Showing posts with label MAKE-UP. Show all posts
Showing posts with label MAKE-UP. Show all posts

Tuesday, July 18, 2017

kisah SI PAPAN KERONSANG


ok..dis weekend macam haru sikit..
sempat beraya hari sabtu jer..
ahad tu ada banyak gak jemputan tapi tak dapat attend..
sebab kene ke perak ada family matters..n tinggal anak2 kat rumah ngan acu/udanya..!!
agak lewat malam baru sampai rumah..
so.. hari isnin semalam..
aku macam letih dan shaquille buat perangai dia macam di jangka..
biasa kalau kene tinggal macam tu..dia ok jer masa kene tinggal..
bebas lah die hadap tab..main game satu hari suntuk kalau ngan adik2 aku tu kan..
so..takde buat perangai..
tapi perangai mengundang esok nya..!! semalam lah..
semua jadi tak kene.. semua jadi salah..
aku kene dok hadap jer..layan perangai dia..
dalam masa sama aku kene run fb ads yang kalau korang tau kite kene dok hadap jer kan sepatut nya..
dan sudah nya.. semua jadi kelam kabut..
dengan kerje rumah lagi..
kau tau lah biler adik2 bujang kau duduk umah macamane jadi rumah kau tu.. haaaiihh..
nak di bising.. dah derang jaga anak2 kau.. jadi ahkak kau redho jer lah..
untung laaaaaaaaa derang ada nak tolong jaga anak2 kan..

so hari ni baru rasa ok sikit..
boleh lah nak update blog ni..
tapi tu pon..takde mud sangat nak update cerite2 raya..
nak cerite bende2 ringan jer..

nak cerite pasal... keronsang !! hahaha.. kecoh ko kan aty..

bila last aku cerite pasal keronsang aku ritu..??
ada aku update blog..aku sendiri tak ingat..
tapi dis year jugak kan..
aku beli 10 bijik jer..
sekararang.. ada lagi..tapi tinggal 4 ke 5 bijik jer...
biasa lah tu kan..  takde apa yang nak di-ter-kejutkan...hahahaha...
masalah orang pompuan bertudung.. giteewww...

so.. nak2 raya ni.. aku ada cakap kat abah sado..nak kene top-up keronsang baru..
4-5 bijik tu tak cukup dah..
sebab ada kebarangkalian nak hilang lebih kerap-biler lagi kerap berjalan dan pakai tudung
lagi pulak time2 raya biasanya hari2 tukar color tudung..
aku tak nak kemurungan nanti time2 nak pakai jam2 tu jugak lah tak cukup..
so.. tu aku dah cakap..mesti beli baru !!
well..perangai sangat ni.. kalau nak pakai.. tak suka pakai campur2 bentuk..
mesti kene pakai sama bentuk n color jer.. dolu2 sangat kau ni aty.. so old fashion..hahahaha..

plan nya.. nak gi beli kat jalan TAR..
nak pergi tu sebab nak beli jubah or kurta ayah aku kat satu kedai ni dah biasa beli situ dari dulu lagi..
so sebab dah alang2 kate nya..boleh beli borong keronsang sekali..
kat jalan TAR..dapat murah sikit..banayk kedai jual keronsang kat situ..
beli sebijik pon boleh dapat tak sampai sehengget -tuk keronsang biasa2 yang kecik2 tu

kekadang beli rm 10 hengget dapat 12 bijik derang kasi free sebijik-dua
kekadang dapat free sebijik yang lawa sikit..
tapi..tu kalau alang2 pergi..
dah tu..tetiba ayah aku kata tahun ni nak pakai baju melayu purple sama2 ngan kiterang..
ke JAKEL shah Alam jer lah jawap nya beli baju Aaron aziz... 
terus tak kose nak ke jalan TAR tu semata nak beli keronsang aaiihh..
kalau saja2 nak pergi beli..memang tak la jawap nya kan..huhu

kebetulan kiteorang gi GM Klang.. aku pon tak ingat nak carik apa asal nya..
tudung bawal satin kot..[sebab end up..aku beli macam2 kat situ]
sampai kan ke sarung tangan..ke sokin aku..menan anak pon kan habes aku carik kat situ jer..huhu..

