Wednesday, June 19, 2019

Outfit Raya Atyfared : songket terengganu HIJAU di raya kedua pulak..



tahun ni aku banyak songket.. raya fes songket.. raya kedua pon pakai songket..
cuma raya kedua sebab kan raya kat kampung.. so aku buat baju lebih simple.. kurung jer..
kain ni aku beli kat Pasar Payang terengganu masa bercuti ke redang dulu..
songket tenun jugak.. so bagi aku.. cantik lah.. kalau tengok in real.. corak2 tu timbul..
mak mertua aku puji baju aku ritu.. hikhik..



masa nak beli kain ni.. aku plan nak carik biru or merah..
tapi biru takde.. merah nya pulak memang terang nau.. aku prefer maroon..
2 kaler ni sebab nak matching ngan baju melayu sedia ada abah sado..
so aku pilih hijau jer ni... more tu hijau pucuk pisang plus hitam..



saja aku pilih warna lari sikit dari abah sado.. sebab baju kaler tu aku dah banyak..!!
baju melayu abah sado tu baju raya pertama tahun lepas..
jarang pakai.. aku dry cleaning terus simpan jer..
so boleh pakai raya kedua.. laki aku suka la kan dapat pakai hijau (yg plan awal aku nak pakai biru or merah tu)
sis jemu.. jujur sis cakap.. ahahaha.. 
tu saja jer sis pilih warna hijau yang sis takde...



tapi ter-sama pulak ngan pokok2 belakang tu..!!! ahahaha..
aku lupa aku nak beraya kat kampung batu pahat.. umah maklong aku memang banyak pokok hijau..!!
penuh keliling rumah.. kau pusing la mana pon.. memang hijau jer semua..
kalau ko dok dekat2 ngan pokok.. aku rasa abah sado tak jumpa aku kat mana.. ahahaha...
tapi serious ni tau..



baru setel raya ke 2.. masa tulis entry ni.. dah raya ke 13 dah..huhu..tak tau mampu ke tak nak update semua..
tetiap tahun.. aku niat nak share pasal raya aku..
tapi lepas tu.. tak buat2 jugak.. tak sempat..!!
habes raya takde mood terus..

n lagi satu..setiap kali aku update gambar kat IG or Fb..
mesti ada orang mintak tutorial tudung..
bukan baru tahun ni jer.. dah bertahun2.. memang tak sempat lah aku nak buat kan..huhu..
pasal rumah pon ramai mintak update deko raya terbaru..
memang dah beza dah sekarang..
dah setel amik gambar.. tapi nanti2 lah aku update..
cuba dalam minggu ni insyaa Allah..kalau tak bizi..
kerje dah start jalan macam biasa.. tu susah sikit tu..
tapi aku usahakan.. korang kene sabar sikit lah yer.. huhu...