Tuesday, April 26, 2016

Expert corrector CC cream by Reel Beaute


aku suka make up...samapi sekarang..
cuma nya yang berubah..
aku lebih suka kalau pakai 'lite2' jer...
nipis.. asalkan nampak seri sikit..tak pucat..
dan tak nak nampak tebal sangat..[unless tuk photoshoot]

dan lagi satu..
aku prefer kalau apa aku pakai tu..
mudah tuk di cuci..lagi2 kalau nak kene solat kat luar..
nak kene pantas..sebab solat gilir2 jaga anak ngan asben..
selalu aku akan pakai pencuci make-up khas tu..
tapi amik masa..
aku lagi suka kalau senang cuci ngan air jer terus tanggal..
lagi2 foundation tu lah..
ada masa nak pakai..sebab nak kasi bedak lagi kemas dan licin..
tahan lagi lama..
tapi tu lah.. biler masuk part mencuci tu...
ada masa.. berkali2 kene bersihkan.. baru betul2 bersih..
kalau tak nanti.. air wudu' bercampur ngan make up berubah warna..
takut was-was jadi air musta'mal

nota :: saja nak share sikit ilmu dari kelas Fiqh aku pernah dengar..
Air wuduk yg pertama jika bercmpur dgn bedak [atau make-up]
di khuatiri akan menjadi air musta'mal..
dan air musta'mal tu tak boleh di buat wuduk..
dan mungkin jugak..wudu' kita tak sah..
jadi tu pasal aku banyak kali cakap..pesan dan ingatkan..
ko nak make up..tak de masalah..selagi mengikut batasan
tapi.. time nak solat tu.. cuci bersih2.. betul2..
kalau wudu' pon tak sah..macamane dengan solat kita pulak kan..
so.. jangan amik mudah..sia2 amalan kite nanti..

tu pasal.. apa2 bahan make-up yang aku pakai..
aku pastikan tak terlalu tebal supaya mudah nak bersihkan..
atau kalau tak.. pastikan di cuci bersih2..
but since macam aku cakap tadi..
kekadang kene solat kat luar..
kejar masa.. amik masa lama2..
tu aku malas sekarang ni nak make-up sangat..
masih suka.. cuma lite2 jer...
aku akan pakai sumtin yang mudah di bersihkan..

lagi2 tuk bahagian BASED macam foundation..
atau lapik asas tuk buat make up kita tahan lebih lama..
aku suka pakai tu..rasa flawless gitewww... hahaha..

sebelum ni aku pakai yang biasa2 jual kat pasaran tu..
tapi baru2 ni.. aku di perkenalkan oleh seseorang
dengan satu produk tempatan

Expert corrector CC cream by Reel Beaute.
dan apa yang aku suka sebab..

aku boleh jadikan sebagai based..
lepas tu...senang pakai...senang nak di bersihkan...
tak perlu make-up remover pon...[unless kalau aku pakai make-up lain yang lebih tebal]

dan ini apa yang aku perlukan..!!
takde amik masa nak bersihkan setiap kali nak berwudu' dan bersolat..
takde lagi rasa was-was...insyaa Allah..
menarik nya... warna tak melekat kat tepi tudung..!!!
kan selalu ada bekas2 kat bahagian tudung dalam pipi kan..
susah gak tu nak hilang kalau tak cuci bersih2..
kalau tak nanti..ade kesan macam minyak..
tapi dengan Expert corrector CC cream by Reel Beaute
aku tengok takada....




dan lagi..nak share ngan korang... apa yang buat aku tetibe suka sangat padak  CC cream by Reel Beaute ni..
krim nya aku rasa lebih ringan berbanding pakai foundation..
sebab...bila aku pakai..
rasa macam menyerap ke kulit terus..
tak rasa melekit..atau tak rasa tebal..
lepas tu.. aku perasan...terus mengikut color kulit kita..
tapi.. tak nampak pucat..dan jadikan warna kulit kite sekata..dan lebih cantik





masa ni..tengah tengok cermin tau
 aku tak pakai apa2 bedak asas atau foundation pon..
aku cuba terus pakai  CC cream by Reel Beaute ni ke kulit aku


pakai  CC cream by Reel Beaute ni..tak yah pakai bedak lagi pon tak apa
aku pernah jer pakai CC Cream ni semata..
lepas tu pakai eye liner dan lipstik [supaya tak pelik sangat aku rasa tgk muka aku ni ha]
kesan nya agak baik pada kulit aku...
tak berminyak...tak rasa rimas..
tapi kekadang..aku pakai jugak bedak muka selapis macam biasa
lepas pakai CC cream by Reel Beaute
rasa smooth jer... tak mudah naik peluh muka..
apetah lagi berminyak dan bercapuk..!!

apa bende CC cream tu..??

