Wednesday, March 29, 2017

LEE MIN HO punya pasal...


dah separuh minggu baru kau nak update blog aty..??
mana kau pergi...

eeaaahh.. bukan biasa ker tu.. hahaha

aku tak rasa bersalah..

aku bizi..

aku bizi layan 20 episode Legend of the blue sea..!!
yeerrpp.. cerite korea...

1 episode lebih kurang 1 jam..tanpa iklan..
well.. layan kat lappy jer kan..
20 episode.. 20 jam lebih kurang..!!

kalau aku bujang.. sap sap soi jer tu aku boleh layan 24 jam
sebelum kawen.. boleh la kan..
termasuk berhenti solat.. dan amik makan kat dapur lepas tu makan depan lappy
sebab dulu.. bujang.. takde anak nak di jaga..
takde rumahtangga nak di pikir..
kalau dok tinggal sendiri..
aku just pikir urus masa tuk diri sendiri jer..
terperap 1 hari kat rumah..
dok mengadap lappy sampai lebam biji mata
layan marathon cerite apa2 yang aku nak..
well.. aku kaki drama..kaki movie..kaki tengok tv senang cerite..
tak kisah lah cerite apa2 pon [kecuali cerite hantu]
so.. kalau time kerje tertinggal episode seminggu..
apa ada hal... hujung minggu aku boleh layan dari pagi ke malam..
takde sapa nak kacau..
bangun lambat pon.. bukan ada orang tau.. hahaha..

kalau kat rumah mak pon..
paling tak.. aku berhenti tuk tolong mak aku masak..
atau jemur baju laju2...
aku pernah marathon back to back Amazing Race 10 episode kat astro 701
dari tengahari sampai ke malam..
semua orang bising sebab..aku dok control remote tv tak kasi tengok cerite lain.. hahaha...
mak aku bising sebab die ajak aku keluar petang tu gi econsave aku pujuk bawak die esok jer..
lepas2 tu mak aku tak kasi aku tengok cerite sambung2.. cerite ber-episode
sebab die tau.. aku kalau start tengok..
aku susah nak tinggalkan..
dan tak boleh nak kemana..tak bergerak2 dari depan tv..
kalau gi mana2.. berkejar2 balik on time sebab nak tengok drama episode tu..
kalau kat astro tak kisah sangat..sebab ulangan banyak kali..
ni kalau kat tv biasa..jenuh nak tengok ulangan dia [dulu2 lah]

lagi lah kalau..cerite tu..cerite KOREA..!!

tapi.. malangnya...zaman aku nak layan sanggup tak tido tu dah berlalu..
dah kawen.. setakat drama tu..boleh lah sesekali layan..
tapi..kau nak tengok hadap back to back..tak ley nak gerak2 buat kerja lain..
memang tak dapat dah lah..
nak layan sepanjang malam pon..pikir banyak kali..
tak ley tido..paksa gak tido awal..
sebab macamane pon..esok pagi2 nya..
kau tetap kene bagun uruskan anak2..uruskan rumahtangga..

lepas tu kang..laki ko tengok ko hadap lappy tak gerak2..
mau kene sound nanti.. hahaha..

baru2 ni.. tak pasal datang balik giler aku masa bujang dulu..
aku boleh layan cerite episod Legend of The blue sea tak tido sampai ke subuh..!!
sama macam masa aku bujan2 dulu.. sanggup rabak mata..huh..

cerite ni..cerite last year.. masih baru.. Lee Min ho ar belakon 
-sebab Lee Min ho ar kot aku gigih nak tengok jugak..
cerite ni memang hot lah dalam akhir tahun lepas.. [2016]
masa fes time tengok sequel iklan kat tv..
dah meronta2 gitu nak tengok.. tapi malangnya.. 
sebab rumah aku astro tak subscibe channel korea tu..
memang sengaja tak subscribe..sebab takut melarat..
so.. tak dapat lah nak tengok..
tapi.. dalam pada tu aku dah berniat..
aku akan akan carik dan tengok jugak cerite ni nanti..
orang dok update kat Fb bagai..
aku sabar jer..takper..sabar aty.. sabar..
malas lak nak subscribe semata2 cerite ni..
so..aku soh abah sado downloadkan tuk aku..
tapi tu lah.. die bizi..tapi aku syak die memang sengaja tak nak donlodkan..
last2.. tak boleh tunggu..
aku jer buat sendiri.. hahaha..
tak hilang lagi rupanya perangai aku yang satu ni..