lamaaaaa tak ke GM.. ada new building dah bukak pon aku tak tau..
makin besar..makin banyak pilihan kedai..
tak teringat nak carik keronsang..
tapi dah nampak tu terus laju2 singgah..
biasanya.. aku setakat nak beli 10 bijik jer..
sebijik seringgit tu..biasa la tu harga standard [aku cakap pasal keronsang biasa2 yang kecik tu yer]
kat kedai2 borong macam tu.. biasa kalau kau beli lebih..dapat lah murah sikit..





terus lah abah sado PAKSA aku beli sepapan terus..!! 
die kata.. tahan setahun..tak yah bising2 dah kate keronsang tak cukup lagi..hahaha..
laki aku cukup memahami...
sepapan ada 100 biji
tapi color campur2..boleh jer..sebab satu color pon ada banyak bijik..
sekali pakai kat tudung.. biasa setakat 4 bijik macam tu..
so ok lah..boleh tukar2 ikut kaler tudung.. hahaha..




aku memang biasa pilih bentuk bulat jer sebab tak tajam cucuk bawah dagu..tak selesa..
so pakai bulat tak la melecet nanti..
selain tu.. aku tak cewet sangat pon pasal bende lain..hahaha..
tengok keronsang biasa2 jer ni kan.. takde la nampak mewah ke hapa aku tak dulik sangat..
kalau ada nak pakai lawa sikit tuk tepi tudung ker kan..
atau pakai ala anting2 tu..
aku akan beli lain jer sebijik dua..
selalu lebih cantik..rega lebih sikit dan lebih besar..
tapi selalu dah ada tu pon..end up..aku akan pakai yang biasa2 macam ni jer jugak..
tak dulik sangat pon..janji tudung aku elok terletak...heeeee..




nak bawak balik kampung raya ritu.. aku tukar isi dalam bekas kecik..
senang nak bawak..
bawak semua kaler..5 bijik each color..
so dalam bekas ni ada 50 bijik lah aku bawak merata..
selebih nya aku tinggal jer kat rumah..




blur lak gambar.. takper lah.. asal boleh nampak...

time2 raya.. jalan lama..balik kampung bagai..
dan nak melaram lebih sikit konon nya..
aku akan bawak lah barang2 macam ni lebih sikit..
macam set dokoh kebaya rantai2 tu..
aku ada satu set dokoh gold beli-pakai masa bertunang lbh kurang 8 tahun lepas..
one of hiasan diri yang aku sangat sayang..
ada 3 ketul..tapi dah hilang sebijik masa rantai nya putus..
so sekarang aku jarang pakai hari2 biasa..
pakai time2 nak raya ni jer lah..

nampak tak box putih belakang tu..
aku beli dari DAISO [sebelum orang tanya] memang khas tuk simpan barang2 barang2 hiasan
macam keronsang..[baru2 ni aku ada beli agak banyak jugak keronsang mutiara dari sabah]-tapi besar2
butang baju melayu abah sado dan anak2 pon aku biasa simpan dalam box ni jer..
tak hilang kalau letak asing2..
tu biler time2 macam ni..time2 raya..
aku hangkut jer sekali bekas ni..tak yah nak tercarik2 dah..
walaupon kat baju masing2 dah siap2 pasang lepas gosok sebelum raya lagi..
tapi..well.. tugas bini dan mak2 kan..bende2 tu kene bawak eksta...in case...





dan ni pon penting sangat tuk orang bertudung..jarum peniti..!!
sebenarnya ada bekas die sendiri..tapi macam leceh nak bawak banyak2..
so.. aku cucuk jer kat span apa tah ni [dari bekas keronsang kot span ni tak ingat lak]
then letak jer sekali dalam box putih atas tu..
selalu pakai sebatang jer..tapi.. macam biasa..kene bawak lebih..
supaya laki aku tak stress bini nya bising semua bende nak hilang time2 berjalan.. hahaha..


aaaahh... lupa nak share..pasal keronsang sepapan tu harga aku beli...
keronsang yang sama..kalau beli 10 bijik jer..harga Rm 1 tuk sebijik..
harga sepapan.. yang di bagitau masa nak beli tu [dan ada harga kat box tu] -RM 80
so sebijik jadi 80 sen jer..
tapi derang cakap..hari tu [hari masa kau beli tu] -sebelum raya..derang bagi potongan 50% discount
so.. dapat lah Rm 40 sepapan..!! sebijik jadi 40 sen jer..
memang berbaloi lah sangat kan..

