Thursday, January 04, 2018

macamana nak perfume kita tahan lebih lama ?? ini dia rahsia dari THE LAB PARFUM





cerite pasal perfume.. aku suka minyak wangi bau2 yang lembut sangat... bau bunga2 ker.. bau2 fresh.. yang tak kuat sangat kat hidung sendiri.. apetah lagi kat orang lain..ada orang..nak tahan lama die sembur kemahen banyak satu badan.. memang la wangi.. tapi orang sekelililing yang akan pening ngan bau kite tu..teringat lak aku pernah ritu aku gi kelas..dok sebelah orang ni.. punya la wangi giler.. dia pakai satu minyak wangi familiar gak lah.. kire branded perfume.. sekali lalu sedap lah bau..wangi.. tapi biler die duduk sebelah aku dalam kelas.. berjam2.. se-ri-us..terus pening kepala aku sepanjang hari tu sebab bau minyak wangi die sangat kuat.. sampai aku kene cover2 hidung gak lah.. lepas tu next class.. aku tak nak dah duduk sebelah die lagi.. hahaha...

korang kalau pakai minyak wangi tu..jangan lah keterlaluan sangat sembur nya tu..jangan kau sembur satu badan atas bawah...pemakaian minyak wangi pon ada orang kata 'rules' nya.. bukan main sembur jer asalkan wangi..amalkan pemakaian minyak wangi ngan konsep LESS IS MORE.. tu yang paling penting.. dan JANGAN SEMBUR PADA PAKAIAN.. kalau risau minyak wangi tak kekal lama walaupon pakai minyak wangi mahal.. tu tanda nya korang silap pakai lah tu.. kalau nak tau.. ada cara nak bau minyak wangi tu kekal lama yer.. 

mey aku nak share nih..


1] SEMBUR PADA BAHAGIAN2 BADAN TERTENTU


  • RAMBUT - Helaian rambut mengekalkan bau wangi sama macam kalau kita pakai shampuu. Tapi kalau sembur terus ke rambut akan buat rambut kering. Mungkin boleh sembur pada sikat dan terus sikat rambut supaya baunya masuk ke setiap helaian rambut.

  • NADI DI PERGELANGAN TANGAN - Bahagian ni mesti ramai yang tahu. Sembur di situ kerana nadi kita berada di situ dan ada haba yang boleh meningkatkan bau wangi. Letak sedikit pada bahagian depan tangan juga sesuai .

  • TELINGA - Sama juga seperti pergelangan tangan, belakang telinga atau cuping telinga juga ada nadi kita.

  • BAHAGIAN DALAM SIKU - Bahagian dalam siku juga mampu mengeluarkan roma yang menaikkan bau minyak wangi yang disembur untuk kekal lebih lama

2] PAKAI KETIKA BADAN TIDAK BASAH [SELEPAS MANDI]

3] JANGAN MENGGOSOK PERFUME SELEPAS PAKAI - biasa kan kite kalau pakai jenis spray..lepas sembur kat pergelangan tangan tu mesti nak gosok2 lepas tu letak kat bahagian lain.. tapi sebenarnya.. kalau kite gosok perfume tu nanti molekul dalam nya akan pecah dan akan buar median dalam nya hilangdan tu yang menjadi punca wangian tak kekal lama tu

4] GUNA MINYAK WANGI DARI THE LAB PARFUM !!


kalau nak tau.. The Lab Parfum ni merupakan minyak wangi inspired yang di hasilkan dari bau minyak wangi antarabangsa..macam Dior.. Lancome.. Chloe.. VS..Channel.. Versace.. macam2 lagi lah.. ..kire 99% bau yang sama yer ngan wangian asal antarabangsa tu.. yang penting tetap berkualiti tinggi.. pati yang terkandung dalam nya semua dari France hokeh..so walaupon inspired.. tapi.. tetap wangi...tak yah risau bau tengik ker hapa yang biasa ada kalau beli perfume jenis inspired ni.. 



nak tau rahsia macamana wangian The Lab Parfum ni boleh tahan lebih lama ??