Lee Min Ho punya pasal..

sigh...

tapi.. tak terus2 tengok pon..
2-3 kali bukak.. tak ley nak layan..
sebab ada jer lah keje nak di buat..
selebih nya.. tak dapat nak dok hadap lappy..
ngan anak2 ni..
sampai lah..ahad malam baru2 ni..
aku tak tau apa bende aku makan sebelum tu..
aku tak boleh tido..mata aku segar giler macam waktu siang..
anak2 semua dah tido..
aku dok layan movie omputeh kat lappy..sampai habes 2 cerite..
tapi masih tak ngantuk..
so.. dalam carik2 cerite nak layan..
aku teringat cerite Lagend Of the Blue Sea ni..
dan bermula episode aku tak cukup tido dek kerana cerite ni...
bersengkang rabak mata..tengok back to back cerite ni...




malam ahad tu..aku layan sampai sampai 5 episode..
sampai azan subuh aku berenti...kire pagi isnin
5 jam non stop..[1 episode dalam 1 jam] siap sahur sekali lah.. hahaha..
lepas solat..aku bantai tido..dah tak tahan 
selalu lepas subuh aku tak tido..sebab anak nak sekolah
tapi..aku dah mula rasa mengantuk.. dan lajak tido sampai pukul 7 lebih..
tapi tu lah.. duty mak ni kan..
kau rabak mata la sekali pon..
pagi2 tetap kene bangun nak urus anak gi sekolah..
tapi..pagi tu..aku kejut2 qaleef..liat2 nak bangun..
aku biar jer..sebab kepala aku pening..huhu..
abah sado yang kejut...
lepas tu aku bangun gak lah uruskan die..rasa bersalah..
tu pon pagi tu tak de bekal bagai..
aku soh abah sado beli jer apa2 die nak bawak gi sekolah..
lepas qaleef gi sekolah.. aku bantai tido..
seb bek shaquille bangun lewat gak ritu..huhu..
teruk nau rasa perangai aku...dah tua2 macam ni buat lagi..
sudah nya..
pening kepala aku satu hari tu..sebab tak cukup tido..

my bad..




malam tu.. aku buat perangai lagi..huhu
walaupon aku macam tak cukup tido hari sebelum nya..
dan dah niat siap2 konon nak sambung len kali..
tapi.. aku tak ley tahan nak tengok cerite tu..!!
aku tak tau macamane korang yang tengok kat tv dok tunggu hari2..berbulan2..huhu
cannot tahan nak tau ending nya..
lagipon.. comel sangat sam cheong nya.. hahaha..
pelakon sassy girl -yang laki aku minat gak..hessshhh..-tau jugak ruper nya..

tapi malam ke dua tu.. aku limit sampai pukul 2 pagi jer..
dapat layan 5 episode lagi..5 jam...huhu

esok nya.. aku layan lagi 2 episode waktu tengahari time anak2 tido..
sebelum abah sado balik kerja..
pastu malam nya.. aku layan lagi sampai pukul 3 pagi..
pon tak habes2 lagi..

kau tengok lah..
selagi tak habes..macam ni lah perangai aku..
tak keruan...
tu pasal aku elakkan tengok cerite sambung2..
lagi2 cerite korea..
sebab tak nak jadi bende2 macam ni lah ni..

dah kawen..dah ada anak2..aku dah tak boleh nak buat macam dulu..
tak boleh dah tak tido malam semata nak layan cerite..macam ni..
sebab biler tido terganggu..semua bende terganggu..
yer lah.. kau ada anak2..ada rumahtangga nak di urus..
bukan boleh ko tido lewat bangun lewat macam takde laki kan..
so.. biasanya..paling lewat pon..aku kene masuk tido pukul 2-3 pagi..
supaya aku boleh bangun awal pagi uruskan anak2 dan rumah..
jadi bayangkan sebab cerite ni.. aku tido lewat..terlalu lewat..

sigh..



 ni kalau aku buat wall paper lappy ni.. boleh bergaduh ngan laki aku nanti nih.. huhu

tapi tak sabar2 nak tengok selagi boleh..
selama boleh..sebanyak episode yang boleh..
waktu siang tengok sikit.. waktu malam tengok sikit..

tu tadi siang.. waktu anak2 tido..
dah siap makan.. dah siap2 solat..
dah waktu2 rehat..
aku perabeh kan ending nya...2 episode tinggal..
tu malam ni aku boleh update blog tu.