kalau ko tak kisah nak beli yang biasa2 macam aku ni..
boleh jer lah carik kat GM Klang tu
ok.. pasal discount 50% tu..
saja ni aku nak share ikut pengalaman aku shopping kat situ..
sebenarnya.. trick jer tuk [[tuk sesetengah kedai]
ni bukan fes time pon aku beli keronsang sepapan kat GM..-cuma lain kedai
still dapat Rm 40 untuk sepapan.. kire beli 100 bijik dapat lah harga borong 40 sen sebijik..
bukan beli time raya pon [dulu]
so.. aku rasa.. kot lah korang nak gi beli lepas2 raya ni..
pandai2 lah carik kedai yang bagi rega2 borong macam ni..
ada banyak kedai dalam tu..
tapi.. memang ada jugak yang tak lah boleh dapat sampai 40 sebijik walaupon beli 100 bijik terus
lagi2 kedai2 yang bahagian depan2 tu..
kalau rajin..carik kat dalam2 sikit tingkat 1 GM klang tu..
banyak lagi pilihan...

ok lah... tu jer nak cerite.. daaaaaaaaa.....




Monday, November 30, 2015

borak petang :: keronsang






sebenarnya..
keronsang dalam gambar atas tu ada 10 bijik pada asalnya aku beli dulu..
tapi tinggal 4 bijik jer sekarang..!!!
aku beli keronsang tu...aku masih ingat..
masa aku mengandung kan shaquille 8 bulan..
sekarang shaquille dah 6 bulan..
tolak tambah..keronsang ni mampu bertahan 7 bulan..hahaha..ok lah tu kan..
masih berbaki 4 dari 10..
1 rosak tercabut pin belakang..
lagi 5 tak dapat di kesan...

memang macam tu kan..
setiap kali pon..
banyak mana pon aku pernah beli..
mesti akan makin kurang akhirnya..

aku pon heran gak..
aku jenis.. bukak tudung..depan cermin terus simpan dalam bekas..
tapi aku syak lah kan..
hilang biler aku kat luar..
masa aku bercuti..
atau kekadang aku perasan.. biler aku bukak2 letak dalam bag..
waktu solat kat luar ker kan..
pergi pakai 5.. pakai balik setakat 4 bijik [jangan tanya macamane]
simpan sebijik..terus hilang tanpa dikesan..
tu aku rasa kalau kemas henbeg2 aku tu..cek satu persatu poket..
mesti jumpe tu lagi sebijik dua tu..huhu..







aku jenis pakai keronsang..biasanya paling kurang..5 bijik dan 1 pin peniti
[bergantung pada jenis lilitan]
kalau biasa2 aku pakai macam gambar ni.. memang banyak tu lah..
2 kat bahu - 1 kat kepala - no 4 tu kat bawah dagu
no 5 tu aku pakai jarum peniti nak kasi tak bergerak kebelakang..
sebenarnya ada lagi satu..kat bahu bahagian dalam.. aku silangkan..
so total keronsang lebih kurang 5 lah..
so.. aku suka pakai yang sama design dan satu kaler jer...
tak suka pakai lain2 walaupon kat bahagian dalam tak nampak..
atau paling tak pon.. aku pakai juntai2 lain sikit kat bahagian nombor 3 tu je..
yang lain kene sama...
tu aku kene pastikan keronsang aku bentuk dan kaler sama paling kurang ada 4 bijik..



so sebab dah tinggal 4 biji ngam2 takde back-up dah yang sama..
kemarin aku gi beli lagi 10 bijik..
ingat nak gi beli yang sama jer jugak ngan sebelum tu..
tapi nan hadi nya dah...tak cerewet sangat.. simple2 jer aku beli..
kaler putih batu tu senang nak matching2..

ikut laki aku abah sado tu..die suruh beli borong 100 bijik sebekas tu..
dapat lagi murah sangat..
tapi yang murah sangat kata nya tu..aku tak kenan design nya dan 100 bijik tu dan bukan semua sama kaler..
kire sama design..lain kaler...
tak tau lah apa masalah aku ngan keronsang ni kan..
sampaikan lain2 kaler pon aku tak nak.. kahkahkah..tah apa2..



jadi kesudahannya aku beli 10 bijik ni jer...boleeeey laaa..
takde orang sibuk nak perati ko punye keronsang pon aty ooii..uhuukkss..

okeh..so...lets start countdown...
berapa lama 10 bijik ni boleh bertahan....




aku pasti..masalah keronsang hilang setiap kali pon bukan masalah aku sorang..ngeheee..
kan kan kaaaaaaaannnnnnnnnn....

sapa2 punya masalah yang sama ngan aku...sila angkat tangan kat ruang komen laju2...















