Wednesday, March 14, 2012

Aku di-saat2 sebelum bergelar IBU..





dah msuk 35 minggu - 8 bulan 3 minggu..
maknenyer dalam mase lebih kurang 5-6 minggu lagi nak beranak..
tu pon kalau ngam2 ar aku beranak 18 April tu..atau paling lewat 10 hari selepas tu...
kalau lambat..??-kene ar serah diri kat spital [macam yang selalu aku bace]
kalau cepat..."eerrrr...halamak...bersedia ker aku...??!!!!"


setiap kali ngadu kat mak aku "takut ar mak.. nak beranak dah.."
mak aku jawap senang jer "tak de pilihan lain dah..ko kene jugak beranak kan anak ko tu.."


betul ar tu..bersedia atau tak memang kene gak aku kuarkan baby dalam perut ni kan...


cume apepon yang akan aku lalui..
harap dipermudahkan...dan di kurangkan kesakitan aku tu nanti..insyaallah..


ini aku  2 atau 3 tahun SEBELUM KAHWEN


ini aku 2 bulan selepas keguguran awal tahun 2011


ni aku SEBULAN SEBELUM MENGANDUNG kat Terengganu
[koleksi gambar tahun 2011-July]-kurus giler lagi..
berat mase ni hanye 37 kg..!!



update gambar terbaru 
ini adalah aku yang mengandung 34 minggu..!! 
bentuk badan since awal mengandung sampai 34 minggu ni memang tak banyak berubah..perut jer kedepan sebab baby jer membesar..
berat naik lebih kurang 15 kg jer.. [jer..??]
sekarang berat aku baru 52 kg..
[masih ditahap ringan kan tuk orang pegnan 9 bulan??]
saiz baju naik dari saiz 36 ker saiz 40
dari saiz SS ker saiz M dan kekadang L[depend on jenis baju]
tak besh-kesemua baju kurung aku tak boleh dipakai langsung..
paling besh-aku boleh pakai baju2 kurung mak aku yang cun2..!!
[dah lame aku teringin nak pakai baju2 kurung mak aku]

setiap kali orang tengok perut aku mesti cakap-"anak lelaki ek..??"
sebab..perut membulat-muncung kedepan..
memang tepat..!! baby boy's inside..

terus terang aku cakap-aku tak pakai seluar maternity...
sebab aku rase lebih tak selesa...
aku masih pakai seluar jeans tapi dalam saiz yang besar sikit since montot aku pon dah mengembang..
kalau dulu saiz seluar 26 atau saiz S
sekarang seluar aku pakai saiz 29 atau 30..
aku pakai cutting LOW CUT atau cawat pendek..
kire pakai bawah perut ar..
tak de ar ketat kat bahagian pinggang dan aku masih selesa...

selebihnyer..tak de ape yang berubah sangat..
kalau kawan lame jumpe aku akan tegur "badan tak naik..perut jer nampak membesar"
muka pon tak kembang lebar..
orang kata may be sebab aku bawak anak lelaki [betul kah..??]



masih nak melaram..?? harus ar...!!
lagi nak beranak ni..makin menjadi biler aku nak bersiap..
sape kate ibu mengandung tu comot..?? hurrmm...
aku masih rajin pakai pashmina hokeh..
ok tak..biler pashmina aku pakai macam aku pakai tudung bawal..??
tetap nampak menarik dan lebih kemas kan..
pashmina aku pakai ni selesa..tak tebal macam kebanyakan pashmina yang aku ade sebelum ni...
pakai macam ni lebih cepat dan yang penting aku tetap ley feeling2 cun..[muwahaha]
kalau korang pekenan gak pashmina yang aku pakai ni..
tak yah susah2 ko nak gi kedai mane aku beli..
ko yang duduk kat sabah sarawak pon boleh order..
ley dapat secare on9..!! mudah kan...
singgah ar shopping kat DIANDRA BOUTIQUE
harga hanye RM 15.00..!! Klik jer kat SINI... lagi banyak pilihan warna dan corak menarik korang boleh pilih..



waaahhh...kemain banyak agi gambo ko nak tepek kan..ngeh ngeh ngeh..
saat2 akhir waktu aku akan bergelar ibu...harus ar teruja..
tah esok lusa aku beranak..mane nak tau kan..
nak buat maternity photoshoot memang aku rase tak sempat ar..
nak gi carik pon malas..apetah lagi nak soh aku buat kat luar tu..
ngan keadaan aku yang mudah penat dan moody tak tentu mase..
jadi..baik luperkan..
amik gambar syiok sendiri pon....boleh........!! [heheh]


p/s :: anak aku nanti mesti suker bergambar gak kan...













33 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

stiil comel la akak.. seri bakal ibu.. hihi..moga dipermudahkan segalanya ea..

S.n.Fariza said...

comel :)
xlama dh tu.
jaga diri tau :)
semoga semunya berjalan dgn lancar. Amin

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sapa yg preggy pun akan rasa takut tue but inshaAllah akan di permudahkan segalanya....lepas bersalin nnt sure badan slim balik

Wawa said...

