nampak direct...
eeeahh..tercerite pulak...ngeeee....


ok lah... nak order ephyra tak... *tetibe...

laju2 lah order..laju2 aku hantar..
sekarang.. tak bertangguh dah..
sebab takut terberanak...
ni pon.. aku kat spital ni.. semalam aku bagitau dah kan...
bukan check-up biasa nih..
aku pon tak tau apa akan terjadi masa entry ni di buat..[schedule entry]
nanti aku update apa aku buat kat spital rini key..
jumpa lagi..insyaa Allah...




notatanganAty :: aku pernah jumpe set comforter jual harga belas2 ribu..pitam mak tengok...












DAPATKAN EPHYRA DENGAN HARGA LEBIH MURAH DARI PASARAN DAN ORIGINAL DI SINI..!!!

LEBIH BERBALOI..!!!!




EPHYRA MEMBANTU ANDA ::

✔️masalah jerawat pulih
✔️jeragat hilang
✔️parut berlubang akibat jeragat makin pudar
✔️masalah eczema pulih
✔️kulit jadi lebih bersih & berseri
✔️suami/ kawan2 perasan perubahan pada kulit yg jadi lebih glowing


✔️berat badan turun 1-2 kg
✔️perut kempis!!! .







SET 1 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] 
 + EPHYRA SKIN BAR

FREE BOTOL SHAKER
FREE POSTAGE SM


SET 2 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS]
+ EPHYRA SKIN BAR
FREE POSTAGE SM

SET 3 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] SAHAJA
FREE BOTOL SHAKER
FREE POSTAGE SM


SET 4 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS] SAHAJA
FREE POSTAGE SM


SET 5 ::
EPHYRA SKIN BAR SAHAJA
POSTAGE RM 7 SM







EPHYRA SKIN BAR





WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja..tolong jangan call]



EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com




UNTUK MENGETAHUI MENGENAI EPHYRA NGAN LEBIH LANJUT :: KLIK SINI