Saturday, July 12, 2014

review TRANSFORMERS 4 - best ker..??




aku dan fared memang peminat kipas susah mati TRANSFORMERS..
kiteorang hapal semua nama2 robot dalam transformers tu hokeh...
kali pertama kuar cerite ni..
belum kenal laki aku lagi..
aku tengok tah berapa puluh kali kat wayang..kagum punya pasal..
TRANSFORMERS yang kedua pulak..
aku tak tengok..
sebab.. adik lelaki aku meninggal time tu..
jadi memang sampai ke sudah aku tak pergi wayang tengok..
tapi.. lepas2 tu.. aku langgan astro besh ke hapa tah masa tu..
aku tengok sampai lebam.. 
dah tu..tak jemu2 pulak layan CD.. ada lagi kat lappy...
laki aku pulak..paling suka TRANSFORMERS yang ke-dua ni..
sampai beli poster 3D baikkk punya beratus...puufftt..
tu ada letak frame dah kat bilik dak qaleef...

masuk TRANSFORMERS yang ke tiga 
kiteorang tengok sama laki binik...ada aku cerite kat SINI 
lama dah tu...tahun 2011....
tapi masa ni..ramai cakap tak besh..
sebab..cerite nya lebih complicated...
dan heroin nya si kaki seksi Megan fox tu dah takde...
memang nyampah tau..
tapi.. bagi kipas susah mati macam kiteorang ni..
bukan nak tengok sangat megan fox tu kan..
jadi..tetap rasa gempak..!!
dan menjadi perbualan kiteorang berhari2.. kahkahkah...
dasat sangat impak TRANSFORMERS kat kiteorang laki binik...
kalau yang lepas fared beli poster..
kali ni..Fared beli magazine transformers pulak yang mahal nya ya hammmpppuunn...
laki aku pon... pheewww....


ni dah masuk TRANSFORMERS ke empat dah ni...
kalau ko nak tau.. dari tahun lepas lagi..
laki aku dah awal2 bagitau aku..
yang tahun ni nak kuar TRANSFORMERS ni..
dah tau dah bila tarikh mula tayangan...
ko tengok.. setahun awal hokeh..!!
aku rasa..kalau ar boleh beli ticket wayang setahun awal..
laki aku dah beli sesiap dah ooii....muwahahaha...
siyes ni....

biler kuar jer poster tayangan premier..
kiteorang dah mula planning nak tengok bila...
qaleef pulak acaner...agagaga...
since memang tak akan bawak qaleef masuk wayang untuk cerite2 macam tu..
jadi.. memang pening ar kiteorang mana nak 'di pos' dak qaleef... keji... hahaha...
yer lah.. arwah mak dah takde..kalau tak dulu..
memang die jer lah yang aku paling percaya..
tapi since die pon dah besar dan boleh bawak diri..
jadi.. kiteorang decide nak mintak tolong Tina jaga kan...

ko tengok ko tengok...!!
sanggup ko kan... ni bukan demi mu anak ni..
nih demi mu  TRANSFORMERS ni...!! 
kalau tak..siap kiteorang kate terpaksa tengok asing2...gitteeww ko aty..
sorang jaga anak..sorang gi tengok...
tapi tak besh lah pulak kan..
tak dating2..ngeeee.....



so pergi hari sabtu sehari sebelum puasa kat JUSCO bukit tinggi Klang..
sebab nak hantar qaleef kat umah Tina...
tiket dah beli awal2 dah..
hari khamis jumaat kerja..tak ley tengok...
tu pon tiket penuh dah..
dapat seat tepi2... nak ke depan gak lah..
tengok sekali ngan adik2 aku....

tu jer lah sekeping gambar yang ada..
amik dari instagram...tu pon sebelum masuk tu..

movie start pukul 2.25pm...
punyer lah ramai orang ya hampuuunn...
ingat nak shoping2 pre-raya konon nya..
nan hado...sebab tak sempat...
kiteorang siap2 solat dulu baru pergi...
sampai2 beratur beli pop corn pon dah nak setengah jam...
tak beli kang..macam tak besh pulak..


TRANSFORMERS ke-empat ni....
hurrrmmm..... totally berbeza..
langsung tak ada kesinambungan dari TRANSFORMERS sebelum2 ni..
takde lagi pelakon2 asal..
semua adalah pelakon yang lain..semua hokeh..semua..
kecuali robot2 tu jer lah...

apa yang besh..??
eerrr...sori to say.. selain teknologi.. aku tak rasa pon TRANSFORMERS ni besh..
mula2 agak slow....
mungkin sebab cerite baru kan..
jadi.. macam kene buat penceritaan balik..

tapi.. kalau ko cakap pasal teknologi..
yang memang lagi gmpak ar dari yang sebelum2 tu..
OPTIMUS PRIME pon nampak lagi solid...
kaki seketing kemahen seksi tinggi...hahaha...
muka pon lebih kacak.. giteeww...

kalau ko memang peminat teknologi semata..
atau mungkin ko baru fes time tengok..
mungkin cerite ni menarik..
tapi untuk aku yang mengharapkan drama lebih dari kesinambungan TRANSFORMERS lama..
cerite ni agak boring..

awal2 sebelum TRANSFORMERS ni kuar lagi..
laki aku dah cakap..
kali ni memang berbeza..takde lagi sam wickwiky..takde lagi lagi family2 die..
takde lagi agent2 askar tu...
tapi.. sebagai kipas susah mati konon nya..
aku pikir.. cerite ni tetap akan besh..tetap akan hebat..
sama persepsi macam TRANSFORMERS yang sebelum ni..
yang dari awal orang lain dah cakap tak besh..
tapi biler tengok sendiri.. aku tetap rasa besh giler..
sebab aku rasa...apa yang aku suka adalah teknologi TRANSFORMERS tu sendiri..
tapi... tak pon sebenarnya..
bukan teknologi semata.. aku nak kan drama tu....

dah lama lama giler.. sebelum2 ni pon memang lama cerite TRANSFORMERS ni..
tapi kali ni..rasa macam lama sangat lah..
mungkin sebab...eerrr...boring...kot.....
sakit kepala aku terus dalam tu...

kol 5 lebih nak ke pukul 6 baru kuar...pheewww....
tak sempat lagi nak shoping pre-raya yang konon dah eksaited dari awal nak shoping..
sebab.. nak kejarkan solat asar..
lepas tu.. nak kene balik cepat..sebab malam tu terawikh pertama..
dapat rembat 3-4 helai baju kat sales PONEY jer..
tu pon sebab.. die buat betul2 kat tingkat bawah denat ngan pintu keluar..
memang akan lalu situ..
tu..laju2 pilih.. bayar dan balik..
TRANSFORMERS punya pasal....uhukuhukkss..

keluar2.. adik2 aku dah cakap..tak besh..bosan bagai...
kiteorang laki binik pon tak cakap banyak pasal TRANSFORMERS kali ni..
macam takde apa berlaku jer..
tu ko tengok.. dah 2 minggu baru nak hapdet...agagaga..
jujur hokeh..jujuuurrrr...

aku tak pasti lah kalau ada next TRANSFORMERS lagi 3 tahun [kot ada]
kiteorang akan teruja macam TRANSFORMERS yang lepas2 gak..
since yang ke empat ni agak mengecewakan kan...hurrrmmm....



tu pendapat peribadi aku..
pendapat korang yang dah tengok pulak macamane..??