Monday, July 10, 2017

#OUTFIT Raya AtyFared : Red Hot chili peppers


tak.. tak...
aku tak sediakan baju raya baru sepanjang2 raya.. 
macam orang cakap tu..
mak tak kekwat hokeh.. hahaha..

tapi perangai aku.. tak raya pon memang sedia suka membeli..
dah tak kerje.. tak tau pakai biler..
konon2 pikir.. takper..beli jer dulu..
kot2 nak berjalan ker.. bercuti ker.. pakai jer lah nanti2 kan..
kalau saja2 nak pakai pergi mall semata.. sayang pulak...ngeeee..
so kekadang.. ada baju aku tak ingat pon biler beli nya..
terperam nak setahun dok dalam lemari..

alaaa.. baju biasa2 jeeewwww.. takde swarovski bagai pon.. ahaakkss..
cuma nya.. ada sesetengah baju aku..
boleh mixed n matched..
boleh pakai ngan seluar.. boleh pakai ngan kain..
boleh pakai formal or non formal...
senang..nak pakai gi mana pon flexible..
tu pakai raya pon booollleeeeyy... mak hokeh jer..






macam slit dress ni...
mungkin orang tak perasan..
dress ni terbelah kat tepi depan tu..
selesa sebab ley pakai ngan seluar..senang nak gerak..
dan tak rimas pakai sepanjang hari..
tapi masa ni nak jalan kampung.. tak lah rasa tak sopan pakai seluar time2 raya.. 
sebab cover ngan dress labuh ni...gitteewww..
nampak tak aku cakap baju yang fleksible tuk aku ni macamane kan..
boleh pakai raya.. boleh pakai hari biasa jalan2 jugak..
kalau aku buat atau beli baju kurung banyak2..
dapat pakai raya jer nanti..
lepas tu tak pakai2 dah..simpan jer lepas2 tu..
dah tu.. aku bukan nya kerje nak pakai selalu..
kalau nak kuar pon..prefer pakai seluar jer senang nak bergerak..



gambar ni pakai hp yer.. tu nampak ploles semacam tu.. hahaha..
selpie nak tunjuk pakai lipstik merah..
tp sebenarnya dah tambah jadi gelap sikit..
mak serem pulak tengok merah nau bibir..
dah lama tak make up lip lap lip lap ni...
sekarang warna2 nude jer nampak natural..nampak nau dah kertu nya kan..huhu
bukan musim dah nak pakai tebal2..
foundation pon malas dah nak tepek..





saja pakai over merah..tudung merah seluar nak merah..
sebab nak matching ngan baju melayu sedia ada abah sado tu lah..
aaaahh.. sebenarnya.. aku jarang pakai merah...sebab rasa macam merelip sangat..hahaha..
tapi sesekali rasa berseri pulak.. ngeeeee...

ni raya ketiga.. beraya kat Johor.. kampung mertua..
style abah sado sekarang.. selagi ada baju melayu.. die pakai jer..
baju2 tahun sebelum kan.. cantik lagi sebab jarang nau2 pakai nya..
lagi2 kaler merah ni.. merelip segan die nak pakai hari biasa2 tu.. huhu
so..time2 raya ni lah tak rasa janggal nya nak pakai baju melayu siap sampin sepanjang raya..

jadi nya.. aku ni.. just carik baju baru nak matching ngan baju2 sedia ada abah sado tu jer..
aku tak per beli banyak2 pon.. hahaha..






anak2 lagi lah memang tak pakai baju melayu dah...
tak matching langsung masing2.. hahaha..
aku sebenarnya nak beli baju kemeja merah plain tuk shaquille..
tapi tak jumpa2 sampai kesudah...malas pulak aku nak mencarik nya
pakai jer lah apa yang ada..
matching2 baju kotak2 jer ngan abang nya...uhuhukkss..

cakap pasal baju melayu/kurung/seluar ni..
teringat lak dolu2..macam aku masa kecik2 ngan mak aku..
mak aku cukup pantang tengok kiteorang berseluar jeans time2 awal raya..
selagi raya.. berjalan..kene pakai baju kurung..or maxi dress..
tak banyak pon baju..ulang2 pakai yang tu tak peduli..janji kene pakai..tabah...

tunggu lah anak2 besar sikit..
selagi raya selagi tu kene pakai baju melayu..
sekarang ni.. derang tak pandai handle lagi...rimas..dan melasak main tak duduk diam
kejap jer selekeh nya nanti..
tu kene pakai baju selesa sedap pakai..
eerrr..macam aku gak.. pakai dress ngan seluar.. lalalala...........