legaaaaa... hahaha..

dalam 3 hari gak lah..
kire amik masa sikit..
tak macam dulu2..time bujang..
sanggup perabehkan dalam 24 jam...
tapi sekarang tak boleh.. kene cover2 jugak,, kerje rumah kene setel..
anak2 kene handle elok...
dan tak boleh biar laki aku perasan sangat.. hahaha..tu penting..
kang langsung die tak kasi tengok kang...
apasalah nya kan.. bukan aku abaikan leka terus kan..
tu pon..ada malam kemarin.. aku layan dalam bilik sebab panas kat luar..
selalu layan kat family area tu jer..
pukul 2 pagi laki aku perasan lappy terang lagi..sound soh tido..huhu..
takut aku bangun lewat atau mengantuk esok nya..
no worries... aku pandai ekjas...

tapi tu lah aku cakap..

sebenarnya jangan mula..langsung..-tuk aku sendiri lah
sebab memang dah tau kan perangai macam ni jadi..
tak boleh nak control..
cerite korea ni..boleh ketagih hokeh..
kau nak tau ending nya cepat...
tapi at the same time..ko nak kene tengok setiap satu episode..
dah la cerite ni macam complicated n berat sebab ada flash back 2 zaman..

Lee Min Ho pulak tu belakon.. eeaahh..hahaha #matilamak

tu pasal astro kat rumah ni sengaja tak subscribe korea punya channel..
abah sado tak suka aku layan korea..
biler aku tengok.. die akan kutuk giler2...#maksentap
die macam tak kasi aku tengok...
aku tak paham..die jeles ke hapa kan.. hahahaha 
tapi aku memang tau.. die memang tak suka betul aku tengok cerite korea...
cerite ber-episode lain die tak kisah pulak..
industan ker..melayu ker.. tak heran pon..
tapi kalau korea tu.. memang betul2 die anti..
redho lah mak lepas tu tak dapat dah nak tengok cerite korea..
kekadang kalau time die takde..out station..
aku layan gak lah kat tv8 tu..
dapat lah tengok ngan tenang..[sebab kalau die ada..nanti die buat muka menyampah]
ingat die jer boleh buat muka menyampah.. aku pon menyampah tengok die buat macam tu.. hahaha
nak tengok pon tak feel nanti..
so dia takde..dapat lah aku tengok ngan tenang..
tapi..mesti tak dapat tengok sampai habes..
cerite korea kan lamaaaaaaaaaaa...
lepas tu nanti.. ada masa die dah ada kat rumah..
memang tak merasa lah aku nak bukak tengok..

sampai aku pon dah tak kenal dah pelakon2 korea lain..
penyanyi apatah lagi..kpop2 tu dah tak musim dah kat aku..
elok gak tu..huhu..




cerite air mata.. bukan aku..tapi heroin cerite ni..
dari awal..sampai ke sudah..menanges ker lah die ni..penat aku tengok nya..


tapi memang betul pon..memang tak boleh dilayan sangat..
betul lah macam abah sado cakap..
cerite suka layan perasaan orang..feeling2...fantasy...


aku tau lah.. kalau nak kire..boleh cakap...
aku ni pon sebenarnya giler kan cerite korea gak.. dulu2 lah..
sekarang macam dah insap sikit...
wall paper lappy.. hp.. muka hero korea jer lah sesaja.. hahaha.. sengal..
cerite winter sonata.. Autumn of my heart masa tu ngah jadi fenomena kat meysia ni..
ape lagi eh.. banyak..
lepas habes 1 drama..1 drama aku follow..[sampai aku dah tak ingat dah cerite2 nya]



selain 2 kat atas tu..yang aku betul2 suka..
dan tak kisah nak ulang tengok sampai sekarang..
Full House ni antaranya yang aku suka tengok..
Rain ngan Song Hye‑kyo [sampai sekarang] 
aku ada CD cerite tu...tah mana aku simpan tah...
sebab sekarang download jer simpan dalam lappy..




lagi satu cerite.. aku ingat fenomena F4 dulu..cerite Mateor garden
waktu aku study dulu..
pon sanggup kumpul duit beli cd die harga hundred sumting..[masa tu kire mahal sangat lah kan]
ada pulak mateor garden 1 dan 2...punya panjang cerite..

