Thursday, June 09, 2016

bila semua nya kembali teratur dan terurus...


alololo..lama nau nau rasa tak berupdate...
kepala dok pikir2 biler nak bukak lappy..
macma2 gak nak buat selain dari update blog..
tapi.. hati..tangan kaki semua kat rumah-buat kerje rumah

sebenarnya.. aku agak lapang sekarang ni...
maksud nya tak bizi sangat ngan hal2 bisnes..
[kerje2 rumah tak pernah lapang]
tapi at least tak terkejar2 lagi ke sana sini cari belu buat stock..
kecuali tudung..HAWA INSTANT SHAWL -minggu depan baru restock insyaa Allah..
[mungkin tu jer lah nanti aku sibuk sikit]
selebih nya.. semua berjalan agak teratur dan lancar..alhamdulillah..
dah bukak booth kat seksyen 7 ritu..
dah lega dah... besh ar ada pekerje jaga..besh jadi bos..hahaha..
melabur sikit la bayar gaji pekerje tuk sebulan...
tuk mudahkan diri sendiri..dan anak2..
insyaa Allah.. kalau ada rezki lebih..takde masalah nak cover..

hari2 abah sado jer datang lepas balik kerja..tengok2 booth..
aku..kat rumah...sabtu ahad nanti baru datang dok sana..
hari2 biasa ni.. kesian anak2 kalau nak dok2 sana sampai malam har2 kan...
sambil2 tu jual online jugak..
baju2 raya..ephyra yang tak pernah putus.. [alhamdulillah]

kat rumah.. rasa nikmat 'lapang' nya sebab tak yah nak pikir sangat pasal kedai..
rasa masa dan kerje rumah dah kembali teratur..ikut rutin..
takde lagi baju selambak tak basuh..takde lagi baju berbakul2 tak berlipat..
jujur aku cakap...kalau sebelum ni..masa aku sibuk nak set up booth..
dan buat projek raya..set up MUDREECA..
aku memang sangat2 bizi...
semua nya lintang pukang..tak teratur..
so..ni lega sangat dapat buat kerja2 rumah..

dapat kemas almari..!!
almari kiteorang...dan paling penting almari anak2 yang....hurrrmm... tak tergambar dah aku nak cerita..hahaha..
teruk sangat tau..




ni semua kasut2 lama qaleef dari baby...aku simpan..masih elok2 cantik..
memang niat nak turunkan pada adik..
aku kan suka beli kasut..sekali anak punya aku suka belikan jugak..
kasut pakai baju melayu lain..kasut sukan lain..kasut boot lain..sneakers lagi.. 
kasut suar jeans lain..kasut suar slack lain..kasut itu..kasut ini.. tak masuk sandal2..
tu kasut qaleef selambak.. sangat banyak tuk budak umur 4 tahun
tapi..awal2 dulu.. bler agak2 qaleef tak ley pakai..[kaki budak ni kan cepat besar]
yang masih cantik bersih..laju2 simpan dalam kotak2 asal nya balik..
aku buat dari sebelum adik nya kuar pon tau.. 
tuk kasi adik... sayang ooii.. kasut budak bukan murah..ada yang harga ratus2..
in fact..lagi mahal dari kasut aku pon ada..ppffttt...

tu ni aku kemas2..carik mana2 size yang dak shaquille boleh pakai..
ada yang tak aku terlupa pon... tengok2 shaquille pon dah tak muat...sigh..



ni part kemas baju2 gantung jalan..[bukan baju basahan]
lemari abang nya nak kemas senang..kejap jer...
yang ni..bahagian almari adik nya..
memang banyak..!!
sebab.. yang beli baru...memang setiap kali pon..
yang turun dari abang nya.. pon selambak cantik2 elok2..
ada yang abang tak pakai pon lagi...
terus turun kat adik..
adik pulak badan kecik..kene simpan dulu...
yang masih tak boleh pakai...lagi banyak dari yang boleh pakai.. hahaha..
tapi simpan kan dulu lah..nanti badan adik besar sikit..boleh dah..
yang baru2 beli.. beli size2 die jer..boleh terus pakai..tak yah nak simpan2 dah..
rimas aku pnuh2 lemari tu..
tu yang dah kecik2..aku sorting..mana boleh simpan..aku simpan..



ni nak bagi orang..[dah ada pemilik]




ni antara baju2 abang nya yang aku simpankan tuk shaquille..
termasuk jugak baju2 sedia ada shaquille..
aku bahagikan ikut2 bahagian supaya tak bercampur lagi nanti..
ada yang masih tak boleh di pakai..
tapi kalau aku simpan dalam bekas lain..takut aku lupa terus..
langsung tak pakai...so aku letak jugak lah sekali penuh2 dalam lemari tu.. pfftt...












semalam jugak.. ramadhan hari ke-3..
baru dapat masak tuk juadah berbuka..
fes day kan aku bukak kat rumah ayah..
2nd day terpakasa bukak makan kat kedai kat seksyen 7..
sebab hari tu aku bukak booth..tak sempat nak kejarkan balik rumah..
so..semalam.. eksaited nak memasak..hahaha..
gigih lah ngan anak bergayut kat kaki oooii..
abah sado balik lambat pulak tu..sebab kene singgah booth kat shah Alam tu dulu kan..


masak simple2 jer.. nasik ayam dengan ayam rempah...
bahan dah sedia ada...senang jer pon kan..
tapi dek kerana si shaquille tu..yang memanjangkan cerite nya.. hahaha..

balik tu pesan abah sado jangan beli apa2..
kalau nak pon..beli murtabak jer sekeping.. sebagai dessert konon nya..
tapi abah sado beli agar2..
sedangkan aku dah buat agar2 2 loyang hokeh..[tak bagitau die]
yer lah..dah aku pesan beli murtabak jer kan...
tak de lah aku expected die nak beli agar2 tu pulak..

jiran sebelah bagi bubur lambuk surau [die amik lebih]
banyak rezki malam semalam..
agar2 aku buat..simpan dulu..hari ni baru kuarkan..hahaha..
alhamdulillah..takde pembaziran...habes semua kecuali bubur lambuk..
sebab banyak sangat..




okeh..ni jer update aku hari ni..
dah pon ramadhan ke-4..alhamdulillah..
sementara anak tido ni..
aku sempat lah update..
gugel2 resepi nak masak menu berbuka petang ni..
dah kuarkan ketam dah...tak tau nak masak apa lagi..

hujung minggu ni aku ada kat booth PKNS seksyen 7 yer..
kalau ada sapa2 nak shopping baju raya anak..
boleh lah datang..
stock makin2 terhad.. orang dah mula beli baju raya anak..
sebab aku jual online jugak..
so kalau kate ada yang pekenan tu..
boleh datang booth sabtu ni yer.. :)