Tuesday, August 16, 2016

Weekend kami yang OHSEM ..!!



amboi ko.. tak habes lagi cerite pasal hujung minggu...
dah masuk hari selasa dah ni.. 

tu tanda nya.. aku betul2 seronok ngan hujung minggu kiteorang..
tak hectic..tak macam kebiasaan..
sebab.. sungguh... jarang... sangat2 jarang.. kiteorang ada kat rumah pada hujung minggu..
sampai abah sado cakap.."tah bila lah kite nak lepak2 kat rumah ni"
which is.. tido baring makan..rasa nak tido bila2.. buat kerje rumah sama [part of kesukaan].. lepak2 layan movie.. tak yah pikir nak bersiap nak kuar gi beli barang shopping..
tak kejar masa.. dan masa tu hanya tuk kiteorang..dan anak2...

so bila ada peluang macam ni..
memang aku rasa macam besh giler hujung minggu kiteorang.. hahaha..
series....
kesian kat abah sado pon yer gak..
penat kerje hari2... hujung minggu pon selalu banyak urusan..
tu kali ni.. walaupon aku ada 'hal'...
tapi.. aku tolak/ekjas awal2...
aku sendiri pon malas..sangat..

tapi... anak2 ni pulak..
dah biasa tak duduk rumah..-dan lagi seronok berjalan...
lagi2 dak shaquille tu..#matkakijalan
bila duduk umah lepak2 macam ni..
mula lah dia... macam2 perangai...boring ke hapa aku pon tak tau lah..
jadi.. dah takde buat apa..[ada jer bende aku nak buat sebenarnya]
tapi.. tak per lah.. aku prefer tuk bawak anak2 lepak tasik kat kawasan rumah ni..
petang2 tu... dah lama sangat pon tak kesitu sebenarnya...
hari2 lalu depan jer.. kekadang qaleef ajak bagi makan ikan kat kawasan pemaju..
asyik janji nanti.. nanti.. la ni baru dapat bawak...
dekat jengkal jer.. selalu naik motor tak pakai helmet..
[tapi ni nak bawak beskal dan skuter anak..kene lah bawak kereta tak pasal]




memula pergi tasik kat taman orang lain.. huhu..
tak lah jauh sangat pon..
tapi fes time pergi.. saja2 nak tengok..
tasik nya besar giler.. dan sangat bersih..
tapi.. macam tak happening sangat..
tak ramai orang [macam tasik dekat rumah aku tu]
walaupon dah pukul 6 lebih masa tu..
may be cuaca panas ke hapa tak tau lah kan..
takde orang jual2 pon jugak..
sekejap jer kat situ.. terus ajak abah sado gi tasik rumah tu jer..


familiar kan tempat ni.. miahaha.. tempat peberet aku #ootd...
kat sini.. hujung minggu memang ramai orang.. jogging..lepak2..
time ni 6 lebih dah..tapi panas boleh tahan gak...
so..jalan2 carik tempat redup jer...





ini budak dah boleh berlari sekarang..





shaquille ralit sangat tengok orang main takraw.. sampai die angkat2 tangan masa tengok..
kiteorang panggil2 pon tak gerak..toleh pon idak..
syiok betul dia tengok..
ada lah dalam beberapa minit rasanya die tengok tak henti tu...


abang nya paksa tarik tangan pon die tak nak..jerit kuat2.. huhu..tu sampai terduduk kat situ..
abah sado kene angkat die dukung lepas tu..




while abang nya dengan abah me-round tasik tu..[malas aku nak ikut]
kiteorang dok kat tangga2 jer.. aku layan shaquille berlari dan memanjat..
habes semua pokok daun bunga die nak usik...biarkan..
asalkan tak sampai di cabut menganiaya pokok tu sudah..
bebas die rasa hari tu...



nampak tak..ko tengok selalu kiteorang kuar ke sana kemari..
berjalan.. shopping.. makan2 bagai..
tapi sebenarnya..aktiviti simple macam ni jer..
yang kiteorang suka sebenarnya..
tak penat2.. tak yah nak stress2 bagai..
kiteorang sendiri lah sebenarnya..
anak2 ni.. senang jer.. asalkan ngan mak pak nya ada depan mata..
dah seronok dah kan derang...