Thursday, August 06, 2015

OutfitRAYA2015 :: Roosevelt jubah dress

















baju ni cutting loose ala caftan..
kembang kiri kanan..ada potongan 'u' tepi bertingkat..cantik..!! aku suka cutting dress ni..
material chiffon..tapi berat baju ni sebab linning dalam die tebal..
tak jarang langsung walaupon warna cerah..

kalau ada yang ingat..
baju ni aku beli sebelum bersalin lagi..
kire sebelum puasa pon..
sebenarnya beli tuk paka masa mengandung..
sebab walaupon perut besar..pakai baju ni..
nampak potongan kain die lagi cantik..
aku suka.. 
tapi..tak sempat pakai..hahahaha..
lepas tu dah terberanak awal darik edd..
so simpan pakai jer lah masa raya nih..
ok jer..sebab brestfeeding friendly kan..

cume tu lah..kaler hijau.. lagi..
seb bek kaler cerah cegini masih aku tak ada..
kalau ikutkan.. ada banyak kaler..
tapi masa aku ke sana tu..
tak de stock..
kalau tak..aku nak amik kaler purplish...cantik...
tapi tak per lah.. ni pon ok.. cume hijau jeewww... hahaha..
nak amik putih off white masa tu gak..
nyesal tak amik...
abah sado lah ni... agagaga.. die gak yang kene...
yer lah.. dah biler aku pakai kaler ni die kate lawa..
lupa pulak die memang pecinta hijau tegar kan..sobsobsob...
ku redhooooo....

nak pakai ngan shawl pink...lagi cantik..kot..
tapi nan hado kaler pink lembut macam kaler handbag tu...
tu pakai lah kaler dekat2..pon boleeeyyy....



raya tahun ni aku punye baju semua dress dan jubah jer..
tak de pon baju kurung..
aku nak pakai baju kurung sebenarnya..
tapi nak jumpa yang breast feeding friendly.. tak banyak pilihan cantik2 yanga ku pekenan..
tahun depan harap nya..pengusaha baju kuarkan baju kurung glam2 yang bf friendly keh..
banyak permintaan aku rasa..
yer lah..jubah dress ni bermusim gak..
tapi baju kurung..sepanjang zaman..tak akan lapuk.. 
sentiasa akan ada permintaan kan...
ecewaahh...pandai jer ko mintak..

aku kalau kate tak de gak tahun depan..
memang aku tempah jer lah jawap nya..
suh buat hidden zipped kat depan senang nak bf..
mak2 nyusukan anak ni..memang kene pikir semua tu sekarang..
kalau tak..lawa jer lebih tapi anak lapar tak ley nak nyusu..
tak pon jenuh ko nak angkat2 selak dari bawah..kan leceh tu..huhu..


eaaahh..baju raya tahun depan aku dah tau nak pakai kaler apa dah...kemahen ko kan...muwahahaha...

eerrrr...kot panjang umur...