Wednesday, November 23, 2011

DIARY IBU dan BABY :: 19 minggu





assalamualaikum anak ibu,


hari ni anak ibu dah cukup 19 minggu
bermakna dan 4 bulan 3 minggu anak ibu ade dalam rahim dan perut ibu
minggu depan genap 5 bulan..
alhamdulillah..
ibu gembira sangat dengan kehadiran anak ibu saat ni..
ibu tak sabar2 ingin menemuimu..
masuk 5 bulan nanti..
ibu nak 'tengok'  rupa dan keadaan anak ibu dalam perut ibu ni ..
ibu hari2 berdoa agar anak ibu sihat waalfiat dan membesar dengan sempurna[amin]


2-3 hari sebelum ni..
ibu dah dapat rase pergerakan anak ibu dalam perut untuk pertama kali..!!
ibu yakin itu adalah anak ibu yang sedang bergerak aktif...
ibu sangat2 gembira..!!
ibu jugak dah dapat 'rase' degupan jantung mu yang laju..!!
alhamdulillah..
anak ibu sudah ditiupkan roh dan diberikan nyawa oleh Allah [subhanallah]


malam semalam..
sebelum tidur..
ibu nampak kat perut ibu ade benjol kecik timbul..
mungkin tu siku..kaki atau lututmu..
ibu minta ayah rase sendiri kat tempat benjol tu..
biler ayah pegang jer perut ibu..
anak ibu ni terkejut yer..!!
terus anak ibu bergerak dan ter tendang ayah..!!!
hahaha..comel..
walaupon hanyer pergerakan kecil dan sedikit..
tapi dalam tempoh 4 bulan lebih ni..
ayah dan ibu rase bersyukur dan gembire tak terhingga sebab diberi peluang tuk merasai nikmat ni..


ibu selalu berharap...
hati anak ibu akan dilembutkan oleh bacaan2 ayat alquran yang ibu dan ayah selalu bace kan untuk mu..
ibu yakin anak ibu sudah mampu mendengar hembusan doa2 dan harapan2 yang ibu dan ayah selalu katekan pade mu wahai anak ibu..
semoga anak ibu menjadi anak yang soleh kelak..
dan sentiasa akan taat pada perintah Allah...
ibu yakin..kalau anak ibu taat pada Allah..
anak ibu jugak akan taat pada ibu dan ayah nanti kan..


semoga anak ibu terus sihat sempurna hingga saat kite 'berjumpe' nanti...






catatan dari ibumu
23 november 2011
12.00am
[19 minggu]





8 comments:

Peri PiA said...

sebak baca :')

naluri ibu

Adylia Qarissa said...

pasti tak sabar kan?? seronok tengok kawan-kawan dapat baby :)

ratusiput said...

lebih kurang 5 bulan lagi leh jumpa :) smoga semuanya selamat...

nuyui a.k.a miss YUI said...

terharu sy kak baca catatan ini..

terasa saat ibu sy ngndungkan sy as anak pertama yg buatkan mereka lbh2 teruja..

Liyana said...

amin...x lame je lg blh jumpe baby kan.. :)

Anum said...

sayu je anum baca

cheq sue dieyha said...

sebak tbe2 baca entri aty pagi2 nih..alhamdulillah,semoga semuanya selamat yer.semoga saya juga berpeluang menikmatinya....

dahliasayang said...

sebak.
bila pulak turn saya.