CC (Color Control) Cream adalah krim yang ringan dan sangat bagus untuk kulit yang tidak sekata dan memberi litupan yang semulajadi pada kulit. Fungsi utama adalah membantu memperbaiki kulit yang bermasalah seperti tona tidak sekata, bintik-bintik hitam (jeragat), liang pori terbuka, mencegah penuaan, mengurangkan garis halus, dan memperbaiki kulit yang mempunyai masalah kemerahan. Juga sesuai untuk dipakai sebagai alas bedak.

"KENALI CC CREAM"

๐Ÿ’‹ANTI CAPUK
= CC CREAM dikatakan ANTI CAPUK kerana tekstur nya yang SANGAT LEMBUT dan RINGAN serta MUDAH disapu membuatkan sapuan SEKATA dan SEMPURNA.

๐Ÿ’‹ANTI MELEKIT
= CC CREAM bertindak MENYERAP kedalam kulit dengan kadar SEGERA dan menyebabkan KULIT TIDAK MELEKIT.

๐Ÿ’‹ANTI MINYAK
= CC CREAM dihasilkan dengan gabungan BAHAN semulajadi seperti AIR, MINYAK ARGAN, AKSTRAK ROS, VITAMIN C dan DIMETHICONE. Kesemua bahan ini bertindak melindungi kulit anda.

๐Ÿ’‹ANTI TOMPOK
= bermaksud TONA KULIT TAK SEKATA. bila pakai CC Cream ni..tak de lah nampak bertompok2 lagi..





ok..sekarang ko dah tau apa bende CC cream tu..
nak share ngan korang pulak..
apa kelebihan Expert corrector CC cream by Reel Beaute ni

1. Expert corrector CC cream sesuai utk semua jenis kulit.

2. Membantu kecutkan jerawat. Jerawat terhasil kerana penghasilan minyak/sebum yg berlebihan dgn pengumpulan bakteria. Expert corrector CC cream akan mengurangkan penghasilan minyak, jadi wajah kurang berminyak dan jerawat akan beransur kecut.

3. Dengan penggunaan yg konsisten, Expert corrector CC cream juga boleh membantu memudarkan jeragat secara berperingkat.

4. Kulit mengambil masa yg lama untuk rosak (disebabkan pengabaian penjagaan kulit/ salah pilih produk) jadi utk memperbaiki juga akan mengambil masa. Expert corrector CC cream adalah produk botani, dengan penggunaan konsisten akan nampak perubahan secara natural dan bergantung kepada keadaan kulit. Biar lambat asal selamat.

5. Bergantung pada penggunaan Expert corrector CC cream mampu bertahan sehingga 5-6 bulan.


jujur nya bagi aku selepas pakai sendiri [lebih kurang sebulan]
aku suka kan nya..
selain sebab aku suka tang mudah nak cuci tu..
aku suka sebab pakai Expert corrector CC cream by Reel Beaute ni
insyaa Allah tak akan merosakkan kulit kita..
sebab dalam nya mengandungi vitamin2 dan bahan2 yang sesuai..
kire konsep nya..cantik dan mencantikkan...giteewwww... heheh..




korang pon boleh cuba gak..
lagi2 kalau jenis kaki make-up tu..
ni ko kalau pakai nak gi opis pon sesuai..
yer lah.. pagi2 nak make-up lawo2 kan..
tapi nanti nak kene tanggalkan tuk solat zohor dan asar..
senang nak pakai..senang gak nak tanggal nanti..
lepas tu..nak pakai sehari suntuk tu pon takde masalah..
tak rasa rimas...aku dah cuba dah sendiri..
muka aku tak naik peluh [lagi2 kat bahagian atas bibir]
dan tak bercapuk2...tak lah rasa berminyak jer muka aku ni bila lama pakai..





boleh cuba sekali set pencuci muka Orquidea Beaute clenser


kedua2 nya baik tuk wajah kita..insyaa Allah


Harga 

Expert corrector CC cream [30ml] RM135. 
[tahan 5-6 bulan]

Orquidea Beaute clenser [160ml] RM99.90

BELI COMBO LEBIH BERBALOI

Harga combo RM219 sahaja..!!




Stokist sah Reel Beaute

Whatsapp / sms : 014-8008032 [Fatiha]


FACBOOK : Fatiha Kamaruzaman 
PAGE : Zafara Reel Beaute 
INSTAGRAM : fatiha.reelbeaute.