Friday, May 06, 2016

sepetang kat pantai PONTIAN Johor



konon ko..ayat nak novel sangat nih..

Pontian ni kampung MIL aku sebenarnya..
tapi selain kakak dia.. dah takde sapa dah kat situ..
saja lah kiteorang bawah Mil jalan2 petang..
amik angin..Mil aku pon tak berapa sihat sangat..
asyik berulang ke spital jer la..kesian..
kekadang ngadu..boring dok umah..
tak tau nak bawak gi mana johor tu..
so.. bawak jer lah ke pantai pontian ni...
ajak makan luar sekali...

gerak lepas asar..jauh giler rupernya.. hahaha...
kalau aku tau.. aku ajak ker JB jer..boleh ajak makan murtabak cheese singapore..
sampai2 pontian dah kol 6...
so just lepak2 tepi pantai jer dulu...
kejap jer rasa...perjalanan nya sikit punya lama...

aku pernah datang ke pontian ni.. umah sedara abah sado..2 kali jer kot rasa nya..
tak berapa ingat dah..lamaaaa sangat lah aku rasa..
sebelum ada anak lagi kot..huhu..
tu aku tak perasan yang pontian ni jauh..
tapi takper lah..
mak mertua aku yang kate nak gi pontian ni jalan pantai..
kiteorang bawakkan jer..







tak boleh mandi pon pantai ni.. lepak2 tepi jer..
ni pon turun tepi pantai sikit tu...sebab qaleef nak tengok ikan tembakul
macam pelik2 ikan nya kuar kepala jer.. hahaha..






kiteorang2 jer.. ngan adik abah sado sorang ikut..
takde apa aktiviti pon kat situ..
jalan2 amik angin borak2 jer...
lepas tu burung gagak dah banyak sebab dah nak masuk maghrib..
jom lah kite balik..
tapi singgah makan kejap..
Mil aku tak selera sangat makan..
tapi ada gak bende2 die teringin makan..
layankan jer..walaupon sudah nya nanti..makan sikit jer..
memang macam tu dari masa dok umah aku lagi tahun lepas..
selera makan ada..tapi tak ley makan sangat..
harap Mil aku sihat dan kuat balik macam dulu2...
kesian kekadang aku tengok nya...tak boleh nak gerak sangat..
ni lagi nak2 raya ni kan...
even berjalan kejap2 ni pon..die macam tak larat aku tengok...
tu kejap jer kat sini..
lepas makan..terus laju2 balik



teringat pulak die teringin makan pengat durian..
ritu masa balik...gigih gak kiteorang carik durian kat area situ..
jalan2 ker pontian ni..ke ayer hitam bagai..
carik durian..kot tepi2 ada jual..
tapi nan hado..
kalau tak..boleh gak aku masakkan...
kesian pulak aku pikir....
aku pon dok teringin gak ni..
buat ngan pulut..sedap nyaaaaa...
kat rawang ni..dah ada orang jual dah..
keakdang abah sado beli gak tuk buat pengat..
aku kene lah buat pulut tuk dia...
nak buat roti jala..tak gigih..hahaha...
paling tak pon.. buat lempeng..makan cicah durian..
sedap nya...qaleef suka betul kalau macam tu..
makan ngan roti sesaja pon banyak die makan..aaiihh..
teringat2 pulak nih..
nak soh abah sado beli lah balik ni..
esok lusa cuti ni..boleh buat...





3 comments:

lieyalatif said...

bersih la aty pantainye...ala2 mcm kat bagan lalang jek suasana die....lieya ni name jek org johor mmg takpenah sampai situ...ye laa johor ni luas...jauh2 kot...dari kluang ke kota tinggi ke pontian semua tu jauh2.....

yg pasti serawa durian mmg umpph...bace ko tulis aty terbayang2 dlm pale otak nieh hah.....mujur ade sebekas durian frozen dlm esbok tu...leh laa buat weekend nieh...

Nana Sharia a said...

kat pasar borong pandan banyak durian sis

Puan Rad said...

tak jalan2 kat area laman diraja ke aty? ctu ada giant bubble.. sambil mak pak nenek layan view, anak2 layan bubble.. :) semoga MIL aty sihat seperti sedia kala..