Wednesday, October 19, 2016

girls day out



2 minggu yang hectic..!!
aku tak tau macamane orang boleh buat..hahaha..
serious.. aku tanya ni...

aaiihh...




behine the scene....[bukan aku yer tu..tak yah telek kenapa nampak lain sangat..hahaha]


my current obsession..

tapi tak nak cerite pasal ni..
penat lah tengok..



nak cerite lain..




hujung minggu ritu..ahad..
pagi2 aku dah kuar ke Setia Alam..
buat urusan kerja aku...
tinggal anak2 kat abah sado..
abah sado tak nak ikut..die nak lepak2 rumah jer kata nya..
die prefer jaga anak2..
since shaquille pon dah nak setahun setengah..
dan ok jer nak tinggal ngan abah sado..[sahaja]
tu aku tak kisah sangat..
kalau ikut aku kerje tu pon..memang lagi penat dan boring kat anak2 menunggu..
tapi.. tu lah fes time aku tinggalkan shaquille lama2 sangat macam tu..
tak pernah hokeh..tak pernah..
paling lama pon....... tak sampai sejam..kot.. uhuhukkss..
tapi tak per lah.. aku percaya..abah sado boleh jer handle anak2..
[anak2 sahaja hokeh..aku balik rumah lepas tu.. berterabur..!! pffttt...]

setel kerje dah pukul 2 petang..
aku tak terus balik rumah pon..
dah alang2.. aku amik Lu'lu kat shah alam nak ajak gi teman lunch..
kire dating berdua lah ngan Lu'lu..
since abah sado pon ok jer nak jaga anak2..

plan nya..ingat habes kerje awal sikit..
bajet dalam pukul 12-1 macam tu..
rasa macam nak bawak lu'lu gi saloon rambut..!!
aku nak 'buat' rambut...
gaya bunyi macam nak buat rambut ala kak mah jer kan..bahaha
maksud aku.. saja2 nak soh orang cuci2 kan rambut kite..
nak potong style sikit.. 
buat treatment sekali..
nak bawak lulu boleh lah buat sekali konon nya..
tapi.. habes kerje pon lambat pulak..
amik lulu dah nak pukul 3 petang..
nak makan lagi sebab lapar...nak dok makan tu pon sejam gak..
sambil makan..sambil borak2...
dah agak lewat.. dan aku masih terkenang2 anak kat rumah tu apa kabar nya kan..huhu

tak jadi buat hari tu..

tapi dah janji ngan Lu'lu nak pergi lain kali..insyaa Allah..
die pon macam eksaited...!! macam2 aku cerite kat dia..
memula die taknak..die kate..dia takut..
since die pon tak pernah pergi lagi..
jadi mungkin die tak dapat bayangkan..
tapi.. aku dok cakap lah..cerite besh2..
siap cakap "dulu2.. mama ngan mummy selalu pergi sama2 tau.. besh.."
baru die macam bling2 mata teruja.. 

ni lah waktu nya aku jadi Bff dia kan.. 
habes lah lulu mama dia dah mula spoil kan ngan semua ni....uhuhu...
nope.. aku bukan nak ajar die jadi Paris Hilton hokeh..
tapi.. apa salah nya..
nak kasi dia gurlish lebih sikit..







so.. jalan2 jer makan2 hari tu...
berdua... besh hokeh..!! selama ni aku dating2 ngan qaleef atau dengan shaquille jer..
lain rasanya biler keluar berdua ngan anak lelaki dan anak perempuan macam ni...
Lu'lu pulak jenis matured..pandai borak...
macam2 kiteorang share cerite..
lagi2 dia la kan..cerite pasal kawan2 sekolah dia..
kalau tanya nak beli apa2 pon..boleh mintak pendapat..
cantik atau tak.
kekadang.. dia pulak tolong pilhkan tuk kite..
budak2 ni kan..jujuuurrrr......

biler berdua macam ni..
rasa lebih berkualiti...lebih mesra...
tak macam biasa..kuar ramai2..[ada anak2 lain jugak]
aku tak dapat nak manjakan lulu lebih2..
anak2 sendiri dah biasa di manjakan..takper lah kan..
sesekali.. manjakan Lulu... macam ni...
layan kemahuan dia...
apa dia mintak..[mengikut kemampuan] aku layan kan jer..
kekadang..kalau kuar2 macam ni..
aku suka shopping ngan dia macam2..
belikan handbag..kasut baru..baju...accessory...
sama2 jugak shopping barang aku sekali..
sama2 test pakai...
saja2...sebab rasa seronok sangat..!!
merasa lah aku beli belek baju gegel comel2 kan...
besh weeyyhhh..!! besh sangat....
bukan dapat buat selalu..in fact..tak selalu pon..
sebulan sekali jer kekadang dapat spent masa ngan dia...
tu pon jarang dapat berdua macam ni..
biasa mesti ngan anak2 lain jugak..
nak borak berdua ngan dia pon susah...
qaleef pon sibuk gak nak borak macam tak pernah jumpa mak nya..
baru mak nya nak ikat rambut lulu..
shaquille pulak yang jeles tak tentu hala time tu sibuk nak duduk beriba..pffttt..
jadi..time2 ni lah..time2 berdua ni rasa boleh fokus bebetul..

walaupon jarang dapat buat..
kekangan masa aku sendiri jugak sebenarnya...
tapi.. aku akan usahakan jugak carik masa macam ni..
semata tuk Lu'lu..

in fact..ni pon.. lepas kerje..letih boleh tahan..
tapi.. aku rajin kan jugak..sebab rasa macam lama tak jumpa..[last pergi zoo bulan lepas]
biler lama tak jumpa.. jujurnya..memang ada rasa rindu..
tak tau dari mana datang nya...
mungkin.. ikatan semula jadi tu sendiri...
lagi2 kalau rindukan tina..
Lu'lu ni macam pengubat...






tak dapat nak amik gambar banyak masa jalan2 tu...
sebab..berdua jer ngan dia.. malas nak kuar2 kemera bagai..
gambar atas ni pon dah on the way balik..
dia sibuk nak kuarkan-bukak barang2 yang die beli hari tu...
aku seronok biler tengok die eksaited sangat2..
asyik ulang2 cakap.. nak tunjuk kat abi..[firdaus]..kat nenek..kat Dhia..kat Damia [sepupu2 dia]
habes lah semua die sebut nya..
seronok biler menyembang ngan Lu'lu ni sebab die bercakap macam orang dewasa..
kite cakap apa pon..die mudah paham..

insyaa Allah..next time.. aku nak arrange masa tuk gi salon atau spa sama2 ngan dia..
since aku sendiri pon memang nak potong rambut..
nak buat treatment jugak..
boleh ajak dia sekali..buat sekali...
lepas ni pon.. aku nak buat jadual tuk wajibkan diri kuar berdua macam ni dengan dia..
at least sebulan mesti sekali...
selain dari waktu2 dia dan qaleef shaquille jugak..
insyaa Allah...