Showing posts with label CLOCHE. Show all posts
Showing posts with label CLOCHE. Show all posts

Wednesday, May 24, 2017

LELONG SAMPAI LICIN PALAZZO DAN WIDE LEGGED PANTS SERENDAH RM 19 !!









CARDIA WIDE LEGGED PANTS [baru !! BUKAN PRE-LOVED]
MATERIAL SB LINE COTTON

RM 35 SM / RM 45 SS
[HARGA NORMAL RM 89]


BELI LEBIH LEBIH MURAH !!
[SELUAR KE DUA & KE TIGA - RM 29 SEHELAI]

beli 3 HELAI percuma 1 !!

FREE POSTAGE

COLOR :: PINK / BLACK / OFF WHITE / DARK CHOC
SIZE :: S / M / L / XL [habes]










CILEA PALAZO [baru !! BUKAN PRE-LOVED]
MATERIAL :: QUALITY COMO CREPE 
RM 25 SM / RM 35 SS
[HARGA NORMAL RM 79]

BELI BANYAK HARGA LEBIH MURAH !!
[SELUAR KE DUA & KE TIGA - RM 19 SEHELAI]
beli 3 HELAI percuma 1 !!

FREE POSTAGE

COLOR :: CREAM / GREY / BLUE / WHITE
SIZE :: S / M / L / XL [habes]




TAPI STOK SANGAT TERHAD.. TAK BANYAK TINGGAL
[ada size yang dah habes.. plz wassap untuk cek size color yang masih available]
SELUAR BARU YER BUKAN PRE-LOVED





SERIOUS BUYER !! JANGAN BOOKING2 TAPI LEPAS TU SENYAP
SEBAB STOCK SANGAT SIKIT
LEPAS DAPAT ACCOUNT TERUS BUAT PAYMENT DALAM TEMPOH 3-4 JAM SAHAJA
SELEPAS PEMBELIAN TIDAK BOLEH DI TUKAR  



WHATS APP : 019-2085089


Saturday, February 25, 2017

SALE KAW2 NAK KASI CLEAR POTONGAN 50% !!




AVAILABLE : S / M / XL


AVAILABLE : S / M 

AVAILABLE : S / M / L


AVAILABLE : S / M / L

.
CARDIA WIDE LEGGED PANT

side pockets
getah dan zipped di belakang
material cantik /berkualiti [SB line cotton] -mudah gosok


[cutting hadapan]


RM 49.90 SAHAJA.
(Normal price Rm 99)
.
๐Ÿ’• BROWN ::
S / M / L / XL
๐Ÿ’• PINK ::
S / M / L / XL
๐Ÿ’• OFF WHITE ::
S / M / L /XL
๐Ÿ’• BLACK ::
S / M / L / XL
.

.

.








CELIA PALAZZO [LOOSE] 

side pockets
getah dan zipped di belakang
material como crepe/tak jarang -mudah gosok





RM 39.90 SAHAJA.
(Normal price Rm 79)
.

BLUE MINT ::
S / M / L.
WHITE :: S / M / L / XL.
GREY :: S / M / L / XL
CREAM BEIGE :: S / M  


SERIOUS BUYER ONLY /READY STOCK-TERHAD
PAYMENT WITHIN 5 HOURS

BELI 2 HELAI KE ATAS FREE POSTAGE SM

nak kasi licin stock yang tak banyak tinggal malas nak simpan2 dah /nak kuar design n color baru [ada saiz yang tinggal 2-3 helai jer]


Jangan tunggu lambat2.. Stock yang ada ni pon tak banyak dah tinggal.

what's app 011-23451742 sekarang jugak







Sunday, January 22, 2017

9 sebab kenapa korang WAJIB ada KAMELY SUIT ni..






1. Bahagian belakang yang LABUH menutup bahagian punggung


2. Asymmetrical cutting / potongan serong akan buat bentuk badan menjadi seimbang

:: which is mean kalau badan terlalu kurus.. tak akan buat nampak lagi kurus.. dan kalau bentuk badan berisi..baju ni akan buat nampak korang lebih lansing dan tinggi 


3. Wide legged Palazzo yang selesa..!! ada 2 pockets sisi.. dan zipped sorok / getah kat belakang


4. Kain/Material yang sesuai dengan cuaca Meysia TAK TEBAL.. tapi TAK JARANG.. tak panas.. boleh pakai harian ke pejabat atau kemana2 jer..insyaa Allah selesa..


