Tuesday, February 28, 2017

Bilik tidur :: kod cat emerald green



wah ko belagak nya dah nak 3 tahun baru gheti nak bagi kod cat ??!!!

bersyukur plsssss.....

bahahahaha...

aku macam pernah bagi dulu..
tapi aku tak tau kenapa ramai yang tanya aku lagi..
so..ni aku buat tajuk khusus..
kalau ko tanya lagi..tak tau lah aku nak cakap dah...









saja2 aku tepek gambar bilik aku 3 tahun lepas ni..
gambar latest dah tak selawa ni.. hahahaha..
ko ngan anak kecik 2 orang ni memang mencabar betul nak pastikan bilik mantain setiap masa..
aku punya meja laci tu habes dah berconteng lipstik dah shaquille buat..pfftttt....

sebenarnya.. ritu..aku terpaksa alih katil rapat ke dinding..tepi tingkap..
sebab..dak shaquille tido lasak..beberapa kali jatuh..seriau aku..
terus berkorban dekorasi bilik...huhu..
so..semua susun atur beralih..
side table..lampu sisi..takde lah boleh letak kiri kanan..
lepas tu..sekarang 2-2 lampu meja dah rosak..
so memang haru gak lah bilik tido aku time tu..
cuma baru2 ni..kiteorang datang mood balik nak susun atur semula perabot..
since anak2 pon dah boleh boleh control..
baru nak mula cantikkan bilik balik..
sadis....

masa terjumpa balik gambar ni..aku share kat IG dan group deko kat Fb..
tunjuk kat abah sado..
sama2 kiteorang rindukan bilik yang warm romantik kemas macam ni..
tu yang terus2 rasa nak bersusun atur dan dekorasi balik..
nak tukar langsir.. ubah suasana kasi nampak lain..
aku ada rasa macam nak tukar perabot bilik..
tapi masih di pertimbangkan..tengok bajet macamane..
bajet ketat sekarang ni..aku tak fokus kat rumah
tu pasal aku dah lama tak share pasal rumah..
tak de pembaharuan sangat..
sikit2 malas aku nak share..
paling tak pon..alih sana..alih sini jer..huhu..

sadis kuasa dua..

eaaaaahh... aku sebenarnya nak cerite pasal bende lain kan...
nak cakap pasal kod cat hijau tu..!!!
mesti stress korang baca semata nak kan kod tu kan..hahaha..
biasa tu.. biasaaaaa...


so ni dia.. brand DULUX
OLDE HUNTER 97GY 07/135
warna dark green paling gelap
easy clean / anti kulat
dan tak berkilat [aku tak galakkan korang pilih warna cat shining]
so jangan tambah tuk nampak berkilat..
cukup sekadar eaasy clean [mudah bersihkan]



Kalau kat gambar bilik korang nampak cerah sikit tu..
sebab..lighting..
dan lagi..aku ada share kat tips sebelum ni..
dan bagitau.. warna pada board/card.. tak akan exactly sama dengan warna pada dinding..
akan lari sikit..dan mungkin akan cerah 5% dari warna pada card..
[sebab tu aku tambah based hitam lebih sikit]
supaya tak terang sangat lagi2 bilik aku besar..



sekian..

harap membantu..