Friday, March 23, 2012

Seronok melaram ngan baju emak aku...





sebab kan segale baju sopan yang ade dalam wardrobe aku tu dah tak ade.. sehelai pon yang muat..kompem tersangkut kat pinggang...
jadi dah tibe mase aku pandai2 selongkar wardrobe mak aku pulak...
aku dah lame teringin nak pakai baju2 mak aku ko tau tak...!!
baru sekarang aku dapat merasa..[muwahahah-aku gelak jahat giler nih]
aku nyer saiz baju kurung sebelum ni-saize 36
mak aku-saiz 40
kalau sebelum ni aku nak pakai baju2 mak aku memang tak kan dapat merase ar..
sebab besar sangat..!!!
besar kat bahagian bahu dan pinggang..
jadi setiap kali mak aku beli baju lawo2..-aku hanye bagi sokongan moral sebab memang aku suker mak aku pakai baju cantik2...
tapi sejak 2 menjak ni-sebulan 2 nie..
setiap kali mak aku kate nak beli baju...aku yang lebih2...
motif-sebab aku pon nak pakai same nanti...!!! [ngeh ngeh ngeh]
ni jer saat2 nyer aku dapat merasa pakai-sebab perut dan badan aku dah mengembang...
since masuk 8 bulan lagi..aku dah teruje setiap kali bukak lemari baju mak aku...
masuk 9 bulan ni..hampir semua baju mak aku-aku dah try...[kemain lagi ko kan]


mak aku tak kisah...die pon suker biler tetibe aku kate nak pakai jubah die..!!
dan setiap kali die akan cakap - "cantik baju mak ko pakai " [ceehhhh]-puji baju sendiri..[huhu]


so..ni salah satu jubah mak aku yang aku teringin sangat nak pakai dolu2..
eerr..mak aku pakai cun sikit ar-sebab ade cutting..
aku pakai-muncung jer kedepan... huhu

tang perut rase ketat sikit

tapi masih rase sangat selesa..oohh..aku suker..!!
[perasaan sendiri]
mahu pakai shawl atau pashmina-tapi malas nak carik..



aku ade sepasang sebenarnyer baju macam ni..
tapi versi baju kurung moden..[kali terakhir aku pakai baju tu mase 4 bulan ritu]
kiteorang pakai sedondon mase raye tahun 2010-raye terakhir sebagai bujang

sekarang nak beli baju tak de mud...
sebab hanyer akan pakai sebulan atau kurang jer lagi..
membazir-tak pasti lepas beranak badan jadi macamane kan..
tunggu lepas beranak nanti baru ley pikir
dan tak sabar nak shopping baju baru lepas habes pantang nanti..[yaeeyyy..!!!]









45 comments:

F.A.R.A.H. deeb said...

Walawah mmg cantik baju mak awak tu hehehe...
My latest Entry :)
Ingat! Kalau buat kenduri, buat kat dewan!

Anum said...

wow best la
jimat x yah beli baju

~ NANA ~ said...

amboi lawanya baju ur mom...nasib baik muat kn? hehe

zurayusoff said...

cantik....tak nampak pun macam baju pinjam...sesuai gituuu....

cik fadh said...

mak akak mst bergaya orgnyer..baju cantik smpai anak pown teruja nk pakai baju mak..hihi..

akak cantikkkk !

Liyana said...

amboi untung la blh muat kan.. sy pulak kebas baju adik je, wakaka

Mummy GreenyHouse said...

mmg sesuai! :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik tu sis..untun mak punya bju leh pakai..hihi.

LiNda said...

cantik jubah tu, mane beli? seri orang mengandung, cantik je dia..:)

SYANI said...

