Friday, October 14, 2011

suku Lagi jiwaku pergi........





hari tu separuh dah pergi biLer tak ley lagi pakai high heels...
sekarang suku lagi mau pergi...
tinggaL ape dah.....??
kaLau lagi suku pon nak pergi jugak...
tak de jiwa dah.. bahaye tu...[huhu]




pergi kerja hari ni...
mahu pakai kebaya...
tak sedar diri..perut dah buncit....
nak pakai kebaya.. butang baju dah tak boLeh kancing..
siLap2 lepas Lunch nanti...
kene bukak butang separuh sorok ngan bantaL..
sebab sempit perut senak tak Leh nak bernapas....
macam selalu...[sigh]


tapi tetap degiL...
aLasan mahu pakai jugak :: ni mungkin kaLi terakhir dapat pakai baju2 tu semua...tak nak membazir...[ciss]
Lepas beranak takut biLer sarung..
langsung dah tak boLeh kancing butang..
lemak pasti akan bertempiaran...[nangis]


3-4 heLai baju aku dah simpan..
pernah cube pakai...
tapi kesian puLak kat anak aku yg rase macam tersepit jer kat daLam perut tu...
bukan...kesian kat diri sendiri sebab susah nak bernapas...huhu


jadi hari ni pakai baju2 kebaye terakhir..[nangis lagi]
masih simpan baju kebaya 4-5 tahun lepas yang paLing longgar...


4-5 tahun lepas baju tu aku pakai masih ade ruang...
tapi pagi tadi aku pakai  baju dah ngam2...
[tak tau lepas makan lunch nanti macamane]
itu tanda.. baju ni jugak perlu disimpan daLam kotak...
[dengan harapan lepas beranak-pinak nanti masih boLeh dipakai]




tu lar bende2 yang kite korban kan untuk menjadi ibu...
aku ikhlas..[lap air mata]
ape saje untuk anak ibu...[bersinar2]
hari tu kasut.. sekarang baju puLak...
oowwhh.. baju2 kurung pesak gantung jugak sudah betul2 tergantung kat atas pingguL..!! tak seLesa...
jadi sudah sampai mase tempah atau carik saje baju baru...[howyeee]




mase anak dara tahun 2007
depan 24 jam KFC..baru balik dri majlis tak hengat ape...
laki aku kate gamba ni aku macam tiang letrik tegak jer amik gambar...[kejam]
baju ni.. sejak kawen laki aku langsung tak izinkan aku pakai dah..
waLaupon baju ni saLah satu faveret aku...!!
waLau tak Ley pakai aku masih simpan...[huhu]
[waLau pon tahu harapan sangat tipis tuk pakai lagi baju ni]

baju ni ar aku pakai hari ni..!!!
tapi ni gambar lame..
gambar tahun 2009..
ngah bersiap pagi nak gi keje...
mak @ adik aku snap..[test camera hp baru kononyer]
masih lagi bujang mase ni...
mase pakai baju ni...saat tu.. baju sangat2 longgar...
kire aku pakai...memang tak de cutting langsung ar.. lurus...[huhu]
tapi hari ni aku pakai..
aku sedar diri..
dah sampai mase baju ni jugak aku kene simpan..


cerite panjang2..
sebenarnyer hanye mahu mintak tuk shopping baju baru..!!!weeeeeeaa...
aku pon dah Lame tak shopping baju...
mud bershopping sedang daLam proses...[muwahaha]
sudah masuk trimester ke-2 jadi keadaan makin ok...[alhamdulillah]



p/s :: aku sangat2 kuat makan sekarang...............




18 comments:

Nurul Husna Abidin said...

heheh..alaa...9 bulan jek kak..pastu leh pakai balik

Lieya said...

He heeee.. MOTIP??? mau cari baju baru yaaaa... ehehehehe... ramai yg kate lepas je bersalin banyak baju takleh pakai... ahaaaaa jaga2 Aty...

Liyana said...

kita plk dr zaman ank dara smpai dah kawen ni, satu bijik kebaya pun xpenah ada, dh mcm ana raffali suke pakai bju kurung je,haha

mkn byk utk baby xpe :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

hehe,besela tu sis..

ngndung kan..sbr2..

t shoping lain yer..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ai rasa kebaya ai dah x muat nak pakai...yalah dulu berat just 49kg now dah jadik 54kg uwaaaaaaa...

NaNaRuZaNa said...

xpe..da besalin nnt pasti muat blk...saye aitu naik sampai 62kg,tup2 pas sbulan,tggl 46kg je...husband ckp lg kurus dr anak dara dlu...huhhu...

Anum said...

adat bila mengandung
hehehhe

ratusiput said...

takpe...pas beranak jogging smpai pengsan :)

Peri PiA said...

alahai,berseri2 la aty especially pic bj biru tu

xper,worth it kan? :')

aTy _faRed~ said...

husna :: macamane kalau lepas 9 bulan masih tak boleh pakai...[huwaaaaa]

Lieya :: hahaha..ketare sangat ek..;p

Liyana :: saye rase lepas ni pon saye dah tak payah tempah baju kebaye..;(

nuyui :: shopping lain tu yang besh dengar...;D

lady ayu :: 54 masih boleh pakai kebaye..tapi kene besarkan sikit.. masih cun tu...:)

Nana :: eerr..penat jage anak ek..:)

anum :: hummm...yer lah..sedih jugak

ratu :: nak jogging tu yg malas sangt tu...tak per lah.pakai jer lah baju kurung..huhu

mizzkechique said...

hehe..comel.. nt pewut dh boyot, xleh dh pakai kebaya..muehehe

Adylia Qarissa said...

lepas nie shoping baju pregnant yea..mesti comey :)

aTy _faRed~ said...

pia :: gambo lame memang berseri2..gambo baru..comot kemain..tak mo letak.. huhu

MK :: huwaaaaa....!!! nangis kuat2..!!

adylia :: yang tu besh..;p

Zana Adieyza said...

makan banyak sbb baby xpe.. tp zana rasa lpeas bersalin atty akan dpt balik berat badan normal.. sbb atty bukan jenis chubby kan, so lemak2 tu maybe susah nak stay lama2 kat badan atty.. hihihi

PinKy MoMMa said...

xpe..xpe..nanti pas bersalin insyaAllah boleh..hehehe yakin!

cik fadh said...

alaaa kompem akak ley pkai baju tu sumer balik bile da bis berpantang . bdn macam akak mcm susah naik jer tol x ?

O'gosh said...

bole punya..CHAIYOK! CHAIYOK!

Mama Gee said...

jap lg leh pakai 'uniform', musti chomel :)