Tuesday, July 07, 2015

#MISIRAYA :: Dah bukak cuci sarung sofa ke idak ??



macam biasa..rutin tetiap kali raya... cuci sarung sofa..
sofa ruang tamu tu jarang guna...
jadi.. memang tak de lah nak kotor kepam sangat..
ada sikit2 jer lah kesan2 palit makanan dari budak qaleef...grrrr....
lagi besar..lagi susah nak control tau....
die makan..lari2 satu rumah..
pastu selamber dok golek2 kat sofa mulut belemuih...geram...
puluh kali dah cakap... aaaiihhh...
budak besar tu.. ngan aktif melasak..
makan pon.. boleh lari2 satu rumah atas bawah balik meja makan balik sambung makan...
berbuih mulut aku ni dok bebel kat die makan elok2...
kekadang jer die dengar..
tapi jarang2 die nak ikut... sabau jer lah mak ko sekarang ni tawwww...

eeahh..nak cerite pasal sarung sofa tu..
terpanjang pulak mukadimah nya aahhaii...

selalu kalau ada satu2 bahagian-satu sarung yang kotor..
aku terus bukak dan basuh..
kalau tak..lagi susah nak hilang..
tapi raya2 nih..macam rutin pulak lah..
nak kene tanggal basuh semua sarung sofa aku tuh..



dan aku tak tau..sejak biler aku rasa kerje ni leceh sangat..!!! hahaha..
siyes ni.. tetibe rasa tak suka nak buat semua ni...
rasa lelah aku nak hadap...satu sarung ni pon amik masa aku nak bukak hokeh..
lepas tu.. benti... esok nya sambung bukak sarung lain pulak.. hahahaha...
aku tak tau lah kot aku yang malas ker..
atau aku rasa sarung dan kusyen tu yang besar sangat sampai rasa nak bukak tu pon penuh tenaga..
tapi.. bukak gak lah...
sebab mencik tengok ada kesan2 kotor kepam bagai..

berat pon satu hal gak....


dah tu.. sapa soh ko beli sofa gabak cegini...



ok.. fineeeeeeeeeee....



tak merungut dah...







hari tu dah hantar basuh sikit..dah amik pon..tapi tak pasang2 lagi..
yang ni kire 2nd trip... ko tengok.. ber-trip bagai dek kerana aku nak hadap amik masa..



tapi tahun ni... tak bukak sarung body...sebab aku tengok tak kotor pon..
sarung kusyen jer aku bukak basuh semua...
yang tempat duduk sandar tu jer..


tahun ni rasa nak simpan semua bantal2 kecik tu lah..
nak pakai bantal asal sofa ni kaler cekelat..
besar2 panjang2..
menunggu abah sado free nak tolong bawak kuar kan semua tu pon amik masa gak..
tu aku cakap.. ruang tamu aku lintang pukang...
tu ko nampak ngan menan anak aku bagai tu..
tu sebab.. aku dok bawah penat nak naik turun..
die pon mula nak hangkut semua bawak turun sekali..
alahai anak..sekarang ni susah betul aku nak cakap ngan die...
sedangkan dah tau tu..pantang aku die dok sepah2 kan menan kat bawah ni ha...

bertabah lah mak ko ni...


korang.. dah bukak cuci sarung sofa ke belum..??
keeeeerrr....masing2 tukar sofa baru raya jer tahun ni....???
waaaaahhhhhh.....meriah raya korang eh.....
share sikit cerite....