5. datang dengan pilihan warna lembut/pastel yang sangat2 lah sesuai tuk bawak ke pejabat . 

:: eeaahh.. korang tau kan.. baru2 ni viral guide line pasal etika berpakaian ke pejabat yang nak di perketatkan semula.. ?? tapi dengan Kamely Suit ni korang tak yah risau.. insyaa Allah sesuai dan tak menyalahi etika tersebut


6. IRON-LESS..!! tu paling penting tuk ahkak.. mesti lah mudah di gosok.. dan boleh masuk mesen jer.. tak cerewet nak dry-cleaning..hantar dobi atau steam iron bagai..


7. Jahitan kemas.. insyaa Allah korang pasti berpuas hati.. dan selain ke pejabat.. boleh pakai santai secara kasual atau ke majlis2 tertentu jugak hokeh.. 


8. BREAST-FEEDING / WUDU' Friendly.. tak de masalah nak pakai lawa2 walaupon dengan anak kecik..nak buat aktiviti mengepam susu pon senang..



9. HARGA YANG MURAH !!


Dress sahaja :: Rm 69
Palazzo sahaja  :: RM 69

COMBO SET KAMELY SUIT 
[baju dan seluar]

HANYA RM 99 SAHAJA..!!
[JIMAT RM 39 !!]





AVAILABLE SIZE  [SIZE CHART]

S / M / L / XL




so.. apa tunggu lagi...
cepat lah beli sekarang.. bukat setakat nak pakai ke pejabat..
cuti panjang CNY next week boleh pakai berjalan/bercuti jugak 



so...apa korang tunggu lagi.. jom lah cantik bersama2 giteeewwww...


Whats app/sms sekarang 


+6011-23451742 
[untuk urusan jual beli sahaja]

FACEBOOK :: Cloche By Atyfared

INSTAGRAM :: cloche_byatyfared


Thursday, January 05, 2017

KAMELY SUIT - belum launching..tapi ramai dah mula order !!




korang... aku dah..eerrr..baru nak lancarkan produk pakaian pertama aku di bawah jenama CLOCHE 
iaitu KAMELY SUIT.. yang datang dengan crop tops dan palazzo pants sepasang...

eeaahh..apesal sekema sangat ni..hahaha..

selama ni promote barang orang..ok jer..konpiden jer rasa..
tapi biler nak promote barang sendiri..macam segan2 pulak.. bahahaha..
ngada sangat ni..

orang kata.. kalau kite nak jual sesuatu barang tu..
kite kene jatuh cinta dulu..
dan..bagi aku..kalau bukan sebab barang sendiri pon..
aku jatuh cinta dengan KAMELY SUIT ni hokeh..!!
dan aku rasa..ramai orang pon macam tu..
sebab.. sejak aku post kat IG n FB 2 hari lepas..
alhamdulillah..orang dah mula start order..

so.. sekarang..aku nak lancarkan kat blog reader pulak..
korang dah boleh buat pembelian dari saat ni yer..

korang tau tak..saja nak share ngan korang ni..
sengaja aku buat potongan serong [crop] sebab nak kasi nampak effects lansing dan tinggi 
dan yang sangat2 kurus macam aku ni pulak...
potongan macam ni BOLEH ELAKKAN korang nampak lagi bertambah kurus..[orang kurus jangan pakai baju lurus sangat yer..]
tu yang besh nyer tu..

nampak tak..nampak..keistimewaan nya.. 2 in 1..
so sapa2 pon boleh pakai..
tak kire kurus sangat..atau comel2 berisi..
kalau yang memang potongan badan cantik tu..lagi lah cun kan pakai baju2 macam ni..peegghh...









bahagian belakang yang labuh tutup bahagian punggung




KAMELY SUIT - BLUE MINT









KAMELY SUIT - CREAM BEIGE 


korang boleh pilih antara 2 color cun kat atas..
insyaa Allah..akan tambah lagi color2 lain pulak lain kali..

Material : Como Crepe yang TAK PANAS
TAK TEBAL
TAPI TAK JARANG

dan memandangkan aku jenis malas nak gosok pakaian susah2..
jadi.. baju ni memang jenis SENANG SANGAT NAK GOSOK yer..
boleh masuk mesen basuh tak yah ko susah2 hantar dry cleaning bagai..




