Tuesday, April 19, 2016

migrain....



harini.. aku migrain dengan sangat teruk..!!

aku bizi..sangat2..

dan hari ni.. adalah birthday qaleef...!!

4 tahun...

rasa bersalah kat dia..
hari ni.. aku banyak urusan kat luar..
aku cutikan qaleef sekolah sebab nak jadikan hari ni 'hari dia'..
tapi end of the day.. aku sibukkan ngan urusan aku..
dan.. aku migrain teruk yang buat aku nak balik cepat sebab dah tak ley tahan..

kesian qaleef..

tapi sebenarnya..
semalam [hari ahad]...
kiteorang dah kuar sama2 dah...
sambut besday qaleef sehari awal...
bawak gi jalan2.. tunaikan permintaan dia [selagi masuk akal] - qaleef mintak cat green..!!
pasal ni aku cerite kendian yer..
tapi aku tak puas hati biler hari besday dia..
aku begitu sibuk ngan urusan aku sendiri...
tu rasa bersalah sangat tu...
terasa nak ganti balik 'hari' ni nanti..
tengok lah acaner..plan sumtin..
seboleh nya aku nak betul2 buat dia happy...
tunaikan semua permintaan dia...[selain dari kucen hijau tu]
alaa..setakat anak 4 tahun ni..apa sangat lah bende dia mintak kan..





mak giler ajar anak posing silang kaki macam ni lah.. hahaha..
nanti qaleef besar sikit..mama ajar qaleef posing ala kanak2 hipster keh...lalala..

- ni cerita semalam -


nak cerite pasal migrain aku..
aku memang ada migrain agak teruk..dulu..
tap jarang lah kene betul2 teruk..macam hari ni..
kalau ikutkan..sekarang pon jarang dah kene..
kalau ada pon..sikit2 tak teruk dan boleh kawal..

selalu nya.. aku memang kene sentiasa ada ubat tahan sakit..
ubat migrain...pain killer..
ada masa2 memang akan kena..
agak2 tetibe macam kene karan kepala aku ni..
di tarik2.. laju2 makan ubat..minum air masak banyak2..
lepas tu rehat..tido baring...dan lupakan semua bende kerje bagai..
tu yang paling mujarab..
sebelum aku rasa macam nak hantuk kepala kat dinding
maksud nya..sebelum lagi teruk melarat..

hari ni..awal2 pagi bangun dah rasa macam nak kene migrain..
belah kiri...kat bahagain belakang..
tak tau lah kenapa..tak pernah pulak kene awal2 pagi macam tu...
mungkin sebab penat sangat tak cukup rehat sejak 2-3 minggu sebelum ni lagi..
tapi sebab aku ada urusan luar yang tak boleh nak elak..
aku tak ley lah nak layan sangat..
aku just amik panadol 2 biji..
tak perasan pulak semua ubat yang biasa aku amik tuk migrain dah takde..
sebab dah agak lama tak kena..
kalau ikutkan..setakat dos panadol 2 biji tuk aku..
bile migrain mendatang..memang langsung tak mujarab..
tapi.. mungkin sebab tak teruk sangat..
so.. bertahan gak lah..
aku rasa..sampai... pukul 2 gak lah....
tetibe rasa macam kene sentap kepala aku ni..
makin lama..makin kuat..
kejap2 menyengat..
tapi keje tak setel lagi..
aku kene gak selesaikan urusan tu hari ni...
cuba bertahan...
ubat hapa tak bawak..
nak singgal beli panadol pon tak sempat sebab nak kejar masa..
jumpa orang.. bincang sambil pegang2 kepala..
biler tetibe mencucuk tu..rasa nak ter kancing gigi aku ni ha tahan sakit..
sampai lah pukul 4 lbh macam tu..
dah on the way balik..
ingat nak ajak2 singgah mana2 tuk qaleef..
tapi aku dah tak menahan sangat masa tu..
kire dah tak ley kontrol..
rasa tekak dah mula loya..
tak boleh dah dengar bende2 bising lagi which is dak shaquille nanges nak susu pon aku rasa macam die ngah menjerit kat telinga aku..
tapi aku tahan kan jer..sebab anak2..
satu hal.. sebab besday qaleef..tak nak marah2 dia hari ni walaupn die menyakat adik nya sampai melalak2 budak tu..
konon nya lah.. hahahaha...
tapi soh abah sado terus balik umah jer..
masa tu makin lama makin kuat menyengat..
ketap2 gigi aku tahan sakit..
sampai rumah..terus mandi basuh kepala..dan solat..
pikir memang kene tido jer..
amik panadol..memula sebijik..tapi tak berkesan..
sakit sangat rasa nak hantuk kepala kat dinding...sebab tak tahan..
abah sado pon tak pernah tengok aku kene migrain macam ni sepanjang kawin..
anak2 semua abah sado kene uruskan..
tapi ko tau lah..bukan nya bebudak ni paham kan mak nya sakit ke hapa..
nak kene aku jugak lah bila dak shaquille nanges2
terpaksa aku amik lagi 2 biji paracetamol..lepas tu baru mamai2 terus rasa nak tido..
sekali ngan anak lelap..baru aku dapat rehat..
sedar2 dengat azan maghrib..
walaupon rasa sikit2 gak berdenyut kat tempat yang sama..
tapi lega sikit lah...darikan sebelum nya...

ni pon..masih rasa..
tapi tadi setelkan packing barang..
ada yang lambat aku reply masa tido tu..
pasrah jer lah masing2..huhu..maap lah korang..
tak ley nak buat apa dah..tak ley lawan...

kene rehat sikit dan minum air masak lebih lagi ni..
biler kuar2 macam tu..kurang minum tu yang semua nya boleh jadi penyakit tu..huhu..

kekadang.. bila penat2 macam ni..
terpikir pulak..kenapa lah aku nak buat semua ni.. hahaha..
tapi biler tak buat apa2.. mula lah aku carik kerje..
tu yang tak sudah lah jugak semua ni...

alhamdulillah..HAWA instant kid shawl aku...
first batch terjual dalam masa 1 hari..!!
eerr...tak lah banyak pon fes batch ni..100 helai jer..
saja aku nak try tengok ok ker idak..
tapi tak sangka gak lah ramai orang suka...huuuu...
kalau ikut kan next batch is isnin depan..
tapi dah sebab yang ada habes hari ni jugak...
ramai pulak yang booking..
kene gak lah aku gi amik dulu mana yang dah siap..
tak kan nak tunggu seminggu lagi..
so..siap sikit2 tu..aku amik jer dulu..darikan takde..
ada color baru jugak..emerald green-royal blue-maroon
tak sempat nak buat photoshoot lagi..
tapi korang boleh request nak tengok color...
seronok pulak aku hadapkan semua ni...
ni baru tudung..
baju kanak2 pon ada datang color baru..
nanti aku update yer..


ok lah... sebelum sakit kepala aku ni mendatang balik
baik lah aku tido..
insyaa Allah jumpe next update ya...







2 comments:

Ummu Iman Amsyar said...

Happy Birthday Abglong Qaleef!

LYAfrina said...

moga keadaan dh ok ye..klo migrain mmg sakit sgt..apa2 pon xleh nk buat..

comeynya si abg..silang kaki mcm mak dia..hehe..

happy beday abg.. smoga trs bjya dlm khidupan duniakhirta..amin..
xpela.. lwt sambut pom xpe.. beli j kek sebijik n hadiah..cnfirm dia happy sgt