Thursday, March 08, 2012

mase mengandung ko minum susu ape..??





sejak awal pegnan..aku memang tak de masalah nak minum susu...
alhamdulillah tekak aku boleh terime...
setiap hari aku amik 2 gelas-pagi dan malam sebelum tidor...
kekadang aku siap cicah ngan roti lagi mase sarapan...[huhu]-sedap..
dan sepanjang 34 minggu pegnan ni-aku setia dengan satu jenama susu ni jer...
susu Anmum-Materna perasa coklat...
pernah gak ade rase macam nak test susu lain...
tapi takut susu lain tekak tak serasi...beli nanti membazir jer tak nak minum..
so far...aku pon tak de masalah ngan susu Anmum ni..
ade orang cakap-die minum susu Anmum ni buat gula dalam badan die tetibe meningkat..
tak pasti pulak aku..
sebab untuk aku-ok jer..tak pernah ade masalah gula terlebih [alhamdulillah]
may be lain orang lain kondisi badannye nyer kan...


awal February aritu-Anmum club buat promosi..
redeem hujung sudu yg dalam kotak susu ni..ley dapat free barang...
7 sudu-free infra red thermometer 
4 sudu-free  blanket comel...








dan sebab kesetiaan aku membeli dan minum susu ni sepanjang 34 minggu pegnan ni...
baru2 ni aku dapat menebus infra red thermometer daripada Anmum club worth it Rm200++..!!!  yaaaeeeyyyy.....
sebulan aku beli susu ni 3 kotak..sekotak ley tahan aku minum seminggu lebih ker-secare konsisten [satu hari 2 kali]
jadi memang sah2 ar aku nyer sudu banyak kan..
dari awal2 beli dolu2 aku dah tau...simpan hujung sudu tu-nanti biler ade promosi boleh tebus...
jadi biler Anmum club hantar email pasal promosi ni..
aku terus tebus 7 hujung sudu untuk thermometer ni..





last week sampai..!!!
seronok dapat barang free..barang berguna pulak tu kan...
memang berbaloi2 ar rase nyer...
walaupon pade awal nyer aku bukan ar minum susu ni sebab nak kan barang2 free...tapi kalau ley dapat x-tra kan lebih bagus...[ngeeee]




menarik kan...??
nak gune pon senang..
letak jer 3 saat kat dahi..dah ley dapat bacaan suhu badan...


neway...mekaseh ar kat Anmum club...[walaupon derang tak bace pon]
terase berbaloi gak ar minum susu Materna ni...
dan ikut perancangan aku nak terus sambung untuk Lecta pulak lepas bersalin nanti..pernah bace review yang baik pasal susu Lecta ni..
untuk membantu kite menghasilkan lebih susu pada anak kite nanti..
insyaallah nak cube..mane tau sesuai jugak ngan tekak aku dan sesuai gak ngan badan aku kan...




sekarang aku nak tebus lagi 4 hujung sudu yang aku ade..
ley dapat blanket comel lak kan...kot ade rezki nanti]
dari simpan2 tak tau biler lagi nak tebus...
sekurang2 nyer nampak gak barang nyer...


korang2 share ar ngan aku susu materna ape yg korang minum mase ngandung ni...






30 comments:

Wawa said...

susu enfamama...tu pun awal2 pregnant je minum..pastu malas nak minum...hihi..last week hubby nak wat susu, tgk susu da keras...terus buang...mbazir betul~!hihi..

CikNaa said...

bestnye dapat thermometer..
berbaloi la minum anmum tu :)
naa minum marigold HL je.
mls nak bancuh susu.. :D

Liyana said...

sy baru ade 4 sudu, nk kena kumpul lg 3, cayok2, hehe

suke perasa ori lg, coklat mcm terlalu muak kt tekak ni, tp ok je, hee

e k i n ♥ y u s r i said...

wah,bestlah

Baiduri said...

erk...tekak sye xleh trime ngn susu anmum, dh try n try....tp totap failed coz manis n bau die...huhu.... sudahnye minum dutch lady je smpai skrg....

farhana shamsuddin said...

sy mnum fresh milk HL sampai muak...dh nk dkt tukar fresh milk lain.. hehhhe

farhana shamsuddin said...

sy mnum fresh milk HL sampai muak...dh nk dkt tukar fresh milk lain.. hehhhe

Baiduri said...

beznye bleh redeem brg dr anmum club....rezeki baby 2...hehe

ReYNa said...

sy dulu2 minum anmum.tp nurse x suggest sgt sbb dia kata berat boleh naik bnyk.huhu.x pasti lah.pastu tuko ke s26.bila rasa muak tuka plk enfamama.hihi.mcm2 experiment susu ni tapi rasa enfama plg sedap kat tekak sy:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui suka susu ..hihi..

