Monday, October 17, 2016

mimpi...


malam jumaat lepas..
aku mimpikan mak ijan dan tina..
tapi tu mimpi biasa..
bukan mimpi mereka datang pandang aku pakai kain putih [macam selalu dalam tv tu]
in fact..tak pernah pon aku mimpi macam tu..
kalau mimpi mereka datang dalam bentuk biasa..
tapi tak bercakap apa2 ngan aku.. ada lah gak..
tapi..tu pon bukan selalu...

yang kali ni pon..
aku mimpi.. tina dalam keadaan sihat jer..
dalam mimpi pon..ramai orang...adik badik aku pon ada..
dalam panjang2 kisah dalam mimpi tu..
aku teringat pasal satu ni..

since dalam mimpi tu aku ngan tina..
nak gi somewhere..
aku tanyak tina "na.. ko ada tak jumpa mak ker.. atau sembang2 ngan mak ker..sebab.. akak dah lama sangat tak jumpa dia.. senyap jer mak ko.. akak tipon2 pon tak berjawap..die gi oversea ker..?? "

ayat oversea tu.. memang ayat gurau2 kiteorang anak beranak masa masing2 masih ada dulu..
kalau tipon2 tak berjawap..
nanti kene perli.."senyap jer..ko pergi oversea ker tu..??" 
heheh.. terbawak2 pulak dalam mimpi..

lepas tu tina jawap "mak ada jer.. hari2 na jumpa mak.. borak ngan mak.."

"ooo yer ker... nanti kem salam mak eh.. soh die kol akak... lama nau tak jumpa dia ni.."

habes kat situ...

aku terjaga sebab shaquille merengek nak susu..

terus aku susah tido balik lepas tu..
tak tau apa maksud mimpi tu..
dan tak pikir apa2 pon..since aku hanya mimpi biasa..[borak2 biasa]
tapi... jauh kat dalam hati aku ni..
rasa macam.........................
entah eh... susah nak describe kat sini..


esok nya kebetulan borak2 ngan mak mertua tina..
aku cerite pasal mimpi tu kat dia..

MIL tina cakap.. "rindu lah tu kot..."




hurrrmm....


betul lah tu..


aku rindu....sangat...

tak pernah sehari pon dalam hidup aku tanpa ingatan aku pada dia..[dan adik2 aku]
sejak mak ijan pergi 3 tahun lepas..
aku tak pernah berhenti rindukan dia..

semoga..mak...dan adik2..tenang di sana... amin..

[alfatihah]





6 comments:

ChemSO said...

al-fatihah

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi isnin

antalya said...

yup. bila kita terlalu merindukan org yg dah 'pergi', perasaan tu terbawa2 samapi kita mimpikan dia/mereka. alfatihah utk insan2 tersayang kita.

Chekgu Azrine said...

Al fatihah utk arwah tina dan arwah mak ijan..semoga mereka tenang di sana

eima said...

mungkin rindu ..betu lah tu ...
aku dah lama tak mimpi mak aku ...tak pernah kot ... tak ingat ....
tapi aku tak pernah mimpi kan dia pun ....
rindu mmg rindu kadang tu dtg juga rindunya ...tp mudah hilang mungkin kerana ia dah cukup lama hati aku dah terubat .....

zoel vyxar said...

Yang butuh hiasan dinding untuk menghiasi rumah anda kami punya solusi terbaik yaitu dengan memasang Kaligrafi Kufi yang cukup keren desain dan bentuknya saat di pajang di rumah anda, coba aja check beberapa produk kami pasti anda ngiler buat mendapatkannya hehehe klik disini