BLOUSE [Top] BREASTFEEDING /WUDU' FRIENDLY [zipped sorok bahagian dada]
dan butang di lengan

so.. korang senang nak pakai pergi mana2..dan tak kire masa..
nak pakai gi opis pon sesuai nampak cun..
apetah lagi nak gi jalan2..
pakai gi kenduri pon nampak sopan..senang nak bergerak..


Palazzo pulak ada getah kat bahagian belakang
dan zipped sorok...
ada poket kiri kanan..-macam aku jenis suka simpan bende kecik2 macam parking ticket..atau kunci kereta kat dalam pocket..
senang nak simpan dan senang nak capai konsep nya giteewww..


KAMELY SUIT datang dengan 4 size iaitu : S / M / L / XL
[aku pakai size S]


HARGA

TOP [BAJU] sahaja : RM 69
PALAZZO [SELUAR] sahaja : RM 69
*tidak termasuk postage

tapi..tunggu dulu...ada yang istimewa nak kasi kat korang.. 

COMBO SET KAMELY SUIT 
[baju dan seluar]

HANYA RM 109 SAHAJA..!!
[JIMAT RM 29 !!]


murah dah tu..!! sebab biasa orang jugal Rm 149 ke atas hokeh satu set macam ni..
dah lah praktikal..boleh pakai gi mana2 jer..
BF and Wudu' friendly..
kain sedap tak yah nak gosok susah2..
paling penting.. insyaa Allah korang akan nampak cantik jugak..!!!





apa korang tunggu lagi..

Whats app/sms sekarang 

+6011-23451742 [CLOCHE] 

FACEBOOK :: Cloche By Atyfared

INSTAGRAM :: cloche_byatyfared





Tuesday, January 03, 2017

31 dec 2016 - when i turns to 34 and Happy New year







Selamat hari Ulangtahun kelahiran untuk diri sendiri yang ke 34
alhamdulillah.. masih di berikan peluang tuk hidup sampai saat entry ni di tulis

34 tahun...dulu2..rasa macam 34 tu dah tua..
tapi..biler dah masuk 34 ni sendiri..eerrr...tak lah rasa tua sangat pon..
sedapkan hati..itu hanya lah imginasi dan perasaan sendiri2 jer yer..harap maklum..

hakikat nya.. nak jerit.."34 tahun dah..??!!! apesal rasa tua sangat nihhh..!!"

rasa tua bila..anak jiran sebelah yang bersekolah rendah panggil aku makcik...
aku baru nak bahasa kan diri aku akak.. 
tak glemer langsung panggil i ols makcik tau..
panggil lah unty vogue ker kan..
bahahaha.. lempang nak tak aty..

terima jer lah hakikat tu...




sokeeeyy.. angka umur tak penting..
yang penting.. apa yang kau dah lalui sepanjang kau hidup sampai ke saat ni
apa pencapaian kau..apa kenangan kau..
kesihatan..kebahagian..kegembiraan..rezki...
dan apa amalan2 yang kau dah kumpul tuk bawak masuk kubur nanti..uhuhuukkss
mati makin dekat... jangan ingat nak enjoy jer aty ooii...
baik lah.. *muhasabah diri sendiri



masih ada orang yang pasang azam baru setiap kali birthday atau awal tahun??
dan akhir tahun mengeluh..takde apa yang di capai dari azam tu..
heheheh..biasa tu...biasaaaaaaaaaaaaaa....
memandang besday aku bebetul akhir tahun..sehari sebelum tahun baru..
jadi..azam aku sekali gus..senang..
tapi sebenarnya.. sejak bertahun2 lepas..aku tak ada azam setahun sekali..
azam aku adalah sepanjang tahun..!!
setiap hari mengharapkan hari2 yang di lalui di permudah kan..dan lebih baik dari hari sebelum nya..
hari2 aku mahukan peningkatan..
tak kisah dari apa segi sekali pon..
hari2 aku cuba perbaiki diri dan akhlak..
hari2 berdoa supaya aku sentiasa menjadi orang yang lebih sabar dan berlapang dada..



eeaahh... 2-3 menjak ni..aku suka sangat beli baju color hitam..pakai tudung hitam.. rasa elegant pulak.. miahahaha *tetiba



by the way.. who says you cant wear palazzo / wide legged pants with tunics??

trust me.. its fashionable enuff !!
tak kire samaada korang terlalu kurus [like me] atau medium or large size
korang boleh bergaya dengan confident..insyaa Allah


my super comfy CILEA PALAZZO PANTS in White from 

FACEBOOK :: Cloche By Atyfared
INSTAGRAM :: cloche_byatyfared



datang dengan 4 colors [ WHITE / GREY / CREAM BEIGE / BLUE MINT ]
dan 4 size [ S / M / L / XL ]




By the way.. HAPPY NEW YEAR GUYSSSSSSS... !!!