Wednesday, July 08, 2015

saja nak try NAKED SET dan NYX matte LIPSTIC



tah ape kena lah aku ni lepas2 beranak tetibe asyik nak membeli barang make-up baru...

sedangkan aku sekarang ni bukan beriyer2 nak pakai pon...


yang sebenar2 nya... aku dah lama tak mengemas laci baran2 make-up aku tuh..
bukan berselerak..
tapi kemas nak buang-simpan mana yang patut atau tak perlu..
jadi dok kemas baru2 ni..
ada make-up2 macam eye-shadoq set..blusher yang bertahun2..!!
aku rasa ada aku simpan yang dari masa aku kawen dulu pon..
masa masih make-up menerlip tebal nya.. hahahaha...
lama aku simpan..bukan pakai pon..
lagi2 yang jenis ada glitter2 tu..
susah nak tanggal cuci time nak solat..
sudah nya.. tak pakai2..

lagi satu... aku perasan banyak eye shadow aku jenis kaler2 terang tu..
dah tak musim ooiii nak pakai mengerlip2 hijau biru merah pink...hahaha..
faktor usia mungkin..
sekarang.. pakai minima sangat2..
tu pon.. pakai kaler2 warna kulit gak..
suka kaler2 coklat-coklat gelap..
hitam ala2 gotic pon susah nak pakai dah sekarang..
paling tak.. warna2 jambu macam pink lembut...
nak kasi muka nampak pinkish gitteewww...

aku dah tak make-up tebal sekarang..
sungguh ni...
paling tebal aku pakai kalau ada majlis..
atau masuk tv ritu.. photoshoot tuk majalah..
baru aku make-up lebih sikit...
kalau tak.. memang tak lah...
dan sekarang pon.. dah lebih konpiden nak kuar tanpa make up tebal2..
kekadang togel muka.. dah tak kisah...
terima kasih ephyra...eeaahh..tetibe.. hahahaha...

okeh2... panjang cerite ko kan..

lepas aku dok kemas2 laci ritu..
habes dah semua aku buang..
haaaa... tu mula lah rasa nak membeli baru jer tu...
motip sebenarnya...agagagaga..

tapi.. eye shadow-blusher memang lamaaaaaa sangat tak beli..
memang lama giler.. makan tahun hokeh...
ada satu tu.. aku dok lenjan..
tu pon satu kaler jer -kaler cekelat lembut- sampai belobang aku pakai..
jadi nya.. biler kate nak beli yang baru..
yang hagak2 tak pakai.. dah aku kire dah expired tu..
tak yah nak sayang2 sangat...
kalau kate sayang.. mahu lagi 15 tahun aku simpan tak pakai setakat penuhkan laci..
ai is tak suka hokeh semak2 penuh2..ngeeeee...

jadi.. amik kesempatan..
nak raya ni.. beli makeup raya sekali...miahahaha..ada ker make-up raya...
alaaaa...bukan tetiap minggu aku dok membeli..
mud shopping lepas beranak habs pantang.. biar kan ajeeerrr....





kali ni aku nak cube NAKED series 





eye shadow nih.. aku amik NAKED 4..
pallet kaler die banyak sikit..
aku suka kan kaler2 tanah pastel natural macam ni sekarang..
tak lah nampak hover sangat mengerlit sebatu dah nampak mate ko biru hijau.. hahahaha...
dan aku suka gak..sebab tak berkilat..
so far.. aku dah pakai..senang cuci bile time nak solat tuh..





apa tah nama blusher ni.. hahaha.. aku men beli jer..NAKED 6 code 04
die ada mixed kaler.. warna oren2 pink..
aku amik yang sesuai tuk kulit aku..

