Tuesday, September 02, 2014

banyak kan susu badan dan kulit cantik berseri dengan EPHYRA


cerite pasal susu badan ibu...

teringat masa awal2 kelahiran qaleef dulu...
teringat jugak waktu aku masih lagi bekerja..
dan dalam masa yang sama mengepam susu kat opis untuk bekalan anak..
mencabar hokeh..
struggle giler kot aku masa tu...gigih lagi kental..
satu hari ada target berapa Oz nak kene dapat kan..
tuk bekalan simpanan 6 bulan akan datang konon nya..

sekali...baru 2 bulan kerje..jadi pumping mak..

aku berenti kerja..
qaleef besh isap direct sampai umur 2 tahun..
beratus stock susu..aku hadiahkan pada Tina..untuk Lu'lu..anak susuan aku...
cerite pasal ni kat SINI

semua tu kenangan..

bagi aku..seronok gak lah..
merasa aku buat semua tu untuk anak...
siyes..biler pikir balik semangat membara aku masa tu tekad nak susukan qaleef ngan susu badan secara ekslusif sampai 2 tahun..
rasa besh kat dalam hati..
sebab dapat buat semua tu untuk anak...

ko kalau ada yang ikut cerita aku pasal ni..

mesti tau kan...
macamane cara aku mengepam bagai.
macamane aku simpan stok.. [aku ada cerite macamane aku handle stock EBM kat SINI]
macamane mencabarnya aku mengepam dalam bulan puasa..
macamane perasaan aku biler hasil pumping hari tu kurang..
macamane aku menangani stress aku waktu kerje hanya semata sebab susu...
macaman aku berdepan dengan orang2 yang suka sangat pandang rendah atau enteng ngan semua ni
[ada aku cerite kat SINI]

uhuukkss....memang mencabar waktu tu..

jadi aku sangat2 lah memahami perasaan mak2 bekerja yang melalui semua ni jugak..
dan aku memang tabik spring lah pada orang bekerja tapi mampu bagi susu badan pada anak lengkap 2 tahun..!!!
aku sendiri tak pasti kalau aku mampu lakukan nya kalau aku masih lagi bekerja...huuuu...

kalau ikut kan.. sampai sekarang..

masih ramai lagi yang rajin email aku bertanya kan pasal hal ni..
macamane..bagaimana...bila..dan macam2 lagi soklan berkaitan..
aku seronok menolong mak2 yang teruja dan sanggup beruasaha untuk semua ni...

iyeerr... setiap mak2 dan anak diberikan rezki yang berbeza..

ada yang boleh..sanggup...dan diberikan rezki susu ibu yang melimpah ruah..
tapi ada jugak yang tak sanggup..tak gigih.. atau tak di berikan rezki tersebut..
semua nya bergantung pada diri sendiri dan jugak dari Allah...
pernah ada orang mengadu kat aku..
dah macam2 cara di buat..
macam2 usaha..
beli gadget yang mahal..
ikut semua kaedah mengepam..
tapi masih tak di berikan rezki..

kite semua berusaha..

selebih nya Allah tentukan...

banyak jer faktor yang akan menjadi penghalang untuk semua ni..

letih..penat..stress... sakit dan penyakit..pil perancang...faktor pemakanan.. salah teknik mengepam..
dan banyak lagi...
so semua tu normal..
ikut bahagian masing2...

satu petua paling penting aku nak kongsi..

untuk korang yang berniat nak menyusukan anak secara ekslusif..
iaitu...mula kan dari awal...dari lepas bersalin..
dan susukan secare kerap...
penyusuan susu ibu ni mudah jer sebenarnya..
berdasarkan konsep 'demand' and 'supply'
lagi banyak ko menyusukan anak.. insyaa allah..lagi banyak susu yang akan terhasil..
tak wujud susu habes -lagi2 waktu berpantang
badan ibu sudah adjust sepenuhnya pada hormon dan susu yang dihasilkan akan mengikut keperluan baby..
haaa..menarik kan...
aku ada kupas pasal isu ni kat SINI

terlalu banyak cerite...kisah penyusuan badan untuk qaleef..

lagi2 waktu aku masih bekerja dulu...
semua aku ada cerite kat dalam blog aku ni haaaa..
biler baca balik..
cerite antara 2 tahun lepas..
rasa semua yang aku buat tu.. memang berhasil..
memang berbaloi untuk anak..

aku sendiri...bukan mudah lalui semua tu..

in fact.. aku menyusukan qaleef sehingga genap 2 tahun..
tapi melalui banyak cabaran...

kalau orang tanya aku tips -masa aku jadi pumping mother dulu-

aku takde banyak rahsia..
sama macam mak2 yang lain
- aku mengepam mengikut timming setiap 3 jam sekali [rutin mengepam aku cerita kat SINI]
- kosisten dan disiplin
- mind set kene betul
- jiwa kene kental
- jangan mudah putus asa
- jangan stress -sebab akan bagi kesan pada pengeluaran-
- jaga pemakanan  [cerita di SINI]
- minum air masak kosong dengan sangat banyak !!  [cerita di SINI]
- banyakkan berdoa...amalan2 bacaan tertentu...[tak jumpa lah entry tu]
- dan amik milk booster [cerita di SINI]

cerite pasal milk booster..

