Monday, January 18, 2016

#CAFEHUNTING :: Brunch di KULCATS TTDI


since dapur aku sekarang dah tak berapa nak ghuper dapur...
so.. memang ni memang waktu terbaik tuk makan kat luar manjang.. hahahaha..
walaupon rasa macam besh..
tapi jemu gak asyik makan tapau jer kan..
kekadang malas gak nak kuar tu..
setakat nak masak sikit2 tu boleh lah..masak simple2..
masak nasik..beli lauk jer pastu..
paling tak pon..setakt goreng2 ayam jer lah..
nak menumis2..nak buat masak remeh2..memang susah.. 
sebab sinki semua tak ley nak guna
pakai dari bilik air jer..
kan ke leceh tu kan..
aliran kerje sangat2 terganggu... stress...tapi nak buat acaner kan..
kene sabar sikit lah...
bertabah lah buat sementara...

hujung minggu ni.. kalau ikutkan memang takde mud nak kuar..
tapi.. sebab..aku dah stress dok umah dalam keadaan semua tunggang langgang..
[ko tak akan dapat bayangkan keadaan rumah aku sekarang]
so... abah sado ajak makan sarapan..jalan2 tengok wayang.. makan2 kat luar sampa ke malam..
konon nya macam tu lah..
tapi kuar pon dah nak tengahari..
tu jadi nya... breakfast jadi BRUNCH..
makan sarapan sekali tengahari..senang..huhuhu..

kali ni..kitorang saja nak try makan kat KULCATS BARRIO kat area TTDI...
kalau korang nak tau.. restoran ni milik asben pelakon Nabila Huda anak Amy Search tu..
asben baru die yang kawen baru ni la...sapa tah nama nya...
eerr..tapi aku pergi bukan sebab tu... hahaha..
walaupon aku agak minat ngan lakonan nabila huda...
saja lah aku nak try cafe yang lain pulak..
misi #makansedap dan #cafehunting 2016 gitteeewwww....
tengok kat IG.. menu not bad gak lah..
so.. jom cube sekali..
tengok acaner kan..






restoran hipster.. menyediakan western food..
ni kat depan kedai...sebenarnya gambar dah nak balik ni.. huhu...

restoran ni agak tersorok... tapi senang nak jumpe..
kat TTDI tu.. dari simpang yang kat One Utama.. 
kire kalau ko dari MRR2.. simpang OU tu ko masuk kiri..
alaaa..susah lah aku nak cakap..ko waze jer lah senang..hahahaha..
ko tulis KULCATS TTDI terus die bawak ko situ..
taman tun dr ismail kat KL tu tau.. bukan kat shah alam nih..

tapi macam biasa lah kat sini parking susah..
jauuuuhh sangat sebenarnya kiterang parking..







banayk sangat pilihan menu..tapi kureng nya..sebab takde gambar..jadi susah nak bayangkan..
tapi nama2 standard dan ada description menu sekali..
so.. boleh agak2 lah kan.. 



amboi abah sado jawap tipon sampai kat luar...gayut ngan awek kah...!!

kiteorang kat dalam..sejuk sikit ekon..
tapi kat dalam agak bising.. cafe tak berapa luas...dapat pulak tempat duduk dekat bawah speaker...
tu abah sado jawap kol kat luar..
kebetulan memang ramai orang waktu ni..weekend kan..biasalah tu.
tapi aku suka cafe ni.. bersih dan cantik... 
memang sekarang kan cafe hipster macam ni popular...



amboi muka Qu putih nau pulak dek cahaya dari depan.. penuh keimanan gteewww.. kahkakah...


abang kalau tak nyakat dak shaquille memang tak sah..


ni aku ngah pilih desert.. banyak pilihan besh2....
aku nak makan ada satu ni..peberet aku..
tapi... pilih ngan dak qaleef..
sudah nya die pilih..........apa yang die suka..puufftt




ini..!!!! geram hokeh....

aku pujuk2 amik lain coklat2 gak lagi menarik..die tak nak...
sebab portion nya sangat besar..
jadi tak kan aku nak amik sampai 2 jenis..
ni dak qaleef sorang bukan habes ni..
abah sado tak berapa suka sangat kek manis2 ni..



qaleef pilih sebab die nak coklat bulat2 atas tu.. sabau jer lah..
bukan tak sedap.. sedap... in fact..sedap sangat..
tapi.. alaaaa..kek coklat.. cream..cheese... biasa lah tu kan..
rasa lah pulak yang lain...huurrrmmm... 
aku ugut dak qaleef.. habes kan..!! tak habes.. tinggal situ.. hahahaha... kejam tak mak nya..

tapi... mmang banyak pulak die makan kek ni..
kedekut pulak tu makpak nya nak mintak...



choc [again!!] dak qaleef


abah sado


air aku.. sebab kan kate nak sarapan kan..so aku amik air panas... 
aku suka sebenarnya air ber-kafein macam ni..tapi tak ley minum selalu..aku jenis ada migrain teruk..
sesekali nak menikmati.. boleh la...



dak shaquille sebenarnya dah sampai satu tahap tak ley orang pegang berdukung atau duduk diam..
die dah mula berdiri.. memanjant..meniti.. meng-explore..
jadi...dok dalam baby chair ngamuk2..
dukung pon marah2.. abeh..ko nak merangkak ker dalam kedai ni ooii..
haaa..tu lah sebenarnya... die nak bebas..puuffttt...letih..



abah sado memang sukaaaa try burger kalau ada hidangan burger dalam menu..
aku tak tau apa ke nama burger ni..besar..dan pedas giler..!!
abah sado yang kuat pedas pon memang tak ley tahan die kata..terlampau pedas...
aku gigit sikit jer rasa.. memang pedas..


aku sarapan ni jeeeww...
mulut aku ngan sakit masa ni..ulser besar..
susah nak makan..jadi amik yang simple2 senang makan macam ni..
portion banyak.. makan berdua ngan qaleef..kenyang..




menikmati sangat ni.. hahahaha..
pompuan melayu terakhir sopan2 gitu minum nya... hikhik.. gelak sopan2...




so far..ok... service cepat..kedai bersih.. pelayan mesra...
untuk Cafe Hunter... boleh try cafe ni.. try menu2 makanan die yang besh lain..
aku tak pikir nak makan lain sangat..
sebab ngah tak sedap mulut..selera pon kurang masa tu..rugi gak lah..
sedangkan aku rasa.. memang banyak pilihan makanan yang menarik boleh cuba..


ok.. tu jer.. next hunting.. kite try cafe lain pulak...insyaa Allah..





balik tu konon kate nak gi tengok wayang hapa...nan hado..
kiteorang gi beli sinki hari tu dan gi tengok tiles tuk dapur yang tak setel2..huhu..
tu pon asar gak sampai umah..
malam aku masak nasik goreng belacan... sedap gak.. 
mengaku sendiri...hahahaha...tampau sikit...