tapi suka sangat.. rasa nak beli lagi 2-3 tone kaler...
blusher memang paling2 jarang aku pakai...
aku takut muka aku naik jerawat lagi.. kulit ai sensitip u....
tapi sesekali nak pakai..macam seri2 giteeww...perasan sendiri...agagaga...




ni pon sama.. MASKARA NAKED 7
jarang beli pakai sekarang...sebab leceh nak tanggal kan time cuci dan angkat wudu'
jadi.. dah malas..tak yah pakai terus..
tapi..eerrr... yang lain2 semua dah keras2..aku dah buang semua...
kot time2 'coti' nak pakai kan.. beli lah sebatang...miahahaha..
so far.. aku pakai nih.. senang tanggal skali cuci..terus jatuh..
kalau ada orang suka jenis waterproof.. aku pulak tak suka..
sebab nanti mengeras jer kat bulu mata ko jenuh nak tanggal..
kene remover bagai baru hilang..
susah nak berwudu' cegitu gaya kan..




wah wah.. cerite pasal make up ko aty ooii.. hahaha..
tapi ko tengok..asal ada...
gantikan yang aku dah buang selambak sebelum tuh..
eerrr..kalau tak de pon tak apa dok.. 
saja jer ngada je ko kan nak membeli..uhuukkss....

sebetul nya..sekarang.. dah tak gheti nak cakap pasal ni semua.. sungguh..
sebab.. macam aku cakap...
sejak-2 menjak ni..dah tak hadap semua ni..
dah tak ikut pon brand trand bagai tuh...
nak pakai semua ni pon..mintak izin abah sado hokeh...jangan ko tak tau..
so far.. asalkan tak mengerlip meriah muka ko..
die hokeh jer..
ada sekali aku nak beli lipstik baru kaler pink..
try2.. warna terang sangat.. walaupon cantik..
tapi die tak izinkan..memang aku tak beli..
sebab kalau die tak suka.. tak kan aku nak pakai...
mithali tak binik abah sado nih... hahahaha..........

lempang sikit nak..tak yah blusher lagi dah...
terus merah jer pipi kau...kahkahkah...


okeh..tak kelako...





amboi ko perasaan nya amik gambo selpie sorang2 feeling sangat kah...hoho..


no filter - no 360 camera app - 
tak edit kecuali letak watermark

floles tak...?? sebab amik dari hp tak berapa nak terang...

muwahahaha..saja nak bagitau 


ni aku make up pakai NAKED SET aku beli atas tu..
eye shadow..blusher dan mascara..
blusher pon tak tebal2 nampak tak nampak jer aku letak..

kali ni aku pakai foundation maybelline kemarin aku cerite tu..
pon tak lah nak bershading bagai..
suka sebab muka tak naik minyak walaupon pakai lama..

 gincu bibir tu aku pakai NYX





gambar atas tu aku pakai lipstik jenama NYX 
aku pakai warna yang bawah ni..pucat..tapi aku suka..
yang pink lagi satu tu terang salah pilih kaler sebab biler pakai..terang pink sangat..huhu

cuma NYX ni macam jenis gloss kan.. mudah hilang kat bibir..
ko minum ker.. terus tanggal dah..
jadi.. kalau nak tahan lama mixedkan ngan lipstik biasa tu..



eeaahhh lagi sekali saja nak cerite... 
aku sarung tudung neolofar hijab original hadiah pemberian adik aku Tina
kaler jeans blue [biru gelap]
pakai teringat2 kat die..sebab die yang ngaja aku ber neolofar nih..
sudah nya aku pon terjebak sekali..
suka sebab senang pakai..cantik dan labuh..
sekarang aku ada banyak warna dah.. 
tina pernah hadiahkan 2 helai masa kali pertama nak cube dulu..
aaiihh..rindu sangat kat tina...[alfatihah]
lepas tu terus aku beli lagi sebab jatuh cinta..


eaaahh aku dah cakap cegini gak kan sebelum ni...
again.. aku tak jual tau..mihmihmih...











