Saturday, June 10, 2017

kisah seminggu..


seminggu tak ber update.. ber huhu jer jawap nya..
tak sempat nak bukak blog pon sepanjang minggu ni..
aku banyak hal..
keluar hantar tart kat sekitar KL-klang shah alam sampai ke Putrajaya..
kalau tak keluar.. aku sibuk siapkan wainscoting dan make over dining area..
abah sado out station dah..
tapi seb bek ada adik bongsu aku teman ke mana2 dan tolong kat rumah ni
sementara sebelum masuk semester baru..




ke Gombak-sentul-KL hantar kuih tart
ngan akak UIA yang lahir sama besday ngan aku..!!! rare tau nak jumpa orang lahir 31 dec akhir tahun ni.. heheh..

memula nak gi sendiri jer..anak2 tinggal ngan acu nya..
tapi adik aku kata nak ikut..boring agak nya dok umah..tu menghangkut la semua sekali..


dah penat hari tu.. kiteorang beli makan kat bazaar jer..
banyak kisah nya masa ni.. malas dah nak cerite kat sini..
takper.. aku dah halalkan dunia akhirat..
aku anggap tak sengaja jer.. 


hari rabu satu hari aku buat wainscoting ngan pertolongan adik aku..
ni kat dining area..
dah siap cat pon... nanti kalau rajin aku tunjuk yer..


dah penat2 malam tu.. upah belanja adik makan kat tempat yang adik request..
kat area Selayang.. The Rack apa tah nama nya..
nanti aku review yer.. not bad la.. murah pon yer gak aku rasa..


hari khamis pulak hantar tart ke Klang shah alam PJ Bangsar
aku singgah amik Lulu sekali..
sebenarnya nak jumpa jer saja..tapi.. sebab esok nak gi lagi umah die tuk bukak pose..
tu aku amik bawak balik sekali 2-3 hari..


Jumaat bawak anak2 gi Kidzoona kat Aeon Rawang ni..
main lah dalam sejam waktu abah sado solat jumaat tu


Lulu dah besar.. dia nampak matured.. tinggi dan kurus sikit dari sebelum ni..



kalau follow IG aku.. tau lah hari2 aku update.. hahaha..
tengok lah tu aku tak dok rumah..
bukak pose pon kat luar ngan adik aku..
kalau dok umah pon ada jer kerja nak buat...

jad biler dah kuar..atau mula buat kerje lain..
memang tak sempat lah nak update blog ke hapa..

ni pon.. free sikit lah.. lepas sahur tadi.. anak2 tido lagi..
abah sado pon dah balik dari outstation..
aku buat kerje rumah..setel laju2.. tu bukak lappy nak buat online payment..

tapi nak kuar kejap lagi.. sorang..
abah sado ada rumah.. biar die jaga anak2..heeee...

baru pukul 8 lebih..awal lagi nak siap2 ni..
update lah blog entry seketul..
sebenarnya banyak bende nak share 

semalam.. kat IG.. dan dunia blog di kejutkan ngan berita kehilangan Shea Rasol
Innalillahiwainnailaihirajiun..jom sedekahkan alfatihah ramai2..
satu2 nya blogger yang aku agak obses..sampai abah sado pon tau..kenal dia..
aku memang adore sangat ngan dia..
aku follow n baca blog die agak lama.. dari masa die belajar lagi..
tengok perubahan2 fashion dia..
bagi aku die sangat 'bold'.. berani..
sebab tu die dianggap sebagai trendsetter..
sebab dah ikut lama.. nampak lah perubahan2 dia..
semakin matang...semakin sopan dan semakin cantik..!!
aku suka sangat setiap kali pon..
yang mana sesuai ngan aku..suka ikut gaya dia.. maybe ada yang perasan...
aku tak kisah pon..
sebab memang gaya die cantik..sangat..
gambar2 die pon cantik...
dan paling penting.. penulisan die sendiri..
aku suka baca...
kata2 die berhikmah.. penuh makna.. berinsipirasi..

aku tak tau apa amalan dia.. 
sehingga kan Allah pilih die untuk di jemput pada hari terbaik.. bulan mulia..Allahu..
pada hari Jumaat penghulu segala hari.. dan di bulan Ramadhan..!!!
aku kagum... menginsafi diri pada masa yang sama..
die pasti hebat sehingga boleh nampak kasih sayang Allah dan manusia pada dia..

pemergiaan dia..sangat terkesan kat hati aku
walaupon bukan kawan rapat..
sekadar blog/ig follower..
aku pernah jumpa die pon hanya sekali kat boutique die kat bangi..tahun lepas.. sebelum Ramadhan
ada aku share gambar aku ngan dia kat IG..
masa jumpa tu.. bagi aku.. die tersangat lah humble orang nya..
well.. yer lah.. die dikenali international fashionista blogger..
tapi die sangat ramah layan aku.. dan kiteorang borak agak lama..!!
walaupon masa tu ramai orang kat boutique die..
aku seronok berborak ngan die.. langsung tak janggal..
aku ingat die cakap kat aku.. die macam familiar tengok aku..
macam biasa tengok "saya macam biasa tengok akak la..tapi sori sangat saya kalau tak ingat kat mana" -buat muka bersalah
ualang2 cakap kat aku sampai cakap kat kawan2 die yang lain..
aku yang segan sangat masa tu...sengeh2 jer.. tak bagitau pon aku blogger jugak..
yer lah.. beza ngan dia macam langit dan bumi kot..huuuuu...
maca nak amik gambar pon.. die yang eksaited mintak tolong orang lain amik kan..
tapi aku tolak..aku segan.. aku mintak tolong abah sado sendiri yang amikkan macam biasa..
baik kan dia.. 
ruper nya.. bile baca kisah kawan2 die yang update pasal pemergiaan dia..
baru aku tau.. die memang sangat2 baik hati orang nya..
di sayangi.. di kasihi semua orang..
dan punya ramai kawan..!! ramai kenalan.. yang puji akan sikap dan hati dia..
Allahu.. hebat nya dia..
baca status2 heliza Helmi wassap ngan dia..
no wonder die di pilih Allah untuk ini semua..
orang baik2 ni memang Allah sayang.. dan Allah bagi ujian maha hebat..
dan aku percaya.. die macam tina.. dapat melalui nya dengan tabah dan redho..
Moga ada bahagian yang hebat tuk die..dan mereka.. Insyaa ALlah..

beruntung lah die.. 
aku kagum
dan aku cemburu.. [untuk perkara yang baik]

semoga aku jugak mampu menjadi manusia hebat seperti dia..Amin...



ok lah.. anak2 bangun.. nak mandikan bagi makan dulu..
nak kuar..nanti update kat ig ker aku nak pergi mana yer..daaaaa..