dulu..macam2 aku try..
ape jer orang cakap boleh memeriahkan lagi susu badan masa tu..
aku mesti gi beli atau buat..
minum jus kurma berkoyan2..
amik pil tu..pil ni...[supplement]
orang kate minum makan coklat ok..
aku pon tibai jer..
air longan..ber ctn2 beli kat tesco...alfalfa..?? aku amik original punya air tau...kemahen pahit..
masa tu hanya pikir nak tambah susu...nak meningkatkan production waktu tu kasi lagi melimpah ruah...

waktu tu...tu jer lah milk booster aku..

kalau lah waktu tu aku dah kenal ephyra..
kan bagus...

eeaahh.. apa kene mengena ngan ephyra ni..

haaa...

aku nak kongsi satu lagi cara untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu..

sebagai milk booster la kekdah nya...
kalau ko nak tau...
EPHYRA tu lah salah satu nya tau...

haaaa...menarik kan..
mey aku nak share info sikit..

memang ramai sangat2 yang tanya aku..
pasal EPHYRA ni dan kesan pada breast feeding mommy n baby
ada yang risau nak amik...
tak yah takut..sebab.. ephyra ni akan membantu lagi tau tuk mak2 yang nyusukan badan ngan susu ibu kat anak..
lagi2 kalau minum waktu pantang..
kire untuk aku tu..perfect timming lah...

banyak dah testimoni yang mengatakan mereka berjaya menghasilkan susu yang banyak untuk simanja mereka..
dengan pengambilan ephyra sebagai milk booster..
tak yah cakap orang lain..
aku sendiri consume ephyra ni sejak qaleef umur setahun lebih...
dan masa tu qaleef masih lagi menyusu badan...
aku perasan waktu tu..
bukan jer elok tuk pengeluaran susu tu sendiri..
tapi elok gak tuk kulit qaleef..
kire anak akud apat khasiat yang ada dalam ephyra tu melalui aku..
kulit qaleef dah kurang sensitif atau tak lagi mudah luka serta kering..
aku memang perasan semua tu sebab aku yang dok hadap die kan...ngeeee...
jujur ni aku share ngan korang semua..
tu aku rekemen sangat2 kat korang jugak..
insyaa Allah..


ni testimoni pengguna yang amik selepas bersalin








Nak tahu apa kelebihan EPHYRA?

·         EPHYRA juga bertindak sebagai Energy Booster
·         EPHYRA mampu menganjalkan semula badan ibu-ibu yang menggeleber selepas bersalin
·         EPHYRA mengembalikan kepejalan otot yang boleh membentuk semula badan ibu-ibu yang menyusukan baby supaya kembali cantik
·         EPHYRA memperbaiki kesan strech mark serta luka semasa bersalin
·         EPHYRA mengekalkan rasa kenyang kepada mak-mak yang nak jaga badan selepas bersalin juga
·         EPHYRA ~ baby juga dapat manfaatnya ! Ephyra membantu untuk mencerahkan kulit bayi yang disusui – hasilnya baby jadi gebu dan sihat!
·         EPHYRA membantu menstabilkan hormon ibu 



biasa kalau orang tanya aku boleh tak amik minum lepas waktu pantang..

aku memang galakkan sangat2...

kenapa..??



 " EPHYRA sangat bagus dalam membantu menjadikan kulit berseri dan anjal. Ia merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut. EPHYRA mampu memulihkan pigmentasi. melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles "


waktu dalam pantang tu lah kulit sel2 hormon kite berubah semula..
jadi..waktu tu lah elok kalau nak kembalikan keserian wajah serta kulit kite kan..
waktu pantang kite tak kuar2 umah..
waktu yang elok untuk kulit kite jadi elok semula..
jadi ephyra ni akan membantu kite waktu tu..insyaa Allah.. 




ephyra di yakini HALAL dan pengiktirafan oleh kementerian kesihatan melaysia..

PENGUMUMUAN [SAVE THE DATE !!]

UNTUK MEREKA YANG BERADA DI SEKITAR LEMBAH KLANG, EPHYRA AKAN MENYERTAI HALFEST ~ EKSO HALAL TERBESAR DI MALAYSIA 
(dengan kerjasama Jakim)

EPHYRA DI HALFEST 2014





Tarikh : 3 Sept – 7 Sept 2014
Tempat : Mines Convention Centre
Waktu : 10 pagi – 7 malam
Booth No: 177 & 178

Jom ramai-ramai meriahkan lagi booth EPHYRA. EPHYRA terbukti HALAL dan SELAMAT ~ status HALAL Ephyra takperlu diragui lagi kerana mmg terbukti mendapat kelulusan JAKIM. 
Ekspo HALFEST hanya membenarkan peserta utk sertai dengan sijil kelulusan Halal Jakim. 

Jom jumpa kami di sana! Dapatkan EPHYRA dengan harga menarik & banyak FREE GIFT menanti anda!

Boleh jumpa DUTA EPHYRA Memey dan Norman Hakim kat situ...





untuk korang yang nak cuba Ephyra ni...dan rasa kehebatan nya sendiri..
boleh direct contact aku yer

what's up / sms :: 019-2085089
email :: nurha_abdu82@yahoo.com

aku akan bagi harga kasih sayang yang lebih rendah untuk korang semua..





notatanganAty :: pasal susu ibu tu... kite hanya berusaha...selebih nya serahkan pada Allah yer... mudah-mudahan...insyaa Allah...