Cikpuan rara said...

rara pon minum susu ni.tp original.coklat xleh masuk.

Adylia Qarissa said...

akak..dkna minum susu manis f&n jer hahaaaaa..

tak sabar lak nak tungu cerita akak bersalin ;p

Anum said...

bagus untuk dijadikan rujukan entry nie.. :)

~cahaya~ said...

byknye die minom susu.. bagos..bby msti nmpak cargas kannn?
aini tiap kali scan kna mrh ngan doc sbb tak minom susu..bby tecik je..
sian bby.. :(

LoVEaQshA said...

ms thu jer peknen,gediks trus bli enfamama..walhal mmg thu dri tue bkn leh telan susu sgt..~

sudahnya smp skrg susu tue ada ag,nk kta luak suku pn xbpe nmpk..~ase cam mbzir jer adlh mnum lam 2/3x jer..huhuh

Lieya said...

Waaaaaaaaaaa bestnyeee... nak minum susu jugaklah boleh dpt termometer free... ehehehehee

Aeen said...

kite pn minum susu anmun ni perisa coklat....x tukar susu pn...sbb tekak leh trima susu coklat ni jer...hheh..rajin dok tebus barang kan...

Miss Sunshine said...

haritu mula-mula, kita minum anmum..
pastu kak ipar kata enfa mama sedap jugak... hmm, tapi mcm prefer anmum jugak kot..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

wah..siap dpt free gift. =) sy tak ngandung lagi sis so tak tau.hihi~

Asz Miza said...

sy minum anmum materna mula2 then macam tak serasi bersama je, tros tuka dumil mama. Ok. Tapi skg minum Mamil Mama. Hehe. Mula2 minum ok, dah nak masuk trimester lain mula la jadi tak lalu.

O'gosh said...

dulu first peknen minum gak susu ni....pastu arell lahir ada jaundis dekat seminggu....then baca blog makbed dia kata dia minum susu kambing masa peknen..anak dia putih ngan xde jaundis...makanya teraila Hi-Goat...memang menjadi le...xde problem lgsg baby ngan ai...

Mrs Azhar said...

sy pun minum anmum, sama la perisa coklat tu. tp sblm2 ni dh ada beberapa sudu dia kubuang begitu shj. hukhuk rugi! kalau tak, dah boleh dpt jugk termometer tu. slrg baru nk kumpul blk. xtau la sempat ke x..

jaja_norliza said...

sy minum enfamama..dr ank 1st sampai skang...tp rasanya next month nk tukar anmum..nk tebus thermometer cam aty gak! yeay!!! dapat free!

Mummy GreenyHouse said...

masa anak 1st dulu minum anmum coklat jugak! best3!! then, masa time sy pegnen zaman tu, redeem 7 dpt alat utk check blood pressure tu! best sgt, sgt teruja - sbb selalu nmpak benda tu kat klinik je kan, alih2 dapat free letak kat umah..
hmm..tp org ckp minum susu coklat anak besar..-anak sy 3.2kg. so, anak ke-2 x minum lagi (xboleh nak redem!huhu). tp anak lahir besar lebih kurang sama je 3.4kg...so cane???hahaha... lepas ni if pegnen, nak minum je~

fatihiah said...

alaaaaaaaa Aty da dapat???
Fati baru pos isnin lepas.. huuuuuuu tak saba nak tunggguuuuuu~~~~

~YUN~ said...

yun minum enfamama!hehe!

ala,bru excited ingt blhla redeem susu rayyan,skali utk anmum materna je..hehe

Syima Syaz said...

alamak....kita takleh telan apa2 susu pun.mula2 rajin la minum enfamama tp lepas start demam masa 2 months trus takleh telan...so skrg minum milo atau dutch lady je

!k@ said...

ika minum enfamama coklat..ms awal2 semangat la..masa 3bulan dah start loya terus xminum..2nd tin tu sampai bsalin xhabis lg..hujung2 trimester br start minum balik..ms dlm pantang ni minum dumil mama..cam best gak..
tp bestlah dpt redeem brg yg best.. =)

Mimy Hamid said...

entry sedih ni buat aku...aku adalah peminum tegar anmum..ko tau aku tak tau pasal kumpul sudu sampaila CS anmum call..rugiiiiiiiii...nyesal aku..takpe aku tgh minum anmum lacta ni leh la collect lg huhu

Miss Nina said...

semua tak betul. yang betul susu kambing. jenama2 tu kan dari yahudi. diorang minum susu kambing. suh kita minum susu lembu. susu kambing bersifat alkali, macam air zam2 bagus sbb sifat alkali. sedangkan susu lembu bersifat asid.