Saturday, April 15, 2017

SABAH Trip 2017 - Review Golden Hill Hotel Kota Kinabalu [hotel hari pertama]


sebelum ni aku ada cerite..
malam hari jumaat aku sampai tu..
aku ada amik satu hotel bajet tuk tido malam tu..
setakat satu malam sebelum pagi2 nak gerak ke Kundasang

sebab kan aku bawak adik aku..
jadi.. biler aku pilih bilik.. aku kene pilih bilik extra katil
seb bek lah adik kandung kan.. dan agak rapat..
since die memang rumah aku tu pon macam rumah die dah..
jadi just jaga mana patut jer lah..
lainkan kalau adik perempuan.. dengan ipar laki macam fared tu..
susah lah jugak..
macam ni.. ok2 jer.. cuma kene amik bilik besar..family rooms yang ada extra katil..
lebih jimat duit dari kan nak kene amik sampai 2 bilik setiap kali pon..
nak berjalan jer kan pon..
unless kalau aku hangkut sekali 2-2 adik lelaki aku yang ada tu..
boleh lah amik satu bilik extra terus..

so.. malam fes sampai KK tu..
aku pilih yang dekat2 ngan Airport
Golden Hill Hotel kat Pekan Tanjung Aru, KK
dalam 5 minit kot macam tu..
aku booking dari Agoda.com
satu malam untuk Family Rooms harganya kalau ikutkan tak la sampai seratus pon..
tapi campur tax  jadi lah Rm 104
kire murah gak lah tu sebab family room with extra twin bed..

hotel ni ada sediakan khidmat jemput dari Airport ke hotel..
kot2 korang ada yang perlukan..
so masa booking tu.. atau call dierang bagitau soh jemput dari KKIA tu..
tapi sebab kiteorang terus amik kereta sewa jer terus malam tu..
so.. gi sendiri jer lah pakai waze..
tak complicated pon..
cuma hotel agak tersorok dan agak sunyi sikit lah since kiteorang pon sampai agak lewat malam
tapi aku rasa..kalau awal2 lagi tu.. happening gak
sebab dok kat pekan..dan aku tengok keliling pon memang banayk kedai..
depan golden hill hotel ni pon ada hotel lain..




ni lobby hotel die..
kiteorang sampai pon agak lewat malam..
setel urus kereta sewa semua..isi minyak..
kol 11 lebih gak check-in
tepi kanan tu tangga naik ke atas..
bag barang2 angkat sendiri..takde perkhidmatan bellman yer..heheh..
nama pon hotel bajet yer...
jenuh sikit lah takde lift ni.. 3 tingkat..
kiteorang tingkat 1..tak tinggi..
seb bek luggage dah siap2 asing ikut hari..
so bawak naik 1 luggage sederhana jer..[sebab dah tau awal2 yang hotel ni takde lift]

tapi..selain tangga-lift ni.. not bad la hotel nya..
bersih dan masih lagi selesa..




family rooms - 1 katil queen dan 1 katil twins

qaleef tido ngan adik aku acu-nya malam tu








takde gambar proper aku dapat amik.. berterabur kasut semua sebab penat masing2
nak uruskan anak2..uruskan diri.. dan cepat rehat jer terus..
dapat amik sikit2 jer..blur semua nya

so far ni jer lah pon keseluruhan bilik..
bilik tak besar mana..tapi selesa gak..
sesuai tuk kiteorang 5 beranak ni
even hotel ni nampak macam sederhana..dari luar nya..
tapi cukup semua nya..
tv.. cattle.. cawan.. toiletries di sediakan..towel bersih.. air panas dalam bilik air
ada extra bantal dan iron..
dan overall.. semua nya dalam keadaan bersih..cadar selimut towel..
so.. cukup lah tuk kiteorang..tuk aku terutamanya.. 

n kalau korang jenis tak kisah dok hotel2 macam ni..[maksud aku takde bintang bulan bagai]
aku rekomen jer hotel ni kat korang jugak

tapi satu jer lah..
dari hotel ni boleh dengar bunyik kapal terbang melintas tau..
sebab memang dekat sangat ngan airport..
tapi.. bagi aku tak lah terlalu menganggu pon..
tak lah setiap seminit derang melintas..
kalau dengar pon..dalam beberapa second jer..
malam tu pon aku tido nyenyak tak dengat hapa kot tido mati penat sangat..huhu
so.. takde masalah..tuk ko setakat tido berehat semalam-2
tu pendapat aku lah..
aku pon.. tido hotel ni kejap jer..
dari kol 11 malam lebih kurang..
n check-out pukul 6 pagi esok nya tuk ke Kundasang awal..
kire dalam 7 jam jer..

setel review satu hotel ni tuk malam pertama kat KK..

kalau nak tau..kiteorang menginap di 3 hotel berbeza..
sepanjang2 bercuti ke sana..
nanti aku review setiap satu hotel yang kiteorang menginap yer..

ok.. nanti aku sambung cerite pasal perjalanan ke Kundasang esok nya pulak..
insyaa Allah..