Monday, July 06, 2015

pertama kali cuba SIMPLYSITI Lipstick



sejak tak keje..

aku dah jarang beli lipstik..
kalau dulu.. ada macam2 kaler dalam satu masa..
belambak lipstik memanjang beli jer..pernah cecah puluhan warna dan jenis..
nak matching2 ngan baju handbagai bagai konon nya.. ngeheeee...
aku memang jenis ber-lipstik..nipis..

tapi sekarang ni... 

satu2..habes terus buang dan tak beli2 lagi..
dalam laci tu.. tinggal 2-3 ketul jer..
pakai jer lah kaler tu selagi boleh tak kire ko pakai baju tudung kaler apa..
tak peduli pon...huhu..
pakai sampai habes licin dah rata aku kerje kan baru beli baru..
gitu lah sekarang..
tapi.. nak kate tak pakai langsung tu pon..tak gak lah..
aku memang akan pakai biler kuar umah..
idak lah kaler2 terang..
aku suka kaler2 natural ikut kaler kulit..
kire asal tak nampak terlalu pucat..
eeerrr...walaupon tak pakai bedak.. heheh..pelik kan....
dah aku suka......

lama tak beli.. lipstik memang betul2 tinggal seketul jer kat lam laci tu ha...

tu pon kaler oren2 macam pucat tu..
alih2 pakai tu jer..
yang peberet aku dulu lama dah habes..
masa mengandung ritu.. ni dah nak habes pantang..
malas aku nak topap beli baru..

tapi baru2 ni dah boring sangat dok umah..

aku ngajak laki aku kuar.. hahaha...
macam2 aku nak beli..
nak beli breast pad dah licin.. pastu memang rasa nak beli barang make-up sikit...
nak beli lipstik baruuuuuuuu....

kat watson jer pon beli..

jusco ni bukan macam sogo tu ha..macam2 jenama make-up brand lipstik ada..
kat watson tu pon ok lah beli brand macam loreal ker..revlon ker.. maybelline ker..tak kisah lah apa2 pon yang kat situ tu..
biasa pon aku pakai itu jugak..
cume sesekali kot duit terlebih baru aku beli yang mahal sikit..
tapi biasa nya aku beli yang biasa2 jeewww...
yang penting serasi...
kire kalau lipstik tu.. tak kering bibir aku..
kalau bedak compact ker atau foundation.. tak naik jerawat muka aku..
cukup dah tu...huhu




ni fes time aku try produk SIMPLYSITI
tu pon kelam kabut memilih tak tengok brand lain yang ada kat watson tu 
sebab dak qaleef dah berlari macam hapa - die pon lama tak kuar umah ikut mak nya berpantang-
dan ash-shaquille pulak.. macam tau2 mak nya 'hilang' bershopping..
kene duduk ngan abah sado sekejap dalam stroller dah melalak.. aaaiihhhh....


Lipstik SIMPLYSITI ni sebenarnya biler pakai kaler die soft jer.. pinkish cegitu..
lepas tu macam moist sikit.. tapi tak kilat2 pon.. aku suka..
yang aku beli ni Ultra Moist -AZIMAT CINTA- nama nya.. 
hahahaha,, nama lipstik dari tajuk lagu siti sendiri..-aku baru tau-

so far..macam ok biler pakai.. 
selalu kalau tak serasi kali pertama pakai.. kulit bibir aku akan kering dan gatal
tu aku tak akan beli dah..
tapi ni rasa nak beli lagi satu kaler..
ritu pon plan nak beli lebih..
tapi dah anak2 aku macam2 perangai..
laju2 aku pilih..laju2 bayar..laju2 ajak abah sado balik...

bertabah lah...........




aku sebenarnya nak beli bedak compact.. tapi tak apa sengal aku beli foundation pulak..
aku rasa macam baru jer beli foundation baru..
eeaahh..ker aku baru jer bali bedak compact baru..
agagaga... lupa dah pulak...




sebab laju2 beli.. baru perasan botol ni tak de tutup..
siap cakap kat abah sado.."sayang..pelik lah foundation ni tak de tutup"
laki aku pulak belek2.. upanya tutup jenis pusing tu.. 
tu ko nampak arrow tu.. nak bukak tutup pusing kepala die kanan kiri jer..
heheh.. macam pelik gak lah.. sebab tak de tutup kan..macam penutup hilang jew pulak..





