Thursday, March 14, 2019

hanya sebab tak sanggup nak kecewakan permintaan anak.........





harini.. hari sukan sekolah dak qaleef..
dan aku kene pergi... sebab qaleef request tuk aku pergi...

yerr.. qaleef request....

dan walaupon aku malas gilers.. tapi gigih jugak lah aku dok bertunggu tangga dari pukul 9 sampai kol 2 chuolls..!! 
tu nama nya malas ?
kalau rajin...?? haaaaa.. sebelum subuh gamak nya aku dah bertunggu tangga situ... ahahahaha...

demi mu anak kata nyaaaaaaaaaaa....



yer.. sebab tak sampai hati nak kecewakan anak..
walaupon mak kau ngah rushing nak habes kan drama korea online... eeahh...tibeeeeeerrrr... ahahahahaha...
tapi sebab nak gembirakan anak.. tak apa lah mak ko layan esok2 jer lah...

kemahen ko lapang eh sempat nak layan korea...
ada la sikit kelapangan.. sempat nak selit buat bende yang aku suka..uhuukkss..
well.. salah satu bende aku suka buat gak untuk diri sendiri.. 
tapi..aku ni jenis pon.. nak layan korea kene ada mood jugak..
bukan all the time yer..asalkan lapang jer nak layan korea...
dan bukan semua asalkan korea oppa hensem aku layan..
tak.. ada masa2.. ada mood nya jugak.. and ada jalan cerite aku suka gak..
kalau takde mood nak layan.. kau lapang la macamana pon..
tetap rasa tak feel..tengok sikit dah tutup... 

macam yang ni pon.. sebenarnya.. lama dah tak layan.. lama.. rasa dalam 3-4 bulan gak lah.. ke lebih..
and tak ingat cerite apa pon aku last layan.. huhu... 
penat lah weeyyy pikir pasal kerje..bila dah layan korea walaupon cerite feeling2 nak mamp's pon..
tapi bila start kerje.. dah tak ingat dah semua cerite tu..
in fact.. aku pon takde lah layan genre romantik layan perasaan semata yer..
cerita korea ni banyak gak genre2 lain yang best nak layan.. 
yang hero nya tak berapa nak pink sangat.. hahaha...

eeaahh.. apeni... lebat cerite pasal drama korea pulak.. 
nak cerite pasal hari sukan sekolah anak sebenarnya..

kat mana tadi..??

haaa.. kat part rushing nak habeskan korea drama laju2.. 
sebenarnya sebab esok ada urusan lain... 
dan lagi.. aku layan time abah sado takde-pergi kerja.. 
lagi satu.. selagi tak habes.. rabak lah mata aku ni.. and satu kerje tak boleh buat kang.. 
tu lah buruk sikit perangai.. kalau dah sekali hadap.. memang hadap sungguh.. selagi tak habes.. sanggup lah rabak mata melayan.. bukan cerite korea jer.. cerita apa2 jer lah..
(tu dulu mak aku cukup bising kalau tengok aku start hadap tele-drama)
nak habeskan cepat.. senang hati.. lepas tu dah.. 4-5 bulan lagi baru carik balik cerite apa trending best nak layan..
kau nak layan habes semua cerite.. kene cerai dek laki tak pasal kang... tak kelakar hokeh..

tapi tu lah kisah nya.. bukti sayang anak lebih.. eheemmm...
ada 2 last episode.. nak klimak dah... tinggalkan jer lah... lepas setel urusan nanti lapang lain kali pulak layan... 
yang penting anak2 happy...

waahh giteeeww....









