Monday, December 07, 2015

GOLD DECOR ITEMS :: yang sedikit mampu mengubah suasana..











ada orang tanya aku..
kalau nak tukar dekorasi dan susun atur rumah [mungkin sebab bosan]
perlu ker tukar keseluruhan..
menakutkan biler pikir bajet yang tentu besar..

tak lah..bagi aku..tak semesti nya..
sebenarnya..ada banyak cara nak hilangkan rasa bosan tu dengan hanya perubahan yang sedikit 
dan mungkin dengan kos yang minimal..

contoh seperti.. tukar warna langsir yang berbeza..
tapi jangan lupa tukar bersama dengan warna sarung kusyen [throw cushion] yang kecik2 tu  
dengan warna senada-lebih kurang

atau cara lain... tukar gubah semula gubahan bunga sedia ada..
tukar atau cube mix-match dengan gubahan dari hiasan lain..
belajar gubah dari gugel atau dari pemerhatian..
aku nak bagi tips ni :: biler ko jumpa kat mana2 hiasan gubahan menarik..
cube perhatikan lama2.. cube ingat bunga apa yang di pakai 
atau paling mudah.. amik jer gambar..
dan cube tiru... 
contoh nya bunga orkid [plastik].. macam2 gaya gubahan sebenarnya boleh di buat-di gubah
boleh tukar pada pasu panjang[tinggi]..pasu lebar.. pasu pendek..
atau setakat pasu lengkung yang leper..

kat bawah ni..
aku share decor items bertemakan gold..
gold sebab aku memang straight forward pada kaler ni sekarang..
jadi..aku akan share seberapa banyak bende berkaitan dengan gold.. insyaa Allah..

so... yang aku share kat ni..antara contoh2 decor items untuk perhiasan ruang..
biasanya.. decor items ni lebih mudah di tukar pada bila2 masa dan harga nya lebih murah berbanding kalau nak tukar keseluruhan perabot
[melain kan ko nak tukar konsep-contoh nya dari modern ke bali tetibe kot kan]






























SUMBER













cube korang perhati kan satu persatu..
ianya mungkin sekadar throw cushion..frame.. vase.. side table.. pendant lamp..arch..painting..jam..
hurrrmm..   antaranya lah..
tapi impak nya agak besar jugak kan pada ruang tersebut...
so..decor items ni lah yang membantu merubah dekorasi [hampir] pada keseluruhan nya..
-bergantung pada berapa banyak/design/saiz

cube lah...
pada yang mungkin nak ubah sentuhan dekorasi rumah dengan cara yang minima...
pasti akan ada sesuatu yang menarik nanti..

jangan lupa kongsi ya...