Thursday, April 12, 2012

tengok dalam drama tivi macam senang jer....

korang yang dah beranak mesti tau kan macamane sakit dan seksanya nak beranak kan...
[anggap sahaje kafarah dari Allah bagi penghapus dosa2 kita-insyaallah]
tapi ko perasan tak..kalau tengok dalam drama ker wayang ker...
orang yang berlakon mengandung lepas tu action konon2 nak beranak..macam senang jer kan...??!!
lepak2 minum petang ngan laki ker ngan keluarge..gelak2..suka2..
tetibe sakit perut kate dah nak beranak..
lakinyer panik-terus hantar sepital-tak sampai baper jam dah beranak...
aaaahhhhh..tipu semua tu...drama lebey..!!![apehal aku lak yang emosi..??]-ngeh ngeh ngeh
tak de pon tunjuk sakit contraction tu berjam2..
tergolek terlentang menahan sakit...
tak de pon nak cerite yang betapa menderitenyer saat sebelum nak beranak tu...
okeh..mungkin nak menjimatkan masa dalam drama...
dah akhirnyer-kite tertipu...hahahaha...

hakikat yang dilalui-tak sama macam dalam drama yang kite tengok...
tengah2 gelak lepak tengok tivi-terus sakit-dan terus beranak..
sakitnyer yang dilalui berjam2-dan ade berhari2..!!!

saat ketika aku sedang melalui waktu2 kritikal..
hanye kesabaran dan keredhaan sahaje yang sentiasa aku tetapkan dihati...
kekadang biler kesabaran semakin menipis-dan sakit semakin mencengkam...
aku cuba tetapkan hati pada Nya-agar redho ngan segala kafarah dari Nya..
[selalu laki aku yang jadi mangsa moody tak tentu mase aku]
betul..setiap orang melalui keadaan yang berbeza...
ade yang keluar tande..ade yang tak..
ade yang pecah air ketuban..ade yang dah sampai saat akhir pon tak pecah2 lagi..
ade yang 2-3cm bukak bukaan dah sakit guling2..tapi ade gak yang dah 6-7cm pon ley relaks lagi minum air milo..
ade yang rase sakit contraction kat pinggang..tapi ade gak yang sakit nyer dari perut...
ade yang sakitnyer sehari..tapi ade yang sakitnyer seminggu..
semua tu adalah bahagian masing2...sabar jer lah kesimpulannye...

tu yang selalu terpikir dalam hati..
aku tengok orang bak beranak dalam drama tu senang jer..!!!!


haaaa..selepas hampir seminggu...
ko rase2 aku dah beranak ker belum...???

47 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

dah ke belum sis?

Puan Anna said...

lahai...branak ke blom nih (tetibe silent reader bersuara nih)...maklumla silent reader pun tgh pregnant...

azam said...

berat mata memandang...berat bahu memikul

mamaiffah said...

emm tekaan saya mesti dah bersalin kan??? sbb senyap jer....

nuyui a.k.a miss YUI said...

kak,dah beranak ke belum?? sy rasa belum..hihi.

Mimy Hamid said...

drama sangat wehhh...takleh percaya hihihi...aku dah lalui..walaupun aku takde sakit beranak...tp rasa la jugak berjam jam menunggu nak bukak tu...weh dah beranak blum ni?? macma dah je...hehehe

Riny said...

tanye benda yg same dah ke belom...hehehehe..:)

farhana shamsuddin said...

dah kan...

farahfatihah said...

tiap org sakitnye beza2 aty..baykkan zikir yer kalau sakit igt Allah, jgn pk sakit tu sgt t lagi sakit

Mommy_Cha said...

da beranak letew....;P

PUAN SUE said...

kena banyakkan berdoa ok..su rasa sakit berjam-jam jugak..heheh

MissRhana said...

dah kan kan?

jaja_norliza said...

mesti dah bersalin ni..tahniah aty!!heheheh cepat post gambo baby...cter pengalaman bersalin...x sabar!...
"tp..da bersalin ke bdk aty ni"...huhhuu [confius]

Fahreen Fredo said...

Mesti awak dah bersalin. N congrats in advance! :D

Mila Ahmad said...

surprise betul la akak nie, dah beranak ke belum ni kak oi.saya pulak yang suspen.

CikPuan Fara said...

rasanya dah bersalin kot.. hihi update yer?