qaleef kene berkumpul pukul 8.. abah sado hantar.. aku datang lambat sikit.. pukul 9 lebih..
setel urusan kerje umah.. baru gi..
tengok dari jauh jer memula tu.. tengok derang beratur dalam 'rumah' pasukan masing2.. 
aku datang bawakkan bekal.. -sekolah dah ingatkan tuk murid bawak bekal sendiri sebab buat sukan ni kat luar so kantin tutup-
masa dengar announcement rehat sekejap.. nampak qaleef tercarik2 seseorang..
bila dia nampak jer aku and shaquille..
terus muka ceria senyum nampak gusi... berlari kat kiteorang..
Allahu.. tak dapat bayangkan kalau dalam masa dia tercarik2 tu.. dan aku tak datang since dia dah request dan mengharap aku datang.. 
ai is kenot.. tacing sikit kalau hal2 anak ni... 

sebab tu.. aku usahakan jugak datang kalau mampu.. walaupon.. kite tak buat apa2 pon..
duduk pon dari jauh.. nak jadi pompom mama pon tak dapat.. 
tapi tengok anak happy sebab tau mak dia datang tuk tengok dia..
pon dah cukup tuk dia.. 

lagipon... aku selalu pikir.. aku tak kan dapat tengok dan ulang lagi semua2 tu dengan anak yang sama..
anak akan membesar.. 
walaupon aku sendiri penat (dan mungkin malas) tapi aku nak qaleef ingat kenangan2 menggembirakan macam ni bila dia besar nanti...
yang mak nya sanggup buat untuk dia.. waaahh giteeewww.. rasa nak tampo diri sendiri sebab macam tak percaya sejak bila aku jadi motherly sangat ni... hahahahahahahaha... 




gaya dah ada.. muka dah kompiden.. tapi sekali baling.. tak masuk pulak... (tak tergamak nak kutuk anak sendiri.. ahahaha)



tapi kan.. curious gak aku...
pasal parents 'boleh' datang tengok tu..

dolu2.. masa aku sekolah2.. aku rasa... takde pon makpak datang..
bukan makpak aku jer.. tapi semua2 makpak lah..
aku rasa macam.. memang tak boleh datang kot... kire tak dijemput...
tapi ok jer kan...

sekarang ni.. dapat surat sukan sekolah.. siap ada jemputan "ibu bapa di galakkan hadir untuk memberi sokongan dan memeriahkan majlis"

jam2 tu qaleef cakap nak aku datang.. -abah sado dah awal2 cakap tak ley datang sebab keje site-

aku rasa.. budak2 student yang ramai tu pon dah cukup meriah.. hahaha..

bende ni lah... yang buat aku usahakan jugak datang..walaupon kata malas giler tu (tapi sanggup duduk situ dari pukul 9-2 petang)
walaupon dia pandai-perlu-mesti berdikari sendiri.. tapi aku taknak time die tengok kawan2 dengan parents masing2 dan dia sendirian tercarik2 mengharap at least mak dia ada...
dah mak ko pon kerje sendiri pon kan.. boleh jer adjust masa..
lain lah kalau parents bekerja tu.. memang paham la.. kene paham..
tak ley semata sebab sukaneka anak.. sampai nak kene mintak cuti... 
tu lain lah cerite nya... 

tapi kan.. aku rasa.. better macam aku dulu2 sekolah.. tak perlu galakkan parents datang..
so semua tak akan datang.. 
aku cakap bukan sebab malas punya pasal (yer jugak)
tapi lebih pada.. tuk parents yang tak boleh datang tu.. 
macam ada kawan qaleef tadi la.. dia berdiri jer tak jauh dari kami.. tunggu qaleef rehat makan..
sambil pandang kami... 
tak sampai hati.. aku panggil makan dan suapkan sekali... tengok dia tak bawak bekal dan parents dia tak dapat maybe sebab kerja..
siap qaleef bagitau aku kawan dia lapar nak makan.. Allahu... sayu lak hati aku...
sebab memang dia ngan qaleef jer aku tengok dari awal..
dia pon baik sangat budak nya.. behave jer.. 
aku memang mudah tacing sikit ngan budak2 ni...
seb bek aku beli-bawak lebih...rezki anak tu lah sebenarnya...





lama tak cerite aktiviti2 sekolah anak kat sini................................