15kg je naik..bestnye...sy da naik smpai 22.5kg...menanges nak turunkan berat balik...

Gieyana said...

Sweet kamu...moga semuanya dpermudahkanNya k..x yah takut2 n just imagincne nk jumpa bb comeyy..insyaallah kesakitan tue fly2 away..:)

Liyana said...

sy 6 bln peknen, baru 6kg naik, hoho, sebulan sekilo kot :D

comey je seri ibu mengandung :)

Anum said...

masuh comel dan cute
harap2 semuanya berjalan lancar

Asz Miza said...

Ringannya aty..bestnya kalau memang dr awal dah kurus kann.. :) Berat 52kg je sampai 9 bulan..bestnye. Comel je perut tu kan. :)

@ deqla manjew said...

moga segalanya selamat... selamat menjadi ibu... =)

Cik Ayu said...

banyak juga naik tu.. CA xpenah naik more than 10kg. sbb early pregnant akan turun 7-8kg.. so, before deliver berat akan jd sama mcm sblm preggy.tiga3 mcm tu.. n xde langsung simpan gambar maternity.ish3.. kalu ade pun sume candid 2-3 keping je

semoga kita sama2 dipermudahkan urusan nanti ye..aminn

Asfiza said...

perot akak comeyyy :D

Elly Anaille said...

kurusnye... badan maintain je. perut je yg membesar. bestnye!

e k i n ♥ y u s r i said...

x sbr nak perut besar cm2 jugak

ct shah said...

saya masa anak 1st pun naik dlm 15 kg jer sampai bersalin.org asyik ckp perut kecik jer,anak tak besor ni.sekali keluar 2.86kg which is pada saya agak besar sebb badan saya dulu kecik jer.masa 8 bulan,dah tak gi keje dah sebb tak larat nak berjalan.duk umah 3 minggu sampai beranak.
yg kedua ni tak tau cane plak.:-)

Tina Othman said...

seri ibu mengandung, untung aty badan bukan jenis besar, lepas bersalin nanti mesti kurus mcm zaman anak dara balik =)

Salmia said...

wah.. jeles tgk akak masih boleh pakai jeans.. hhahaha..

awal2 preggy dulu pakai jeans pegi check up, kena marah ngn misi.. sobsobsob...

~ummi lya~ said...

akk naik xbyk pon.kire ok la nk turun nnti.semakin berseri2.hope selamat segalanya.

Hayati A.G said...

first time bg komen lat sini..biasa selalu baca je..sebab sumer entri sgt2 menarik hati...:-)

ringannya..dah sama ngan berat sy sekrg tu..hehe

Insha Allah, semoga segalanya dipermudahkan..Ameen1..Tak sabar nak tgok gambar baby je plak..:-)

~ummi lya~ said...

semakin berseri2 akk. naik 15kg, not bad.tp still slim.perut jer comel.hope semua berjalan lancar, doakan akk n lil baby selamat nnti:)

~ NANA ~ said...

wahhhh bergaya sakan mommy ni...hehe

a'ah badan u x nmpk naik sgt walaupon berat naik 15kg...jeles tau tgk org slim2 time pregnant ni...hehe

cik fadh said...

berseri2 mommy nih ! maintain cun n bergaya mcm anak dara tau..huuuu

izan mama mia said...

berseri-seri orang tengah mengandung ni...akak dulu,36minggu dh bersalin...mg mudah melahirkan nanti.

Mila Ahmad said...

eee..kak aty peyoT dah besau..hihi..

ReYNa said...

sama lah kite.org tgk badan nmpka x naik sgt,perut muncung ke depan tu baby boy,uhuhu.tp jelesnya awk dulu 37 kg je?keciknya:)

UyaRayza said...

aah la cntik la pkai mcm tue..nk pai mcm tue jugak la..simple je x serabut2..anyway berseri2 kan muke skanggg..amboiiii heheheh...

FieZaLieSa said...

naik 15kg pn menten comey lagi..=)
sy dulu naik 10kg je..tp nmpk mcm 20kg..huhu

CikPuan Fara said...

comelnya mak buyung ni.. untung dear, nnti lepas pantang cepat selim melim-->org2 tua ckp hihi

Mimy Hamid said...

jangan risau nanti lepas bersalin konpom leh kurus balik lagi la ko mmg kurus..pantang elok2 eh..eh dialog mak ko ngan ko lebih kurang aku je dulu.."mak, takut beranak" sekali mak aku jawab " dah tu ko nak simpan perut ke?? sampai masa keluar la"

Lieya said...

Wahh ibu mengandung ni, semakin hari semakin berseri2 nampaknya.. sempat pulak promote shawl... ehehehe

YanaMIB said...

klu dh genetik kurus ngandung ank apa pun mmg xkn nek byk..sy pn nek 15 kilo je..pas bersalin mesti senang kurus blk..jg pantang je..gud luck! =)

cikpingu said...

tetap maintain comel jek..hehe...

bsediakah kita...hihi..
insyaallah dipermudahkan... neves jgk ni..

LisaLisut said...

besarnye perut! sah baby boy ni hehe

Mama Gee said...

chomelnyaa perot aty!