Friday, February 05, 2016

Shopping :: di MR DIY beli barang dapur.... LAGI.....


eheeammm....
macam ni lah setiap kali pon..
ulang alik ulang alik kedai tu jer lah..selagi boleh..
ada jer bende nak di carik walaupon tak sebenarnya.. heheh..

teringat dulu masa nak masuk umah ni..
dok ulang IKEA tetiap minggu sepanjang2 tahun..
lepas tu biler sibuk nak bersusun atur.. 
berulang ke DAISO..ke kedai2 plastik carik beli bekas memanjang pulak..
sekarang ni.. ke MR DIY pulak..
buat masa ni..baru 2 kali..dalam masa seminggu.. ahaakkss..

tak ingat pulak biler pergi yang ni..
rasa ahad petang baru ni kot..
MR DIY kat Tesco Rawang tu..besar... besh..aku suka..

kali ni plan nak beli ;
- alas kaki untuk dapur
- lapik getah [anti slip mat] untuk dalam almari area dobi
- mop kaler biru
- bakul storage untuk almari area dobi
- kain lap baru

pastu..masuk kat kedai ni mesti nak lama2..
sedangkan dah list siap2 apa nak di beli tinggal carik jer..
tapi macam2 bende lain beli sekali..biasa lah tu kan..kan kan...
dari kan 5 barang..jadi sampai 15 barang terus..puuffttt...




memula carik alas kaki..
nak yang sesuai tuk letak depan sinki..tak gerak2 dan serap air elok..
nampak tak merah tu.. memula aku amik yang tu...
carik2 kaler biru..takde yang elok pekenan..




banyak jenis macam2 kaler Anti-slip mat ni..
aku nak beli ni tuk letak alas dalam rak almari dobi


aku ni mula lah hilang ingatan kalau dok pikir susun atur ni.. hahaha..
asyik lah nak membeli bekas2 plastik..
sedangkan dah banyak kat umah tu..
setiap kali pon memang macam tu lah..haaaiihh...



haritu kan aku tak beli penyapu dan mop..
so kat sini beli penyapu n mop baru..
ritu sapa eh komen kate beli kat sini gak mop lap ada botol spray sesiap kat batang mop tu..
aku cari2 takde pulak..
pakai yang tu pon macam senang gak..
tapi dah takde..aku beli jer lah mop biasa tu..tapi bukan jenis tali pintal2 berat kemahen tu..
beli material apa tah abah sado sebut ritu aku tak ingat lak.. huhu



aku beli kain jenis fiber ke hapa nama nya tu yang senang nak lap material macam cermin..kaca..
biasa aku beli jenis tu kat cosway jer..
ni area rumah aku asyik takde stok..
ruper nya selambak ada jual kat sini.. huhu..
beli tuk senang lap meja jenis kilat2 bar counter tu..





ni antara yang aku beli kat MR DIY tu..
ada lagi penyapu seketul..mop seketul..
tah apa lagi tak ingat pulak..


alas kaki aku dah amik..tapi depan kaunter tak jadi beli..

balik2 umah abah sado tanya..nak letak depan sinki laju2..

"mana alas kaki..?? takde pon "

bini :: eeerr... tak amik...

"kenapa ?"

bini :: sebab bukan kaler biru...





krik krik krik....

abah sado diam...tak kose nak layan bini sengal..

takper.. nanti aku carik kat jusco..
takpon.. giant pon ada..
kalau takde..kite redah sampai parkson..

eaaahh..kat meysia ni banyak kedai jual alas kaki lah...


muwahahaha..semata nak carik alas kaki kaler biru..


tah apa2..



puuffttt....




eeaahhh..takper... tak susahkan korang keeeeeeennnn.....uhuukkss..
even aku sendiri tak rasa susah..so tak yah pikir macam korang pulak nak kene carik alas kaki tuk umah aku ni.. hahaha