Tuesday, September 24, 2013

Playrooms :: Meja Aktiviti IKEA qaleef



ko ingat tak dulu...aku rase dalam 4-5 bulan lepas kot..
aku ade buat entry pasal meja aktiviti kat playrooms qaleef...
mae tu aku baru ngetes letak..
nak tengok anak aku tu boleh duduk elok2 tak kalau aku letak meja aktiviti tu...
sebelum aku beli real punyer...
tapi mase tu misi adalah gagal...
sebab...dak Qaleef tak tau fungsi sebenar meja kerusi tersebut..
alih2..atas meja dah dia...

tapi tu dulu..
mase tu qaleef baru masuk setahun kot...





baru2 yang tak ar baru sangat..
mase jalan raye umah blogger IKA [entry nih]
boleh pulak qaleef duduk elok2 kat meja aktiviti Ammar anak ika..
mase tu terus cakap ngan fared -boleh beli dah-
ko tengok ko tengok..punyer ar nak sangat kaaaannn...



comel jer kerusi ni...
aku nak duduk pon tak konpiden ooii...
kalau abah nyer duduk aku dah mula risau...takut roboh...kahkahkah...



aku beli sebijik macam Ammar tu jugak kat IKEA..
sebab..aku rase meja tu comel dan kecik sesuai tuk playroom qaleef..
tak amik ruang yang banyak...
kalau ikutkan sebelum ni nak beli yang warne warni tuh...
tapi..aku rase yang ni pon comel sangat dah...



tengok...sedang elok jer qaleef duduk






sekarang tak de dah ar buat aktiviti atas lantai..
mak ko ni yang sakit pinggang






"giggeerr...gggeerrr..." [tiger]





kali ni...meja aktiviti lebih bermanfaat tuk qaleef...
eerrr..kekadang aku pon menumpang buat kerje sekali....ngeeee...
buat mase ni..aku letak kat satu sudut bilik permainan dia..
tapi nak alih ketempat lain..
kene rombak balik susun atur dekorasi bilik qaleef..
nanti...kalau dah siap..aku akan kongsi..insyaa Allah..
ade beberape perubahan dan pertambahan aku dah buat pada bilik dia nih...
pening oooii menan banyak sangat...!!
tapi sekarang qaleef dah paham..-mengemas selepas main- kekadang la.....
tapi selalu nyer...memang macam singapura dilanggar todak bilik tu jadi nya...bersepah..!!
selalu tanye qaleef "ade raksasa menyerang eh bilik awak ni..??" kahkahkah...
eeaahh...tapi tak lawak pon masa tuh...aku tengah geram tuuuuu.......
tapi heran nyer...menan semakin bertambah...
nak salahkan sape tuh....lalalala.....





21 comments:

S.n.Fariza said...

very good :)
comelnya anak belajar.
rajin2 ye

S.n.Fariza said...

very good :)
comelnya anak belajar.
rajin2 ye

UMIE SUE said...

teringin gak nak cam ni tapi bilik aqilah kecik..dah letak katil ...sob sobbb

Nurzakiah Hanum said...

cute n simple

erin said...

haha, rin pun aim meja ni, sebab murah n warna putih, mmg nk letak dlm bilik aish nanti :)

Aeen said...

rajin qaleef bace buku n wat drawing yeh....elok je dok atas kerusi tu..heheh...

ameris said...

cun jugak meja ni. tp akak dh beli side table kaler hijau jd meja aktiviti rayyan & yaya. masa tu tgh sale meja tu rm19.90 jek...

Fizah said...

ahaiii...comel terbuntang2 mata buat aktiviti dak qaleef ;)

Hayatie Hashim said...

Comel set meja ni kan..ritu nak beli gak..tpbeli meja yg rm29.90 tu dgn kerusi mamut je. Budak2 kat rumah ni baru2 je khusyuk..lepas tu hmmm

fazianbatrisyia said...

tu la masalahnya...kita suka nengok menan byk tu..tak beli cam kesian kat anak...dah beli kita pulak yg kesian kat diri sendiri..nak peruntukan masa mengemas pulak...

O'gosh Iskandar said...

hehe...kat rumah klu letak kat depan baru diorang nak lepak kat meja...kalau letak dlm bilik diorang alamat x berfungsi la..bagus sungguh la Qaleef ni..

Chekgu Azrine said...

Aiyooo...suka sgt klau dpt bli utk.aish..tp rasanya blm lg kot..sbb umh sempit..huhu..nk tggu dok umh sndiri..masa tu aish dh besar kot..ahaha

Cik Puan Rara said...

Ya Allah,pandainya qaleef duduk atas kerusi tu.elokkk je.gud boy sgt~

yun said...

cute jer kan...
mcm2 ada...bestnya lah mcm nih...
kat mana yer boleh beli buku tiger yg qaleef tengah tgk tuh??
bestkan...gambar besar mcm tuh...

Nurul Aziz said...

bagus laaa qaleef boleh statik main2 duduk kat kerusi tu.. kalau anak dara kat rumah niiiiiiiiiii kerusi tu dia main tarik-tarik, main tolak-tolak.. urghh! hihihi

m@m@yAyA said...

amboi aty cepat dah eh ko g beli..
bape erk?aku pn nak gakla beli..hihi

Rizziela said...

cantiknya.. .berapa RM

Dkna Abza said...

bape lama qaleef bertahan duduk kat meja nie??

!k@ said...

Gud boy pandai qaleef belajar kat meja..hihi..comel sgt..ika dlu beli ni sbb jimat ruang..mula2 nk beli bulat besar tu..tp pikir2 balik mmg xleh sbb mkn space bnyk.. :-)

e k i n ♥ y u s r i said...

akan ku kumpul duit utk belikan zara jugak
huhuhu

ayahmamilisa said...

dd dah beli meja and kerusi aktiviti untuk lisa..tapi murah je kat courts..bekenan pasal warna pink..hehe..nanti kita revealed ye..hihi..