Thursday, December 29, 2016

CLOCHE by Atyfared






acaner nak sebut CLOCHE ni...??

bunyik nya lebih kurang macam ' CLOTH '-pakaian tu..
tapi.. 'TH' belakang tu bunyi kan pada 'C' 
to be exact korang boleh sebut - /klลSH/

macam ko sebut 'COACH' tapi tambah L kat awal..

dapat tak..?? hahaha..

yeah.. memang saja pilih bunyi lebih kurang macam CLOTH..
sebab CLOCHE mengeluarkan produk pakaian..

tapi secara tepat nya.. maksud CLOCHE [dalam kamus Dwibahasa] ni sendiri adalah :: Pelindung wanita [more to pelindung kepala/topi]

saja cerite kat korang...
pengenalan giteewww....heheh



dah sampai masa aku share ngan korang jugak...
brand aku sendiri ni..ehemehem...
baru jer 3 bulan lebih kurang beroperasi..
masih baby lagi..
jadi..aku mengharapkan sangat sokongan korang semua..

aku tau.. ada ratusan ribu peniaga produk pakaian sekarang ni..
tapi..tak salah tuk aku mencuba jugak kan..
aku dah mula berniaga macam2 bende since 4-5 tahun lepas..
so..dari situ aku simpan pengalaman dan buat ngan hati2..
kalau aku boleh jual produk orang dengan cara aku sendiri dan dapat hasil yang memberansangkan..
apa salah nya aku cuba guna pengalaman dan peluang yang ada tuk produk aku sendiri pulak kan..

kalau orang cakap.. tak boleh bersaing dalam keadaan ekonomi sekarang..
dan kenapa tak biarkan jer dengan brand yang ada sekarang..
even..satu jenama fashion muslimah yang agak besar dan ternama pon..
sedang bertukar bidang ke kosmetik sekarang ni..
dek kerana saingan hebat..
tapi personally..bagi aku.. takde apa yang mustahil..insyaa Allah..
since aku pon bukan fokus tuk market terlalu besar buat permulaan..
asalkan beruasaha dan tak berputus asa..
kalau gagal cara ni.. kite cuba pulak cara lain..kan kan kan...

so.. buat masa ni.. CLOCHE kuarkan produk pakaian seluar dan baju tuk wanita..
pakaian casual santai.. boleh pakai hari2...dan jugak pakai ke pejabat..
jujur nya..aku tak fokus pada muslimah islamic semata..
aku nak sumting lebih meluas..which is..semua orang boleh dan selesa pakai..insyaa Allah
alhamdulillah.. tuk permulaan dan ada sikit sambutan..dah buat aku gembira..
dan lebih bersemangat..
aku cuba kekal positif dan cuba tak putus asa..doakan aku yer korang..
yang penting..adalah sokongan korang pada aku jugak..
percaya lah..pembaca blog aku..followers aku..sangat bermakna dalam hidup aku.. *hugs korang ketat2..

lepas ni akan cuba kuarkan design2 baru setiap bulan -CUBA-insyaa Allah
dan kuarkan balik shawl yang aku selalu pakai dan orang asyik dok tanya jer tuh..
korang memang..time melambak ritu..tak nak beli..
biler aku dah malas nak buat..ramai soh jual balik..geram..tapi sayang..hahaha..





CILEA Palazzo Pleated Pants datang dengan 4 color dan 4 size  [S / M / L / XL]



KAMELY crop tops with Pants 
pon ada 4 size [S / M / L / XL]


semua baju keluaran CLOCHE Breastfeeding dan Wudu' Friendly





jatuh cinta??!!
so gaisss... korang kene follow tuk tengok update keluaran terbaru..!!
n pleasssseeeeee......... bagi sokongan korang pada aku dan CLOCHE yer...
wish me luck...





FACEBOOK :: Cloche By Atyfared
INSTAGRAM :: cloche_byatyfared




jangan lupa joint give away kat FB tau [LINK]
kot2 ada follower bertuah menang percuma seluar CARDIA ni..[worth Rm99]