Monday, July 18, 2016

#RayaAtyFared :: "anak siapa ni ?"






ada pulak kuar quote ni kat Fb..aku share jer..heheh..
tapi memang betul pon..dulu2... balik kampung..jalan umah sedara mara..
memang tunggu mak pak jer jalan sekali..
kalau tak..sanggup lah tak jalan...biasa lah tu kan.. 
lepas tu biler umah sedara.. buat hal sendiri jer.. mak pak jer lah sibuk berborak..
tapi dalam masa yang sama.. rasa beruntung dan bersyukur saat ni..
sebab teringat ayah aku cukup garang..dan tegas akan hal ni..
ko time2 raya.. jangan nak merasa dok umah lepak2 tengok tv dari pagi ke malam tak bergerak
mahu die ceramahkan ko hidup2 kalau ko kata 'tak nak' atau 'malas'..
tak suka dengar ayah membebel.. dari kecik2 kiteorang adik beradik memang mengekor jer lah jalan beraya dari pagi sampai ke malam...
dan terbiasa sampai ada kereta sendiri pon tapi masih kene ikut jalan konvoi..
dan lama2 jadi satu keseronokan pulak..
dan terus set dalam otak.. time raya kene gi berjalan raya..
tak boleh nak duduk2 umah lepak macam hari biasa..
yer lah.. betul macam ayah aku pernah cakap dolu2..
time2 raya ni lah biasa orang berjumpa tanpa alasan nak datang rumah..
kire yang jauh2 pon..yang time setahun sekali jumpa pon.. time raya ni boleh berkumpul meriah bersama..
so.. tu kalau ko tengok aku macam sakan beraya..bukan sebab nak bersakan sangat..
bukan jugak sebab nak kumpul duit raya..[anak]
tapi sebab..memang dah kebiasaan aku terdidik macam ni dari kecik..
time raya..kene pergi berziarah... yang muda2 macam aku ni..kene gi jumpa orang lebih tua..
pergi rumah sedara2 yang mungkin hanya setahun sekali jer dapat jumpa..
niat nya satu...hanya tuk mengeratkan silatulrahim giteewww..

dan.. betul... biler sekarang mak dah takde..tapi aku masih lagi rapat ngan family belah mak kat seremban tu..
dengan makcik pakcik..even atok nek sedara...
ada yang setakat hubungan bau2 bacang..tapi sebab dah terbiasa jumpa..kenal satu sama lain..
dan rapat boleh bergosip dan bergurau..
takde perasaan segan nak gi beraya walaupon sendiri2..
dah tak yah lagi nak ikut mak pak macam dolu2...
pandai2 tipon dan carik umah sedara nak beraya..
dan takde lah biler datang umah derang.. krik krik krik jer.. hahaha..
maksud aku..pandai lah bawak diri tu kan..walaupon takde orang tua sekali..





yang ni makcik aku..panggil maklang Ja...
kakak ayah aku...
die dok kat JB...
haaa...kat johor tu... bukan jer ada kampung abah sado..
kat sana pon ramai gak sedara mara aku gak tau.. 
so.. memang setiap kali raya..
akan plan gi beraya umah sedara aku kat JB tu sekali..mesti..
lagi2 sejak kawen ngan orang johor ni lah..
walaupon kekadang ayah aku tak ikut sekali..
tapi... aku jalan jer lah sendiri..
jumpa mak sedara..
ngan sepupu2 aku tu pon..hubungan agak rapat..kerap jer jumpe..
sebab masing2 dok kat Kl ni ha..
ada tu rumah sebelah taman aku ni jer...
kekadang kuar bertembung kat Aeon tu..hahaha..
kire sepupu membesar sama2.. mereka ni lah...






maklang ja aku ni anak2 semua perempuan.. 5 orang perempuan takde lelaki..
tapi dapat cucu.. ramai cucu lelaki jer dari perempuan.. 
tu campur anak aku tu 2 ketul lelaki jugak..heheh..
ni kire tak ramai ni sebab ada 2 pupu yang tak sampai lagi..


ni aku beraya raya ke 3- hari jumaat ritu..
pagi2 dah pergi.. sebab petang tu nak beraya ke Labis pulak dah..
since kat kampung Mertua pon takde plan nak kemana2 lagi beraya..
ayah aku pon tahun ni tak datang beraya umah besan kat johor ni..
so..aku jalan sendiri2 jer lah..
untung laaaaa rapat ngan makcik aku ni ha...


