Friday, October 23, 2015

salah satu waktu romantik [la sangat] kiteorang berdua..









aku hanya sempat online waktu malam..
biler anak2 dah tido...
maksud nya.. online dengan nikmat... hahaha...

nak blogwalking jer.. nak buat keje ker.. nak update blog ker..
nak shopping online ker..nak buat transfer bagai...nak bayar bil2...
waktu2 malam lah tenang....tak terkejar2.. 
tak stress....
syukuuurrrr shaquille jenis tido lena waktu malam...
qaleef pon tido awal [kene paksa sebab nak gi sekolah esok nya]
jadi manfaatkan waktu2 ni tuk buat kerje2 sendiri..
waktu siang.. waktu untuk anak2..waktu untuk rumah..untuk suami..
ko tau lah kan..lagi anak kecik ni..sibuk tak kehabesan...pheeww..
nak online..setakat tuk bende2 yang penting boleh lah...
tu pon lari2...

jadi... waktu malam..waktu tuk aku..
blogging... ibarat waktu berehat aku.... 
waktu tuk aku buat 'hobi' aku....konon nya lah.. hahaha...
habes tu.. biler lagi aku nak dapat 'me time' tu kan...
tak akan dapat nya... jadi.. pandai2 lah bahagikan masa..
malam pon boleeeeeyyyy....

dah terbiasa...tido lewat...bangun tetap macam biasa..awal pagi...
nak kene uruskan qaleef gi sekolah..
lepas tu..shaquille bangun kemahen awal setiap hari..
tak kasi can lah mak ko nak sambung tido..dah kene hadap die..
dan bermula la rutin aku macam biasa sehari2...

dah terbiasa..jadi kebiasaan..jadi..tak de bende sangat lah..
nak kate terlampau lewat aku tido..tak jugak..
kol 1 dah kene masuk tido dah...kalau tak kepala pening nanti... huhu..

tapi aku memang suka wat keje waktu malam..
tenang..sejuk.. rileks...

dan paling besh..

waktu ni lah...
waktu 'lepak' kiteorang lakibini....
kalau waktu tu fared pon buat keje lah...
macam sejak2 akhir ni..die banyak keje nak kene hadap..
jadi..sambil2 online.. sambil2 fared buat report kerje die atas satu meja yang sama..
walaupon masing2 sibuk ngan kerje sendiri...
tapi.. ni jugak lah salah satu quality time kiteorang berdua...
waktu santai tuk kiteorang selain hujung minggu layan movie...
sambil2 kiteorang layan mp3 dari lappy...
sambil2 kiteorang ber-karoke slow berdua..
sambil2 mengimbas nostalgia -berkaitan ngan lagu waktu tu..
misal kekadang..tetibe kuar lagu2 lama zaman2 sekolah..
mula lah masing2 berebut nak bercerite zaman waktu2 lagu tu keluar...
waktu tu jugak lah waktu mengenali kisah lama masing2...
biler keluar lagu zaman kiteorang ngah sweet2 awal kenal-berkawan
mula lah nak ber-sweet2 masing.. aauuwwww....

waktu ni jugak lah nak bercerita pasal anak2...ragam perangai masing2...

semua bende..semua perkara waktu ni seronok nak bercerita...
dari hal2 lawak..hal2 isu semasa..hal2 series....hal2 remeh...
sampai ke hal tong sampah.. pon kiteorang akan bercakap waktu nih...hahaha...

hanya berdua....tanpa anak2...

walaupon kata sambil2...sambil buat kerje...
tapi.. tetap menyeronok kan..lebih tenang....

eerrr... tu pon kalau ianya tak berakhir ngan bertikam lidah lah...kahkahkah..
kekadang.. waktu ni gak lah nak bertekak pasal hal tu ini...
yer lah.. kate berbincang kan..
tapi kekadang.. ada yang tak mau kalah..cegitu lah..
akhirnya... salah sorang akan senyap...malas nak panjang cerite..
kang ada yang tido bilik kerje kang.. hahaha...
biasa tu... biasaaaaaaaa...
alaaa... bukan sampai bergaduh baling2 remote astro pon...eeaahh... 
ngeeeee....

tapi selalu tak panjang2 pon isu..
dan tak lah selalu pon..
waktu ni lebih suka cakap bende2 yang santai..
yer lah.. masing2 buat kerj..
aku buat kerje berkaitan kerje aku...kekadang ngadap akaun...
tak pon.. update blog..
abah sado buat report..stress kata nya...
jadi..tak yah nak tambah stress kite ilek2 jeewww..

waktu ni.. aku suka request kat fared lagu [mp3 dari lappy dia]-beribu lagu dalam tu..
"sayang.. ada tak lagu ni...lagu tu...[sambil nyanyi]"
lagu2 lama yang dah lama tak dengar...

waktu2 ni jugak lah masing2 menternak lemak...huhu...
stay sampai lewat malam memang biasa akan buat kiteorang lapar..!!!
tak de masalah kat aku..
tapi jadi mimpi ngeri pada fared..!! ahahaha.. naseb la kan...

alhamdulillah.. salah satu rezki tuk kami..






notatanganAty :: lukisan conan dalam frame gambar atas tu...abah sado yang lukis sendiri [bertarikh 23 may 2009]