tanpa filter tanpa app360 camera..tanpa edit [selain letak watermark]
tapi maaf la gambar pakai hp tak canggih dalam kereta nak gi shopping sambil pakai lipstik SIMPLYSITI.. hahahaha... 
nampak.. tak tebal merah pink mengerlip2 kan...
tu aku suka.. tak berkilat..
sekarang memang make up nipis natural jer..
muka pon tak pakai foundation dah sangat sekarang sebab sayang kat kulit gigih ai nak licinkan dari parut dan jerawat.. muwahahaha...
tu pakai compact powder jew... 
letak lah eyeline sikit bagi cover mate sembab dan eyebag dek kerana tak pernah cukup tido... ngeheeee...

aaahh..saja nak cerite.. besh tau pakai shawl neolofar..yang original punyer..
yang ni kaler hitam...
sebab memang beza sangat material nya ngan tiruan..aku penah beli sebelum ni.... 
walaupon mahal boleh tahan gak lah.. agagaga...
tapi lebih berbaloi..sebab yang aku pakai ni kain die berat senang bentuk dan labuh boleh cover...

eerrr.. aku cakap jeeww.. bukan aku jual... 









Tuesday, March 17, 2015

SHOPPING :: top to toe






Square chiffon scarf yang senang giler pakai tak yah nak menggosok beriye2...
suka tudung 4 segi..shawl pakai gak lah sesekali..ikut rajin..
tapi selalu pakai hari2an tu tudung 4 segi jew..
macam lagi senang...hoho..
muka aku tak sesuwai lak pakai yang instant2 sekarang ngah popular tu..
kulup semacam jer rasa.. hahaha...



nursing friendly dress dengan satin square scarf
beli butang2 senang pakai sampai lepas beranak...





love my new blue shoes..!!


abah sado kate kemahen lambang ultraman kat kasut mama.. ceeaahh...



beli 3 pasang terus
2 flat shoes..with shocking colors 
dan sepasang wedges..!! 
tak nak beli.. tak nak beli.. tapi rasa seksi memikat sangat..ahaakkss
takper.. ley pakai lepas beranak..ngeeee....
nak pakai sekarang pon apa salah nya.. eeerrr....








lama tak beli bedak compact baruuuuu.....
kali ni saja nak cube LOREAL MAGIQUE..
beli sebab terpikat kaler shocking pink..agagaga.. dah kenapa ko pulak..
pilih sebab kaler luar puleekk..

since aku tak sensitip sangat ngan bedak compact..
asal kan tak tumbuh jerawat.. atau tak mudah bercapuk..
ai is ok jewwww..
pilih kaler natural..macam biasa..
tapi tah kenapa biler pakai rasa gelap tanned semacam kulit aku..hahaha..
dah dasar memang tinted kan.. uhuukkkss..
sebab tak berapa ceghah lah nak pakai bedak biar putih melepak macam tepung gomak.. wakakaka..
ko jangan kutuk.. aku kutuk diri sendiri tak per..

tinted pon ok jer..alaaa..boleh lah.. belasah jew..
so far..fes time cube ni.. ok gak lah.. ringan dan menyerap..
rasa smooth jer..tu suka..

pakai lah tebal mana pon..
tapi waktu solat kene cuci bersih2..
mascara bagai tu.. kene tanggal hokeh..






seb baik ada EPHYRA SKIN BAR sekarang ni..
senang cuci macam remover aku buat...
rasa bersih fresh  moist jer lepas pakai skin bar tu..sukaaa sangat..

eaahh eaahh..sempat lagi ko promote.. hahaha..harus laaaaa...

nak try..?? kompem berbaloi..

harga pasaran Rm 39 tak termasuk postage..
tapi dengan aku..korang boleh dapatkan harga manja2 meeooww giteewww..




 kalau beli bersama EPHYRA PACK PREMIUM 30 SACHETS / TRIAL PACK
lagi lah berbaloi2 dengan HARGA LEBIH MURAH DARI PASARAN



LEBIH BERBALOI.. dan hasil nya lebih gempak..!!! heheh


insyaa Allah... yang penting cuba dulu..
tak cuba mana nak tau kan...







PREMIUM PACK [30 SACHETS [SEBULAN]

 :: FREE BOTOL SHAKER
:: FREE POSTAGE SEMENANJUNG









WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja..tolong jangan call]
EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com