Wednesday, May 20, 2015

kasut entah yang keberapa pasang sepanjang mengandung.........






sepanjang mengandung ni...
aku rasa... banyak kali gak aku beli kasut...
kasut yang selesa..
eaaahh.. kaki aku tak bengkak tau... 
aku pon tak pasti kenapa..
eerrr.. bukan satu bende yang wajib kan kaki bengkak time mengandung..??

tapi aku perasan kaki mengembang..
tu jer lah..
sebab.. setiap kali pon..
rasa makin ketat pulak kasut2 aku..
sedang kan baru beli tak sampai sebulan..
tu dah keje nya aku dok lah membeli kasut 2-3 minggu sekali...
kasut2 yang sebelum tu elok lagi..
aku simpan..pakai pas beranak boleh...

paling besar aku beli saiz 6...
hahaha.. ko mampu dari saiz 4 terus saiz 6...
tapi ada sepasang jer lah aku beli..
rasa longgar sangat lak..tak selesa...

biasa pakai saiz 5...
kire standard lah dari saiz 3-4 naik ke 5 atau 5 setengah kan..
tengok bentuk kasut..
tapi heran nya.. masa beli elok jer saiz 5 tu..
pakai 2-3 minggu macam mengecut pulak kasut nya..tu aku pelik tu..hahahaha..
ke memang cegitu...

ada satu kasut biru yang laki aku cakap ada lambang ultraman tu..
ingat tak..
tu peberet aku lenjan..
sedap pakai.. tapi..
tetibe perasan kat bahagian tulang kaki yang sebelum jari2 tu..
alaaa..kat bahagian paling lebar tu..
kopak pulak...
tak pernah2 aku pakai kasut kopak kat situ...
ni baru pakai dah terkopak...
tak de lah pulak kene air ker hapa..
aku syak kaki aku mengembang kat situ lah... rasa nya lah...
tapi sayang kasut tu.. aku mintak laki aku bawak kedai tampalkan balik...
pastu simpan pakai lepas beranak...

baru ni.. aku gi borong lagi 2 pasang kasut flat..
tapak leper...
rasa 3minggu lepas kot...
dah tak de tempat nak simpan dah..
seb bek leper..boleh aku tindan2 kan...huhu...
memang terpaksa beli.. sebab kasut yang ada dah tak selesa..
ecaaaeeaahh ko... terpaksa konon..mihmihmih..
sebenarnya.. boleh jer beli jenis selipau tu...
tapi..entah.. aku tak minat.. beli2 kang aku tak pakai gak nak buat apa..
bek aku beli apa yang aku suka nak pakai..





ni ha kasut nya.. aku suka ah.. 
ingat kan dah habes selesa dah ni...
aku dok pikir.. malas dah nak beli2 lain.. sebab dah nak dekat sangat beranak nih..
tapi.. aku pakai ni.. rasa ketat semacam jer pulak...
dah kenapa...
siyes kaki aku tak bengkak pon...
tak kembong2 pon aku tengok..
aku tau lah.. dulu masa qaleef merasa dah kaki kembang kembong bengkak tu semua..
tapi.. tak selesa nak pakai...
aaiihh.... malas lah aku nak beli saiz besar sikit...
dah nak beranak sangat ni..
kang lepas beranak tak pakai2 kang...





ada sikit tumit..sikit jeewwww...
pergi spital.. bunyik sikit tapak nye..
nurse sound kenapa pakai kasut bertumit time pregnant..
eerrrr..sikit jer koootttttt ko..!!!
tak effect okeh...
jeles ler teeewwww... hahahaha.....


tak per... pakai jer dulu apa yang ada..
masih oke boleh bertahan...hahahaha..
ko nak melawo punya pasal kan...cegiteeeewwwww....





okeh... aku bosan...
tak de cerite ringan nak cerite..
cerite kasut pon boleeeeeyyy.... agagaga...
cerite berat2 banyak lah..
tapi aku yang malas nak cerite..
kang aku letih.. hahahaha....









9 comments:

Sheila Adziz said...

akak pun sama masa pregnant ler ssh nak cari kasut yg sesuai... sakit kaki kan...

Nurzakiah Hanum said...

cantiknya :)

Hamelia Hamid said...

comel kasut tu

Hamelia Hamid said...

comel kasut tu

MizzTina said...

kaki slim je..xmcm org nandung pun akak ni..

Chekgu Azrine said...

akk anak sulong je bengkak kaki...
anak 2-4 takde bengkak

Rai OurKizuna said...

perghh.. cite pasal kasut pakai masa pregnant pun panjang kemahen ye aty.. hahaha

Fai Nardir said...

fai masa pregnantkan adam dulu kaki pun tak mengembang.. saiz kasut pun sama je... size 5.. hehe..

Ayu Zan said...

Sy pun masa preggy pakai sz 5. Sblm ni sz 4. Even x bengkak tp cam jd ketat all the kasut. Hhehe. Tp plg selesa pakai kasut flat bertutup la.