ni belah malam tu pulak..
dari JB.. balik umah mertua kemas2 barang [sebab nak terus balik dah]
petang2 sikit terus gerak ke Labis ni..
ada sedara aku belah mak pulak..
Pak long Zain.. abang sulung mak aku...
ponnnnn aku agak rapat... cik yah [wife] tu rapat sangat ngan mak aku tu..
selalu datang tido umah kiteorang dulu biler ke selangor..
tapi.. tu lah.. teruk nau anak sedara kan..[aku ler teeeww] 
baru fes time ni nak datang ke sana...huuuu...
ayah mak aku selalu datang..aku jer tak pernah ikut..
tapi kali ni... kire fes time sampai...
memang seronok sangat..
paklong zain aku ni pon macam eksaited anak buah cucu2 datang..
ajak tido siap.. macam2 hidang makan tuk kiteorang..
borak malam tu sampai lewat kiteorang gerak balik..
bukan borak ngan anak2 tau.. borak ngan paklong dan cik yah tu sendiri gelak2 sebab derang kelakar..

kebetulan anak2 die semua ada tu..
tu kumpul2 amik gambar kenangan..
aku pon dah siap2 mandi tukar baju selesa sikit..
sebab nak gerak balik terus ke rawang malam tu..
anak2 pon sama gak..sampai tak nak balik...melalak2 ajak dok situ..
seronok lah main mercun meriam oooiiit....bergegar rumah..!!
fes time aku dengar dan tengok sendiri.. hahaha...lawan2 kampung sebelah..
kawasan kampung felda..[pakcik aku peneroka]

yang sepupu2 pompuan aku kenal rapat..pernah datang tido umah seawa aku masa aku kerje Kl dulu2..
jadi memang biasa lah kalau nak sembang2 tu kan..
menantu2 aku fes time jumpa..alhamdulillah ramah2 semua...
seronok tau macam ni.. aku suka...rasa di alukan sangat.. heheh..

memang tangungjawap aku sebagai orang lebih muda..
dan anak buah..
datang menziarah sedara macam ni..
so.. lepas ni.. akan terus buat bende yang sama..
kalau tak ley nak datang kerap pon..
time2 raya setahun sekali pon jadi lah..

tu lah aku cakap.. ayat yang quote ni memang tepat sangat..
biler time2 macam ni..dah kertu..
kire time2 kene carik sedara sendiri tak ley nak tunggu ngekor mak pak lagi..
time ni rasa berterima kasih sangat pada makpak aku...
kalau derang tak garang tak bertegas dari aku kecik dulu..
mesti sekarang jadi satu masalah nak carik sedara... ngeeeee....
takde lah nanti time2 ni.. berjalan raya rumah sedara..
orang tanya "anak siapa ni..??" 

krik krik krik..............................






[FREE GIFT :: EPHYRA SKIN NANO 5ML]

SET EPHYRA PREMIUM PACK SHJ [30 SACHETS]

bukan Rm 180/RM190 tau..

tapi lagi murah..!!!


PERCUMA EPHYRA SKIN NANO (5ml)
PERCUMA BOTOL SHAKER
PERCUMA POSTAGE


SET EPHYRA SKIN BAR SHJ
PROMOSI PERCUMA POSTAGE 




EPHYRA TRAVEL SOAP CASE
TAMBAH RM 5 SAHAJA DENGAN SETIAP PEMBELIAN EPHYRA SKIN BAR
 [harga asal Rm 10]



TAPI KALAU NAK DAPAT PERCUMA PON BOLEH JUGAK...!!
TENGOK BAWAH NI LAGI..



SET  EPHYRA SKIN BAR 3 BOX
PERCUMA 1 EPHYRA TRAVEL SOAP CASE  



SET EPHYRA PREMIUM PACK [30 SACHETS]
+ EPHYRA SKIN BAR [1 PC]

PERCUMA EPHYRA SKIN NANO (5ml)
PERCUMA EPHYRA TRAVEL SOAP CASE [1PC]
PERCUMA BOTOL SHAKER
PERCUMA POSTAGE


LEBIH BERBALOI..!!!!



apa tunggu lagi...stock sangat2 terhad tau..!! whats app/sms sekarang jugak..


STOCK TERHAD TAU...


WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089

*[untuk urusan jual beli sahaja yer..tolong jangan call/atau wassap sebarang pertanyaan berbentuk peribadi/tidak berkaitan dengan jual beli produk..ianya TIDAK AKAN dilayan sama sekali]



EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com


UNTUK MENGETAHUI MENGENAI EPHYRA NGAN LEBIH LANJUT :: KLIK SINI