sebab di dalam nya terkandung 50% pati yang menjadikan minyak wangi ni lebih pekat dan wangian tersebut boleh bertahan lebih 12 jam !!  dari pagi sampai keje lewat petang pon masih segar bau wangi tu !!

tengok perbandingan wangian biasa yang ada di pasaran kat gambar atas ni.. peratusan kandungan patinya kurang dari 30% beza sangat dengan kandungan Pati yang ada dalam The Lab Parfum..lagi kurang peratusan pati yang di gunakan.. lagi cepat lah bau nya cepat hilang kat badan kite..tu lah kelebihan The Lab Parfum.. pakai sikit pon dah tahan lama.. jimat.. tak yah nak sembur banyak2 sangat pon...  






aku ada 2 koleksi minyak wangi The Lab Parfum nih... satu jenis dari bau yang aku biasa pakai dan suka iaitu Bombshell by Victoria Secret.. dan lagi satu try wangian baru Miss Dior Cherie by DIOR.. 2-2 pon aku suka.. macam Bombshell tu memang wangian kesukaan aku dari dulu selain Lancome.. sebab bau nya lembut.. bau bunga2.. dan pendapat peribadi aku.. memang minyak wangi The Lab Parfum ni.. bau nya memang sama dengan minyak wangi antarabangsa yang aku biasa pakai sebelum tu.. tak de beza pon tau.. so berbaloi lah kan sebab dapat pakai bau yang sama dengan harga lebih murah !! 

 Lagi satu aku suka sebab mesra solat..kire boleh di bawa solat.. pengunaan Alcohol dari sumber tumbuhan..so boleh la pakai tanpa waswas.. insyaa Allah..



ni Bombshell by Victoria Secret yang aku cakap aku suka tu..45ml..nampak macam kecik.. tapi tahan lama sebab aku cerite pati nya pekat tu.. pakai sikit pon dah wangi dan tahan lama..






aku suka kan packaging kotak dia !! sweet dan cantik sangat aku rasa.. ada kata2 inspirasi.. kalau buat hantaran pon menarik letak dalam dulang hantaran tu kan.. bagi hadiah kat orang pon nampak exclusive.. botol pon sama.. yang DIOR tu siap ada ribbon..comel gileerr..!!



tengok..baca ni ha.. bukan aku jer cakap box n botol cantik tau.. tapi ramai yang pekenan gak.. bau pon best dan orang suka..





eaahh.. THE LAB PARFUM bukan tuk perempuan jer tau..since orang laki pon suka pakai minyak wangi jugak..so kat THE LAB PARFUM ada menyediakan wangian khusus tuk lelaki dengan banyak pilihan wangian inspired perfume antarabangsa jugak..boleh lah beli sepasang tuk suami isteri or tuk hantaran tunang kawen ker kan.. 



tengok senarai atas ni untuk pilihan wangian lelaki dan perempuan..ada banyak pilihan dari wangian popular antarabangsa..dan bukan jer setakat INSPIRED perfume.. THE LAB PARFUM pon ada SIGNATURE PERFUME mereka sendiri jugak boleh try kalau nak kan kelainan



salah satu apa yang aku suka pada jenis2 Inspired perfume ni..sebab harga nya sendiri...kalau minyak wangi popular antarabangsa tu kan harga beratus2 sebotol.. nak pakai pon jimat2..huhu.. tapi.. dengan The Lab Parfum ni.. akan dapat wangian yang 99% sama sebijik tapi harga lebih murah dan jimat !! tak sampai rm 70 pon yer tuk sebotol.. dan boleh pakai lama pulak tu...

kalau korang jenis perfume collector.. aku memang rekomen sangat minyak wangi dari THE LAB PARFUM ni.. insyaa Allah puas hati.. 





bagi setiap pembelian The Lab Parfum sekarang.. akan dapat Perfumed Shower Gel 100ml secara PERCUMA !! aku baca testimoni orang kata bau nya wangi giler.. nanti nak try gak ah.. wangi2 tuk abah sado giteewwww..




korang kalau nak beli.. cer tengok2 kat page bawah ni ha


FACEBOOK :: Nur farhana