banyak lah cerite aku follow..
tapi..tak banyak yang aku ingat..boleh ingat bebetul2 macam cerite aku mention ni..
lagi satu..tuh..Lee Min Ho tu..
aku dah kenal dari tahun 2006 kalau tak silap..tak ingat apa tajuk cerite tu..
tapi masa tu.. die tak hensem dan tak popular macam sekarang.. #matilamaklakiakubacani
dan tak lah aku minat sangat..



start aku kenal dan ingat dia..eeerrr.. well.... to be truth.. minat lah..huhu..
cerite Boys Over flowers..tahun 2009... belum kawen lagi masa tu [ngah bertunang]
tapi masa tu.. die chubby.. rambut kepok2..
tengok gambar atas tu..lain sikit kan..
macam sengal gak lah letak gambar dia wallpaper desktop kat opis..
[eeeahh..tak la sayang...orang minat biasa2 jer..#notebuatsuami] hahaha #seramjugakla

dan tu lah kot cerite terakhir yang aku betul2 layan sebelum kawen..
dan tu  antara cerite korea yang aku ingat dan tinggal kesan kat hati aku lah giteewww...-sampai sekarang..
may be sebab..Lee Min Ho kot.. hahaha...
in fact.. kalau tengok cerite korea sekarang pon..
cuma kalau dia yang leading..huhu..
kalau ada sesekali drama Lee Min Ho kuar kat Tv..
aku layan lah sikit2..pon dah tak addict sangat macam dulu..
sekarang die makin popular..
lepas Boys Over Flowers tu..lama tak tengok dia.. 
tetibe aku tengok dia dah kurus sekeping dalam cerite city hunter kot tak silap..
aku dok kompius.. tu die ker...?? sebab makin...eerrr.. charming pulak.. bahahaha
#kompemlamatiklakiakubacani #kompemlakiakuantikatLeeMinHolepasni

kebanyakan cerite2 aku suka..mesti aku akan ada simpan..
cd ker..[dolu2].. sekarang download jer..
walaupon tak lah rajin nak tengok..tapi aku simpan jer lah..
macam cerite boys over flower tu..
dulu ada abah sado downloadkan..masa masih baru..
tapi lappy hilang..semua sekali hilang..
baru2 ni..dalam 2 tahun lepas aku mintak abah sado downloadkan balik cerite Boys over flowers tu..
dalam tak kasi tu.. kalau aku mintak.. die pasti akan tunaikan..
so ada dalam lappy aku ni..tapi tak tengok2 pon..saja nak simpan..
macam aku ada cd Meteor Garden ngan Full House tu..

tapi ni tadi aku request abah sado pasal cerite lagend of blue sea ni..
tetibe laju jer die cakap "tak nak.."
bahahaha.. ni bahana sebab die tengok bini nya sanggup tak tido malam lah ni..
selagi tak habes.. 
kepala dok pikir nak curik masa hadap lappy jer lah..
buat semua bende pon nak laju2 siap..

dah habes ni..
baru lah lega boleh update blog...teruk nau kan perangai
baru jer rasa macam insap last week update blog hari2..
sekali minggu ni.. iklan ephyra jer berderet keluar..heeee..schedule entry sebenarnya tu..

bagi aku.. lepas sekian lama tak tengok cerite korea..
cerita ni..memang besh lah...besh sangat..
n aku percaya.. orang kalau jenis ada addictive cerite korea..
mesti dah tengok cerite ni..
so..tak yah lah aku cerite lagi..

tuk aku.. sekarang ni..
takde dah lah nak feeling hover sangat macam dulu2..
setakat tengok macam tu jer lah..
takde nak terkenang2 bagai pon..
sedar diri dah ada laki..heheh..
dulu2 boleh lah berangan nak laki romantik macam dalam drama korea
tapi sekarang.. 
berdosa hokeh kau dah belaki tapi nak kenang lebih2..
abah sado lagi sweet dari Lee Min Ho... giteeeeewwwwwwwwww ayat ko cover 
sebab tau laki ko akan baca semua ni kan.. hahaha..
tak.. aku ikhlas..
yang kat tv..tu semua lakonan jer..tak real..
yang depan mata ni..yang real..heheh..

ok la...tu jer nak cerite... bai..

nak tido.. 
dah beberapa hari tido malam aku tak cukup..

Lee Mih Ho punya pasal...


sigh.....


notatanganAty :: jangan cadangkan drama korea lain kat aku..plssssssssss.....