Tuesday, June 09, 2015

BERPANTANG :: uniform



percaya tak aku cakap..
berpantang kali ni tuk aku..is owesome..!!
berpantang kat umah sendiri..
ngan bidan yang memang besh..


biler aku rela..[haha] biler aku betul2 nak melakukan nya..
aku betul2 menikmati nya..
takde sebarang paksaan dalam aku berpantang kali ni.. ngeheeee..
semua aku buat dengan senang hati..
termasuk makan jamu.. bertangas.. berurut.. berparam pilis.. berherba.. berurut..
pakai baju lengan panjang hampir stiap masa...
berkain batik dan berstokin..!!

oohh my.. aku tak tau kenapa kali ni aku sikit pon tak kisah nak berkain batik..
teringat masa qaleef dulu..
kain batik.. siap mintak mak aku tempahkan jadi seluar..
supaya konon orang tak perasan..

tapi kali ni.. hampir setiap hari aku berkain batik..
dan berstokin siang-malam...

kalau ikutkan...
czer... tak yah berkain batik pon tak apa kan...
orang kata berkain batik ni supaya kite jalan kepit2..
tak lah ko mampu nak langkah besar2..
tu sesuai tuk orang beranak normal..
jadi biler orang beranak czer pon gigih.. motip..??

biar lah... aku kan kate.. kali ni nak merasa betul2 berpantang..
dan saat ni aku menikmati nya..

besh lah.....hoho..


okeh..jujur.. memang besh..
aku ok ngan semua ni...






kain batik kepunyaan arwah mak..
kain batik peberet die..!!
kain ni aku pakai.. sikit lagi nak koyak.. reput dah.. hahaha..
sebab lamaaaaaaa sangat dah kain batik ni arwah mak aku pakai dulu...
die kate sejuk..
jadi masa lepas2 die meninggal tu.. aku amik kain batik ni letak bawah bantal aku..
rasa rindu.. aku peluk lah...
tak pernah guna pon.. sampai lah hari gambar ni di ambil
sebab.. kain batik dah habes.. agagaga..


stokin tak jadi masalah tuk aku..
dah biasa pakai stokin setiap kali keluar umah..
tak jadi sesutau yang 'berat' pon tuk aku buat..
cuma.. kalau stokin tebal2 sangat tu...macam peluh sikit lah..
pakai yang biasa2 cegini jer..seb bek banyak aku beli..
memang siang malam gigih ooii aku sarung..*tepuk2 bahu sendiri



aku tak banyak kain batik.. dan tak sediakan banyak pon..
yang ada pon semua kepunyaan arwah mak aku dulu..
ada yang arwah kasi tuk aku berpantang fes masa qaleef..
ada yang lepas mak aku meninggal.. aku amik2 simpan buat kenangan..
guna memang tak pernah lah...
even pikir..dalam pantang ni pon..
bajet tak guna sangat..
tapi dah kate kali ni berbeza..
aku yang tak pernah pakai pon sebelum2 ni sesaja..
tetibe tau nak menikmati nya..haha
*lagi sekali tepuk bahu sendiri2 jer...

eerr..tapi malam2 tak gigih..ada lah 3-4 kali jer kot pakai..
asyik nak tanggal jer..malas lah ai nak bangun betulkan..
aku pakai jer seluar panjang..senang...uhukksss...
tapi at least.. aku nak gak lah pakai sepanjang siang...
baru lah rasa-nama berpantang giteewww...


eeaahh... pakai kain batik pon nak riya'...



ai is orang kampung.. tapi memang jakun biler mampu pakai kain batik..muwahahaha...



hari ni... hari ke 14 berpantang..
[tapi sebenarnya.. aku hanya mula berpantang betul2 pada hari ke 7 kot..selepas selesai urusan adik aku tina]





nanti aku cerite pasal menu berpantang dan pasal bidan aku yang besh giler...










11 comments:

Nurzakiah Hanum said...

SELAMAT BERPANTANG

nor nazliana said...

selamat berpantang..czer memang la tp sy dulu kn gak pakai stoking..

Mila Hilas said...

slmt menempuh ari berpantang di bulan puasa hehe.

p/s : sis, kalo x keberatan blh x kongsi mcm mn arwah tahu dia dpt cancer?

Lin Azlina said...

bila keinginan sendiri, kerelaan sendiri..akn jd best belaka :)

Nad MamaZN said...

beza sehari je saya ngan aty :)

eima said...

selamat berpantang dear ... wlupun dalam tengah bersedih tapi entry ko sgt ceria .... TQ dear sbb buat kami rasa gembira juga baca coretan ko ...

lieyalatif said...

tahniah aty...cute baby boy...

selamat berpantang....

yana Jasni said...

Selamat berpantang aty..

cik mah said...

Dah bersalin ek...br tau...tahniah..selamat berpantang...wah...berkain batik gitu..

Nadiah Hanum Wahab said...

Selamat berpantang...;)

saye niza said...

sy tertarik dgn produk ephyra tu.. insyaAllah ade rezeki pregnen lagi nak try hihi. mekaseh share. btw, sy sgt disiplin memakai kain batik sepanjang berpantang hikhik. selamat berpantang sis :D