Memang cantik baju mak tu..hehehe

CikNaa said...

ciknaa kalo tak peknen pn mmg tak boleh nk pakai baju mak. ini kan pulak buyung sebegini. sbb nya anak dia besau.. maknye plak kecik.. rugi2 (-_-'')

kaklong said...

mom to mom la katakan...terbaik...

hope u selesa sgt n look nice dear..! :)

::CIK LYNN:: said...

cantiknya jubah tu...=)untung bleh share2 bj ngn mak...hehe

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

comeynye mama nie.. =)

LoVEaQshA said...

wah tercapai hasrat erk..~
cntikla jubah tue,mmg sesuai ngn pemakainya..(^_^)

cik alin gedik ! said...

akk cantik sngat ! =D
Semoga Allah permudahkan sgalenye ok .. :)

PUAN THALHA : said...

wah.. cantekkkk!!!

LiErOSe~QiEmi said...

mmg cantik la baju tu.. suke ;)

SarahSyafiq said...

Seri wajah bakal ibu..

Riny said...

senang la kan nak cari baju kalau ade yang same saiz...he3..:)

Salmia said...

lawa sangat.. :)

me kadang2 boleh gak lg pakai baju kurung tp kt perut tu sendat la skit.. :P

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

kte pun bler pregnant pungah gobok mak cr baju hehe..dulu da aim tapi longgar bler preggy pakai ngam² memang besh

farhana shamsuddin said...

naseb bek muat

Qhaifa Nur said...

cantiklah jubah tu....
nasib baik muat...

izan mama mia said...

ehe..cantik bj mum..elok jer.muat tu..

cikpingu said...

kemain lg..hhi... ttp comel bile pki bju 2...

ratusiput said...

tak lama je lg kan...jaga diri bebaik.cantik baju tu.soft je kaler dia..

farahfatihah said...

aty, dah nk dekat dah waktunye..mesti xsabar2 kan =)

~YUN~ said...

aty,cntikla jubah...fits u well!uuu...xsaba tgk anak aty! =)

farhana shamsuddin said...

aty nak kirim toy tu, i kirim duit boleh?

puansazusarin said...

xleh try2 bj mak..sbb bj mak jauhh lebih kecik dr bj sy..he3

♥ Elin ♥ said...

lama x dtg sini melawat kamu,.

sekali dtg dah ade tummy comel :))

tc dear...

.:hana radzi:. said...

wah akak...cantik baju.. :)
tu term dah baby tu..36weeks..hehehe..

Adylia Qarissa said...

hahaaa..akak.. pakia bj mak pon tetap lawa la walopun muncung ke depan :)

nie gambar terbaru ey? macam dah keluar dah bb tu haa...

CikPuan Fara said...

cantiknya baju mak awak! untung bleh pakai je baju mak hihihi

Mimy Hamid said...

pertu ko dah naik semakin tinggi eh nampak la ketara..dulu kecik je...dah beuniform mmg patut..kecik nya badan mak ko kan

PUAN SUE said...

wah..bergaya sakan ni

choclairissa @ intan marliana said...

Cantik baju tu..muslimah idaman suami..hahahha gelak jahat jugak :-)c

chumiekue said...

wah~~chummel....sharing is caring~~gud2~~hee~~

chumiekue said...

wah~~chummelnye~~sharing is caring~~bagusnye~

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Teringat Amy Mastura yg suka pakai baju2 lama emak dia time raya.. tak sangka plak ada yg boleh gang ngan dia.. hehe.. tapi memang cantik la you pakai baju emak you ni. Cumil..

Peri PiA said...

cantik sgt,berseri2 ibu megandung :)

PinKy MoMMa said...

ty...sihat ke? makin berseri la muka skrg..serius manis ok ;)

selalu jengah blog pink kamu cuma tak tinggalkan jejak je..jg diri ya mama to be..xoxo!

Kisah Hati said...

suka masuk blog awak :)

lawa le jubah tu.

btw, rumah tu pun cantik le... nanti boleh amik gambar full tak? rumah aty ke rumah mak?

Cik Dina said...

NAK KETAT,MANTAIN DARA DAN KEKAL SIHAT SEBAGAI PERAWAN BERKESAN MENGGUNAKAN PIL SERI PERAWAN buatan orang kampung 100%...layari cikdinafarhana.blogspot.com