Honey_dear said...

saya teka, BELUM =)

ibuhebat said...

lagi satu, dalam tv sakitnya selalu over.. terjerit and dan-dan tu nak beranak. takpe aty, be strong.. ;)

Nadya Zahid said...

mesti dah bersalin kan?heheehhe...all the best!

Anum said...

dah bersalin ke nie?

Anonymous said...

cpt la bgthu sis...dh bersalin ke blm?

ettyzukhair said...

haah dh ke blum???saspen jer...

SYANI said...

Baru tadi terilintasa dalam hati ko dah beranak ke belum. Usah percaya sangat mende dalam tivi tu.. Drama je lebih.

.:shura shushi:. said...

belum kot..hihihi

bunga_rose said...

dah ke?

♥ Wina ♥ said...

dah ke belum??

aiseyyy suspens nih...

Reensyarinie said...

aah la aty dh smgu xupdate blog ni..nth2 dh beranak kan..aishh dah ke belum ni.hehe

SarahSyafiq said...

sis, dah ke belum.nak tahu jugak nie :)

@ deqla manjew said...

sudah beranak ke belom? lalala~ (nyanyi2 mcm nada lagu sudah kawen ke belom) haha :p

♥S@R@♥ said...

maybe kita kena tengok drama tentang melahirkan anak kot baru xtertipu dgn drama..hehe

hope dah bersalin la..

cepat le share gambar..

& happy breastfeeding ea..

CikNaa said...

itu la pasal..
ciknaa sampai skrg pelik lg nape la takde tanda2 nak bersalin lg nih.. doa sgt baby keluar sbelum 25hb..klu x, 24 dah kne admit.. induce.. ohh tidakkkk..

FieZaLieSa said...

lme je senyp, tup2 tnye dh bersalin ke lom..sgt suprise..huhu
rs mcm dah je..
klu dh...congrats yer sis..=)

Lara Shamsyul said...

ala.berteka teki je ni.hehe.i stiap hr pk u da beranak ke blum,punyela nerves sama

Diana said...

"saat ketika aku sedang melalui waktu2 kritikal.."

Ayat mesti dah beranak tuuu...

Diana said...

"saat ketika aku sedang melalui waktu2 kritikal.."

Mesti dah beranak nyerrr... :-)
Tahniah...

Diana said...

"saat ketika aku sedang melalui waktu2 kritikal.."

Mesti dah bersalinnyer kan...?

yUmIe said...

blm..klu dh awl2 ni xsempatnye nk update blog pjg2.hahaha..
btw,kt tb tu xbleh caya.nyampah!!xyah le bygkn kte akn sakit n beranak cm org berlakon dlm tv tu..huhu

LoVEaQshA said...

eh smpt lak mn teka teki erk..
Sblh side kta da bslin sblh ag kta lom.ish pnt tau nk pk cik aty da bslin ke lom..cptla gtau xsbo nie..:-)

Liyana said...

mcm dah je.. hehe
cpt la update :)

D Yatie said...

udah ni...hehehehe...
btw, setiap sorg tu melalui pglmn yg berbeza...ad pglmn yg buat org kata, kalau boleh dah tak mau dah..ad juga sebaliknya... tpklo yg dalam drama tuh...memang drama sangat...hahaha...

PUAN THALHA : said...

aty. kite rasa awak mesti dah bersalin ni. hihi. cepatlah post gambar baby. tahniah tau! :)

Peri PiA said...

semoga dipermudahkan dan selamat semuanya,Amin

cik alin gedik ! said...

hye akak !
akk dah bsalin blom nieh ??
suspender sunggoh ehh ..hehhe >_<

Mummy GreenyHouse said...

aik?? dah ke belom?????

err..belum kot..kalau dah, pasti semangat nak hapdet baby comel kan..kan...kan???

sy pulak suspen~

cikpingu said...

nk bgtau...sis aty belom bsalin lg ni... korg doa2 lah bg bby sis aty cpat kuar... rmi yg tggu bby ni..

whiteapple said...

Salam, kita rasa aty dah bersalin kan? hehe. tahniah tau. nak tgk gambar baby ^_^

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Tu la yg buat I fobia nak beranak tu.. I sakit tak lama, 1/2 jam je terus beranak.. tp minit2 terakhir tu.. Ya Allah.. mcm nyawa2 ikan Aty.. tp ini anak u lelaki kan?. Nt klu anak pompuan, dia tak berapa sakit.. percayalah.